Αντιμέτωποι με νέο “κύμα” ανατιμήσεων τον Φεβρουάριο οι καταναλωτές
Αντιμέτωποι με ένα νέο “κύμα” ανατιμήσεων αναμένεται να έρθουν το Φεβρουάριο οι καταναλωτές. Οι αυξήσεις που ξεκινούν από 3% και φτάνουν έως και το 20% αποτυπώνονται στους νέους τιμοκαταλόγους που στέλνουν οι προμηθευτές στις αλυσίδες σούπερ μάρκετ.
Στη λίστα των προϊόντων που θα “τσιμπήσουν” και πάλι, συγκαταλέγονται: Δημητριακά, Ζυμαρικά, Παιδικές τροφές, Μαρμελάδες, Κρουασάν, Απορρυπαντικά και όχι μόνο.
Το υπουργείο Ανάπτυξης, την ίδια ώρα, έχοντας να αντιμετωπίσει τη δυσαρέσκεια των καταναλωτών, οι οποίοι καλούνται να πληρώσουν στο τέλος τον “μουτζούρη”, πιέζει σουπερ μάρκετ και προμηθευτές να ρίξουν τις τιμές και να μετριάσουν τις επιβαρύνσεις που εξαφανίζουν το εισόδημα των νοικοκυριών.
«Κύκλοι» του υπουργείου αφήνουν να εννοηθεί ότι πολλοί από αυτούς τους τιμοκαταλόγους βρίσκονται υπό… διαπραγμάτευση, μεταξύ αλυσίδων και προμηθευτών, προκειμένου να επιτευχθούν μειώσεις μεταξύ 2% και 10%, κυρίως σε προϊόντα εισαγόμενα ή προϊόντα που φτιάχνονται με εισαγόμενες πρώτες ύλες.
Ακόμα και έτσι, ωστόσο, το όφελος που θα μείνει στο τέλος για τον καταναλωτή θα είναι αμελητέο και σε καμία περίπτωση δεν θα καλύπτει τις υπερβολικές ανατιμήσεις που έχει κληθεί να πληρώσει τον τελευταίο ένα χρόνο και πλέον.
Για παράδειγμα, σύμφωνα με ενώσεις καταναλωτών, το ηλιέλαιο έχει αυξηθεί σε ποσοστό 70% από το ξέσπασμα του πολέμου στην Ουκρανία μέχρι σήμερα, τα χαρτικά (χαρτί κουζίνας, κλπ) κατά 53%, το μοσχάρι εισαγωγής κατά 25%, κ.ο.κ.
Παίζοντας «κρυφτό» με τις ανατιμήσεις, όμως, η κατάσταση στην αγορά δεν βελτιώνεται, κάνοντας τους λιανέμπορους να μιλάνε για διαδοχικά κύματα αυξήσεων που θα εξακολουθήσουν να δοκιμάζουν τις αντοχές των καταναλωτών, τουλάχιστον μέχρι τον Ιούνιο. Ανατιμήσεις, που για να «καλυφθούν» από τα νοικοκυριά απαιτούν δύο έως τρεις μισθούς επιπλέον το χρόνο…
Ο υπουργός Ανάπτυξης στόχο ε΄χει να “διασκεδάσει” τις καταγγελίες των καταναλωτών για μειωμένες συσκευασίες προϊόντων (στην ίδια τιμή), για τη μείωση των τιμών στα προϊόντα που βάζουν τα σούπερ μάρκετ στο “καλάθι του νοικοκυριού”, αλλά και για τους ελέγχους που πραγματοποιούνται τόσο αιφνιδιαστικά από τα (λιγοστά;) μεικτά συνεργεία της Διϋπηρεσιακής Μονάδας Ελέγχου της Αγοράς, όσο και μετά από τις καταγγελίες (επώνυμες ή ανώνυμες) που συγκεντρώνονται στις νέες πλατφόρμες και το τηλεφωνικό κέντρο της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας του Καταναλωτή.