Αντιρρήσεις των εμπόρων για τον «Μεγάλο Περίπατο»
Τις ενστάσεις τους, αλλά και προτάσεις που θα μπορούσαν να κάνουν περισσότερο βιώσιμο το κέντρο της Αθήνας για πεζούς και εμπόρους εξέθεσαν με επιστολή τους μέσω του Εμπορικού Συλλόγου Αθηνών, οι καταστηματάρχες.
Μετά από τις ποικίλες αντιδράσεις που προκάλεσε, τόσο από κοινωνικούς φορείς, όσο και από απλούς πολίτες, η πρώτη «πρόβα» του «Μεγάλου Περίπατου» του κέντρου της Αθήνας, οι καταστηματάρχες διατύπωσαν τις δικές τους αντιρρήσεις για το αν και κατά πόσον μια τέτοια ενέργεια θα μπορούσε να αποβεί προς όφελος όλων όσων κινούνται στην καρδιά της πρωτεύουσας.
Στην επιστολή του προς τον δήμαρχο Αθηναίων Κώστα Μπακογιάννη, ο Εμπορικός Σύλλογος Αθηνών αναφέρει πως το σχέδιο ανάπλασης, για να είναι βιώσιμο και λειτουργικό πρέπει να στηρίζει και όλες τις μορφές επιχειρηματικότητας που αναπτύσσονται στην ευρύτερη περιοχή εφαρμογής του έργου.
Από την πλευρά του, ο Ε.Σ.Α πρότεινε να δημιουργηθεί μία δυνατή επικοινωνιακή καμπάνια, αλλάζοντας τον τίτλο του κεντρικού μηνύματος από «το κέντρο κλείνει…» στο μήνυμα «H Αθήνα ανοίγει την αγκαλιά της για να σας υποδεχθεί».
Όπως τονίζεται στην επιστολή «με τον τρόπο αυτό ενημερώνουμε το καταναλωτικό κοινό για το έργο και ταυτόχρονα το προσκαλούμε να επισκεφθεί το εμπορικό κέντρο της πόλης. Για να είναι επιτυχημένο αυτό το εγχείρημα, πρέπει να συνδυαστεί με ενέργειες που θα κάνουν εύκολη και προσιτή την πρόσβαση στο κέντρο».
Μάλιστα, οι εκπρόσωποι των εμπόρων προχώρησαν σε συγκεκριμένες προτάσεις προς τον Δήμαρχο της Αθήνας όπως τη διευκόλυνση στάθμευσης Ι.Χ & δικύκλων, για την πρόσβαση με ίδια μέσα, κλειστά και ανοιχτά πάρκινγκ οχημάτων και επαναλειτουργία των κλειστών parking που ανήκουν στον Δ. Αθηναίων, με διάθεση δωρεάν θέσεων για μικρό χρονικό διάστημα, αποκλειστικά για επισκέπτες που θα κάνουν αγορές από τα καταστήματα της περιοχής.
Σύμφωνα με όσα αναγράφονται, μάλιστα, στην επιστολή, ο Ε.Σ.Α έχει ήδη έρθει σε επαφή με τις ενώσεις στεγασμένων και υπαίθριων χώρων στάθμευσης, με σκοπό τη δημιουργία συντονισμένων προσφορών και δράσεων, προς όφελος των καταναλωτών και των επιχειρήσεων, που θα ανακοινωθούν σύντομα.
Πρότεινε, επίσης, την οριοθέτηση σημείων αποβίβασης και επιβίβασης για τα τουριστικά λεωφορεία καθώς και οριοθέτηση θέσεων στάθμευσης εκτός κέντρου, αλλά και την ενίσχυση και τον έξυπνο σχεδιασμό της λειτουργίας των ΜΜΜ, με τη θέσπιση 24ωρης λειτουργίας του Μετρό την Παρασκευή και το Σάββατο, στα πρότυπα των ευρωπαϊκών χωρών.