Άβαξ: Γιατί επιδιώκεται η «ισχύς εν τη ενώσει» για τη Γραμμή 4 του Μετρό
Έκφραση αδυναμίας από πλευράς της εταιρίας που πρόσφατα επελέγη για να φέρει εις πέρας το έργο ή απλά ένωση όλων των μεγάλων κατασκευαστικών της χώρας για το καλύτερο δυνατό αποτέλεσμα σε ένα από τα πιο εμβληματικά συγκοινωνιακά κατασκευάσματα της πρωτεύουσας;
Κανείς δεν μπορεί να δώσει με σιγουριά την απάντηση σε αυτή την ερώτηση που εύλογα γεννάται σε όσους ακούνε ότι λίγες ημέρες μετά την ανάδειξη του αναδόχου του διαγωνισμού για την κατασκευή της Γραμμής 4 του μετρό, έχουν αρχίσει να γίνονται κάποιες αρχικές συζητήσεις από πλευράς της εισηγμένης με μεγάλες εταιρίες του χώρου όπως η ΜΕΤΚΑ (Mytilineos) η Intrakatκαι η ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, προκειμένου με κάποιον τρόπο να συμμετάσχουν και εκείνες στην υλοποίηση του.
Βέβαια, σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή η διάθεση και η πρόθεση δεν είναι κάτι νέο, αλλά συζητιούνταν εδώ και χρόνια, πριν καν μπει σε τροχιά ο διαγωνισμός, αφού το συγκεκριμένο έργο αποτελεί για όλες τις εταιρίες ‘’μήλον της έριδος’’ για την πρωτοπορία, την καινοτομία του, αλλά και τα… οικονομικά του οφέλη και όλες οι εταιρίες θα ήθελαν, έστω και εν μέρει να συμμετάσχουν σε αυτό.
Οι πρώτες πληροφορίες θέλουν την Mytilineosνα βρίσκεται σε διαδικασία συζήτησης για συμμετοχή, χωρίς, ωστόσο, ακόμα να έχουν προσδιοριστεί οι λεπτομέρειες, ενώ θετική, καταρχάς, διάθεση, χωρίς, όμως, επίσης να υπάρχουν οι σχετικές διαβεβαιώσεις, έχουν και οι άλλες δύο εταιρίες.
Σημειώνεται ότι το έργο έχει προϋπολογισμό 1,8 δισ. ευρώ με ορίζοντα κατασκευής τα επόμενα οκτώ χρόνια, από την έναρξη του έργου, ενώ η νέα γραμμή θα έχει μήκος 12,8 χιλιομέτρων.
Η εν λόγω Γραμμή 4, η οποία θα είναι και η πιο μεγάλη γραμμή του μετρό της Αθήνας, είναι ένα έργο το οποίο, σύμφωνα με τους συγκοινωνιολόγους θα δώσει ανάσα στις πυκνοκατοικημένες περιοχές της και θα διατρέχει σχεδόν όλη την πρωτεύουσα, με το πρώτο τμήμα της να αρχίζει από το Άλσος Βεΐκου και να φτάνει μέχρι το Γουδή.