fbpx

Απάνεμο λιμάνι ανάπτυξης ο θαλάσσιος τουρισμός

0

Η ελληνική ναυτιλία έχει αποδείξει στο παρελθόν ότι γνωρίζει πως να επιβιώνει σε μία κρίση και να επιστρέψει στο προσκήνιο της διεθνούς οικονομικής σκηνής, με ακόμη μεγαλύτερο δυναμισμό. Η απάντηση βρίσκεται στην ανάπτυξη και τη διαπίστωση ότι υπάρχουν τεράστια περιθώρια, ώστε η Ελλάδα να αναδειχθεί πρωταθλήτρια διεθνώς στον τομέα του θαλάσσιου τουρισμού.

«Ο παράκτιος και θαλάσσιος τουρισμός, μία από τις δυναμικότερες μορφές του σύγχρονου τουρισμού και μία από τις μεγαλύτερες αγορές παγκόσμια, θα παρουσιάσει υψηλή αύξηση τα επόμενα χρόνια», δήλωσε στην «F&M Voice», ο Γενικός Γραμματέας του Συνδέσμου Ελληνικών Τουριστικών Επιχειρήσεων (ΣΕΤΕ), Γιώργος Βερνίκος.

Σύμφωνα με μελέτη του Ναυτικού Επιμελητηρίου της Ελλάδας, η οικονομική συμβολή του θαλάσσιου τουρισμού, καθοδηγούμενη από τον κλάδο της κρουαζιέρας, μπορεί να ανέλθει σε 1 δισ. ευρώ ετησίως. Ο θαλάσσιος τουρισμός μπορεί να δημιουργήσει 40.000 νέες άμεσες και έμμεσες θέσεις εργασίας στο εγγύς μέλλον, με την πλειονότητα αυτών να εξυπηρετεί τις ανάγκες του τουρισμού κρουαζιέρας.

Πολλές πτυχές

Ο θαλάσσιος τουρισμός αναφέρεται στο σύνολο των τουριστικών δραστηριοτήτων που αναπτύσσονται στο θαλάσσιο χώρο και στις ακτές μιας περιοχής υποδοχής τουριστών. Συνήθως, ως θαλάσσιος τουρισμός νοούνται οι κρουαζιέρες με κρουαζιερόπλοια, καθώς και οι θαλάσσιες περιηγήσεις με σκάφη αναψυχής (ιστιοπλοϊκά, μηχανοκίνητα σκάφη, θαλαμηγοί κ.λπ.).

Στην κατηγορία του θαλάσσιου τουρισμού εντάσσεται, όμως, και ένα μεγάλο εύρος άλλων δραστηριοτήτων, όπως οι θαλάσσιες αθλητικές δραστηριότητες, το υποβρύχιο ψάρεμα, οι καταδύσεις («καταδυτικός τουρισμός») κ.ά.

Πλεονέκτημα και…

Η Ελλάδα με τα 15.000 χλμ. των ακτών της, το πλήθος των νησιών της, τις προστατευμένες θαλάσσιες περιοχές χιλιάδων τετραγωνικών χιλιομέτρων, το ήπιο κλίμα, τα υψηλά ποσοστά ηλιοφάνειας και το ενδιαφέρον και εναλλασσόμενο τοπίο της, έχει ένα σαφές και αναμφισβήτητο συγκριτικό πλεονέκτημα στον θαλάσσιο τουρισμό.

…Μειονεκτήματα

Παρόλ’ αυτά, ο κλάδος παρουσιάζει παράλληλα σημαντικά μειονεκτήματα. Η αύξηση στα τέλη ελλιμενισμού στις μαρίνες του ΕΟΤ είχε ως αποτέλεσμα αυτές να βρεθούν στις δέκα ακριβότερες της Μεσογείου, χωρίς ωστόσο να προσφέρουν τις ανάλογες υπηρεσίες. Οι παρεχόμενες υπηρεσίες από τα λιμάνια είναι ελλιπείς, αφού στα περισσότερα δεν υπάρχουν ευκολίες προς τους επιβάτες (αίθουσες αναμονής, τηλέφωνα, εστιατόρια, ταξί κ.λπ.).

Η υπάρχουσα υποδομή σε θέσεις ελλιμενισμού ανέρχεται σε 8.000, τη στιγμή που οι ανάγκες αγγίζουν τις 20.000. Συνολικά, δε, λειτουργούν μόλις 19 μαρίνες έναντι 320 στην Ισπανία και 261 στην Ιταλία.

Μεγάλο το όφελος από άμεσες βελτιωτικές πρακτικές

Όσο πιο ανοικτό και φιλικό είναι το περιβάλλον και όσο πιο έτοιμα τα λιμάνια, τόσο πιο μεγάλο θα είναι το κέρδος και τα έσοδα για την εθνική οικονομία από τον θαλάσσιο τουρισμό. Σύμφωνα με τον κ. Βερνίκο, η Ελλάδα θα πρέπει να επικεντρώσει άμεσα τις προσπάθειές της στην προσέλκυση επισκεπτών και ενίσχυση των απλών επισκέψεων από πλοία που ξεκινούν από τρίτες χώρες. Ο τομέας της κρουαζιέρας θα πρέπει επιπλέον να ενισχυθεί με πρόσθετες παρεχόμενες υπηρεσίες, κυρίως με εκδρομές σε παράκτιους προορισμούς. 

«Είναι καιρός να δημιουργήσουμε νέα δρομολόγια αλλά και να ενισχύσουμε τα υφιστάμενα στην Ανατολική Μεσόγειο και στο Αιγαίο και να δημιουργήσουμε πρόσθετες νέες θέσεις αγυροβολίας για μεγάλα κρουαζιερόπλοια, καθώς και ενός νέου αποκλειστικού τερματικού σταθμού για κρουαζιερόπλοια στο λιμάνι του Πειραιά. Επίσης, πρέπει να αναπτύξουμε και άλλους προορισμούς ως λιμάνια επιβίβασης για κρουαζιερόπλοια, π.χ. το Ηράκλειο (Ανατολική Μεσόγειος και Αιγαίο) και τη Θεσσαλονίκη (θεματικός, θρησκευτικός και τουρισμός πόλης), αλλά και να αναβαθμίσουμε το επίπεδο εξυπηρέτησης, τόσο για τα κύρια, όσο και για τα δευτερεύοντα λιμάνια (λιμάνια επιβίβασης και λιμάνια διέλευσης)» τονίζει ο κ. Βερνίκος.

Προτεραιότητες

Όσον αφορά στις κύριες προτεραιότητες για την ανάπτυξη του τουρισμού σκαφών αναψυχής, ο κ. Βερνίκος υπογράμμισε ότι θα πρέπει να είναι:
1. Η αναβάθμιση των υποδομών σε τουριστικούς λιμένες και μαρίνες, κυρίως μέσω της εν εξελίξει διαδικασίας ιδιωτικοποιήσεων.
2. Η επιλογή τοποθεσιών για 15-20 νέες μαρίνες επιπλέον των σχεδίων του ΤΑΙΠΕΔ.
3. Η αναβάθμιση παρωχημένων τουριστικών λιμανιών και μαρίνων και δημιουργία μαρίνων υψηλής ποιότητας που θα προσελκύσουν τουρίστες υψηλών εισοδημάτων
4. Η αναβάθμιση των μαρίνων ώστε να εξασφαλιστεί η διαρκής διαθεσιμότητα ενός ελάχιστου επιπέδου υπηρεσιών (24ώρη διαθεσιμότητα των βασικών υπηρεσιών π.χ. ηλεκτρική ενέργεια, καύσιμα, νερό, και φαρμακείο)
5. Καθώς και η επανεξέταση χωροταξικών, φορολογικών, ρυθμιστικών και αναπτυξιακών μέτρων (π.χ. βελτίωση της ανταγωνιστικότητας των μαρίνων, αναθεώρηση του χωροταξικού πλαισίου με χαρτογράφηση όλων των μαρίνων, σαφής καθορισμός των ορίων των μαρίνων και των αντίστοιχων δικαιωμάτων χρήσης γης, άρση των περιορισμών καμποτάζ κ.λπ.).

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra