fbpx

Audi Q4 Sportback 50 e-tron: Επανάσταση στα SUV

0

Η εποχή των ηλεκτρικών αυτοκινήτων εξελίσσεται σε όλο της το μεγαλείο και όσο θα βρίσκουμε μπροστά μας αυτοκίνητα όπως το Audi Q4 Sportback 50 e-tron, θα αισιοδοξούμε για το μέλλον.

Η τάση της αγοράς προς τα SUV, ακόμα και τώρα που τα ηλεκτρικά είναι σε φάση «full charge» από όλες τις εταιρείες, φαίνεται πως συνεχίζεται.

Η ιδιαίτερη επιτυχία των μοντέλων που προσφέρουν υψηλή θέση οδήγησης και καλύτερη περιμετρική ορατότητα που μεταφράζεται και σε αίσθημα αυξημένης ασφάλειας, έχει όπως φαίνεται οδηγήσει τις αυτοκινητοβιομηχανίες στην εξέλιξή τους και σε αμιγώς ηλεκτρικές προτάσεις. Στην εποχή της «ισοπέδωσης» των μοντέλων με κινητήρες εσωτερικής καύσης, έχει τη δική της ξεχωριστή σημασία η ύπαρξη μιας πολύ καλά εστιασμένης πρότασης, με «στεγανά» στην ανώτερη τεχνολογία που χρησιμοποιεί αλλά και συνέπεια στην αισθητική της.

Τέτοια ακριβώς περίπτωση, είναι το Q4 Sportback που έχουμε μπροστά μας, στην έκδοση με τους δύο κινητήρες, την τετρακίνηση και τους 300 ίππους. Το Audi Q4 Sportback 50 e-tron όπως είναι η πλήρης ονομασία του, ανήκει σε εκείνη τη συνομοταξία των αυτοκινήτων που σε καλωσορίζουν, μιας και με την εμφάνισή τους και μόνο σου δίνουν το «πάτημα» για να τα δεις πιο «ζεστά» και να τα εξερευνήσεις.

Το στοίχημα. λοιπόν. από την Audi μοιάζει κερδισμένο, μιας και το Q4 Sportback με την καλαίσθητη γραμμή και τη στιβαρότητα που αποπνέει έχει όλα όσα χρειάζεται για να κάνει «καινούργιους φίλους»- για την Audi συνολικά και την ηλεκτροκίνηση ειδικά.

Εμφανισιακά, το Sportback έχει τελείως διαφορετική διαμόρφωση στο πίσω μέρος, με πιο ευδιάκριτη διαφορά σε σχέση με την κλασική έκδοση του μοντέλου, την αυξημένη κλίση της οροφής που τονίζεται και από το κεκλιμένο πίσω παρμπρίζ αλλά και την απουσία του υαλοκαθαριστήρα. Η συγκεκριμένη διαμόρφωση του αμαξώματος, κάνει την εικόνα του αυτοκινήτου αρκετά πιο δυναμική και μάλιστα χωρίς να έχει κάποια επίπτωση -τουλάχιστον, όχι σημαντική- στο διαθέσιμο για τα κεφάλια και όχι μόνο, χώρο των πίσω επιβατών. Από το πλάι ο δυναμισμός της έκδοσης αποκτά πραγματικά μεγάλες διαστάσεις και γίνεται ένας καλός λόγος για να «κολλήσει» κανείς με το συγκεκριμένο μοντέλο.

Μπροστά η σχετικά οικεία εικόνα με την κλειστή πολυγωνική μάσκα, γίνεται πολύ πιο ενδιαφέρουσα χάρη στα LED φώτα που «καλωσορίζουν» με τον ξεκλείδωμα τον οδηγό, κάνοντας μια ενδιαφέρουσα «χορογραφία» που αν μη τι άλλο τονίζει ιδιαίτερα το τεχνολογικά προηγμένο προφίλ του αυτοκινήτου. Κάτι αντίστοιχο γίνεται και στο πίσω μέρος, με τα φώτα που «συνδέονται» με μια ταινία LED, η οποία μετέχει και αυτή στο φωτεινό μοτίβο του κλειδώματος/ ξεκλειδώματος. Τον εντυπωσιασμό του οδηγού, αναλαμβάνει τόσο το πολυγωνικό τιμόνι (ένα κοινό στοιχείο με την iΧ της BMW) με τους διακόπτες αφής πάνω του, όσο και το ταμπλό με τις οθόνες που δείχνουν το μέλλον.

Ο πίνακας οργάνων είναι η μια από τις δύο μεγάλες οθόνες υψηλής ευκρίνειας στο ταμπλό και δίνει τη δυνατότητα στον οδηγό να τον διαμορφώσει όπως θέλει, ενώ και η κεντρικά τοποθετημένη διακρίνεται για την ταχύτητά της στην απόκριση. Η διαμόρφωση της κεντρικής κονσόλας παρουσιάζει ιδιαίτερο ενδιαφέρον με το κοίλο κάτω μέρος, που δημιουργεί θήκες για αντικείμενα και φιλοξενεί την επιφάνεια επαγωγικής φόρτισης για smartphones.

Αναφορικά με τις θήκες και τις θέσεις για μικρο-αντικείμενα στην καμπίνα, είναι εντυπωσιακό το πόσες υπάρχουν σε πολύ βολικά σημεία, στοιχείο που καταδεικνύει την προσπάθεια της Audi να προσφέρει ένα εξελιγμένο περιβάλλον, σε χώρο που εκμεταλλεύεται το packaging των μπαταριών και επιτρέπει τις υπερβάσεις.

Σε αυτές συγκαταλέγεται και η άνεση των πίσω επιβατών, που αισθάνονται πολύ καλά με το διαθέσιμο χώρο που δείχνει πολύ μεγαλύτερος χάρη στην απουσία του τούνελ της μετάδοσης και είναι τελείως επίπεδος. Αντίστοιχα και ο χώρος για τα κεφάλια είναι πολύ καλός -ελαφρώς περιορισμένος σε σχέση με την κλασική εκδοχή αμαξώματος του Q4 αλλά και πάλι, ικανοποιητικότατος.

Για τις αποσκευές, το ηλεκτρικό άνοιγμα της πόρτας δίνει πόντους πρακτικότητας και ευκολίας, ενώ αποκαλύπτει ένα κανονικό σε σχήμα χώρο, με χωρητικότητα 613 λίτρων. Μιας και μιλάμε για χώρους, πάντα θα είναι «ευαίσθητη» περιοχή το πώς διαχειρίζονται οι παραδοσιακοί κατασκευαστές αυτοκινήτων, τους χώρους που «προκύπτουν» από τη μετακίνησή τους προς την ηλεκτρική εποχή.

Το πιο χαρακτηριστικό σημείο, είναι αυτό του εμπρός μέρους που όπως και σε άλλες περιπτώσεις, έτσι και εδώ, ανοίγοντας το καπό δεν υπάρχει ούτε μια θήκη για να αποθηκεύσει κανείς –έστω- τα κλειδιά του. Σε ότι έχει να κάνει με τον εξοπλισμό και τις συνήθειες του οδηγού, το Q4 Sportback αντανακλά με πολύ όμορφο τρόπο το παρελθόν της Audi και το φέρνει στο σήμερα προχωρώντας στις ανάλογες τροποποιήσεις. Χαρακτηριστικό παράδειγμα ο επιλογέας του αυτόματου κιβωτίου που έχει γίνει ένας συρόμενος διακόπτης που διατηρεί τις ίδιες λειτουργίες μεν αλλά τις εξυπηρετεί με ένα πολύ προηγμένο σε αίσθηση τρόπο.

Όταν το Q4 Sportback αρχίσει και ρολάρει, η αίσθηση είναι αυτή που περιμένει κανείς από ένα καλοκουρδισμένο quattro. Η «βαριά» αίσθηση που μεταφράζεται σε ασφάλεια (είναι και το απόβαρο που παίζει το ρόλο του) δίνει το παρόν και δεν σε αφήνει να παρασυρθείς, αν και οι 300 ίπποι που είναι άμεσα διαθέσιμοι, με αυτή τη χαρακτηριστική (όσο και υπέροχη) αίσθηση αμεσότητας είναι πάντα γαργαλιστικοί. Το τιμόνι είναι απευθείας μεταφορά από τις καλές και γρήγορες εκδοχές των αντίστοιχων σε μέγεθος «συμβατικών» SUV της Audi και δίνει την αίσθηση του σπορ αυτοκινήτου παρά τον αυξημένο όγκο. Τα προγράμματα οδήγησης είναι πάλι εκεί για να προσαρμόζουν το σύνολο στις επιθυμίες του οδηγού.

«Σφίγγοντας» και την ανάρτηση ανάλογα (π.χ. με την επιλογή του προγράμματος Sport), το Q4 Sportback δίνει το κάτι παραπάνω σε σπορ διάθεση για τον οδηγό και τους επιβάτες από ότι οι πιο απλές ηλεκτρικές εκδόσεις- Sportback και μη. Η τετρακίνηση φροντίζει να έχει πάντα ο οδηγός το καλύτερο επίπεδο της πρόσφυσης και να απολαμβάνει πραγματικά τις διαδρομές με στροφές, ενώ πρέπει να πούμε πως σε όλα τα διαθέσιμα προγράμματα οδήγησης η ανάρτηση είναι σφικτή. Στο πλευρό του ο οδηγός έχει και τα ικανότατα φρένα που μοιάζουν ακούραστα, παρά το γεγονός πως χαλιναγωγούν ένα βάρος που και μόνο με τον οδηγό στην καμπίνα, ξεπερνά τους 2,5 τόνους.

Τα φρένα συμβάλλουν σημαντικά και στην αποτελεσματικότερη ανάκτηση ενέργειας, με το Q4 Sportback να δίνει μια αρκετά μεγάλη ποικιλία κλιμάκωσης στην έντασή της, επιτρέποντας τη ρύθμισή της μέσω των paddles και προσαρμόζοντας άμεσα τη δυναμική του συστήματος. Επιπλέον, υπάρχει και η επιλογή «B» στο κιβώτιο των ταχυτήτων, που φέρνει το σύνολο σε μια κατάσταση λειτουργίας «με το ένα πόδι» μιας και το φρενάρισμα όταν ο οδηγός αφήνει το γκάζι, είναι έντονο.

Ούτως ή άλλως, το Q4 Sportback δεν θα το πάρει κάποιος για να πηγαίνει μόνιμα «σανιδωμένος» σε στροφιλίκια προκειμένου να απολαύσει την οδήγηση. Για όσο όμως και αν θελήσει να το κάνει, τόσο το ζύγισμα του αυτοκινήτου όσο και η απόκριση του συστήματος της τετρακίνησης, αποτελούν δύο εξαιρετικά στοιχεία για να περνά καλά πίσω από το τιμόνι και να αισθανθεί ασφάλεια. Η αυτονομία που εξασφαλίζει η μπαταρία των 82 kWh μπορεί να φτάσει έως τα 498 χιλιόμετρα. Ο onboard φορτιστής του αυτοκινήτου, είναι 11,0 kW, κάτι που συμβάλει στην επαναφόρτιση των μπαταριών με αντίστοιχης ισχύος wallbox σε χρόνο κοντά στις 7 ώρες.

Χάρη στην προηγμένη τεχνολογία της πλατφόρμας MEB, το Q4 Sportback μπορεί να φορτίσει και σε ταχυφορτιστή (έως 135 kW) από τελείως άδειο έως το 80% της χωρητικότητας, μόλις σε 35 λεπτά της ώρας. Τα παραπάνω μαζί με τον πληρέστατο εξοπλισμό άνεσης και ασφάλειας, διαμορφώνουν μια συνολική εικόνα πολύ καλή (όσο και θεαματική) για το αμιγώς ηλεκτρικό SUV της Audi με το σπορ υπόβαθρο. Είναι τόσο καλό το σύνολο στην πράξη καθώς συνδυάζει ευχρηστία για τις καθημερινές μετακινήσεις, ευρυχωρία για τις εκδρομές και προηγμένη τεχνολογία προς όφελος της οικονομίας χρήσης, που το ταμπελάκι της τιμής μοιάζει πολύ κολακευτικό μπροστά σε ένα σύνολο που δεν αφήνει τίποτα στην τύχη.

ΤΕΧΝΙΚΑ ΧΑΡΑΚΤΗΡΙΣΤΙΚΑ – Audi Q4 Sportback 50 e–tron

Συνδυαστική ισχύς/ ροπή: 300 PS/ 460 Νm
Ισχύς ηλεκτροκινητήρα εμπρός/ πίσω: 204 PS/ 109 PS
Ροπή ηλεκτροκινητήρα εμπρός/ πίσω: 310 Nm/ 162 Nm
Χωρητικότητα μπαταρίας: 82 kWh
Μετάδοση: Στους τέσσερις τροχούς
Κιβώτιο: Αυτόματο 1 σχέσης
Επιτάχυνση 0-100 km/h: 6,2 sec
Τελική ταχύτητα: 180 km/h
Μεικτή κατανάλωση εργοστασιακή, δοκιμής: 17,7 kWh/100 km, 22,1 kWh/100 km
Αυτονομία εργοστασιακή: Έως 498 km (εργοστασιακή τιμή WLTP)
Εκπομπές CO2: 0 gr/km
Βάρος: 2.215 kg
Διαστάσεις (ΜxΠxΥ): 4.588×1.865×1.614 mm
Μεταξόνιο: 2.764 mm
Χώρος αποσκευών: 535-1.460 lt

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra