Αυξάνονται τα… μποφόρ στον θαλάσσιο τουρισμό
«Μεγάλα καράβια μεγάλες φουρτούνες» μια ρήση που παραμένει πάντα επίκαιρη αν μάλιστα προσμετρήσει κανείς τις επιπτώσεις που προκαλούν τα οικονομικά μέτρα της Δύσης στη Ρωσία και στους Ρώσους μεγιστάνες. Επιπτώσεις που φαίνεται από τις πρώτες ακυρώσεις πως θα επηρεάσουν και τον ελληνικό θαλάσσιο τουρισμό και ειδικότερα στα επαγγελματικά επανδρωμένα σκάφη 35 μέτρων και άνω.
Η ρωσική αγορά που για αυτή τη κατηγορία σκαφών, αλλά και γενικότερα για το θαλάσσιο τουρισμό της χώρας είναι μια από τις σημαντικότερες φαίνεται πως τη φετινή χρονιά θα μαραζώσει, ενώ την ίδια ώρα αρνητικά είναι τα μηνύματα και για την έλευση των Αμερικανών που αποτελούν και αυτοί με την σειρά τους μια χρυσοφόρα πηγή για το θαλάσσιο τουρισμό μας, δείχνουν να τους διακατέχει ένα αίσθημα ανασφάλειας εξαιτίας του πολέμου που διεξάγεται κοντά στην γειτονιά μας.
Τις ανησυχίες για την πορεία της φετινής χρονιάς και για τα νούμερα που θα καταγραφούν σε έναν ευαίσθητο τομέα της τουριστικής μας βιομηχανίας επισήμανε ο Μιχάλης Σκουλικίδης, πρόεδρος της Greek Yachting Association, στο πλαίσιο του Captains’ Yacht Forum. Εύλογες λοιπόν οι ανησυχίες στο τομέα των μεγάλων σκαφών και του Yachting, με τον Μιχάλη Σκουλικίδη να ζητά την προσοχή και τη στήριξη από την πολιτεία και να αναφέρεται διεξοδικά στο νομοσχέδιο για τον θαλάσσιο τουρισμό, τονίζοντας με νόημα ότι:
«Το νέο νομοσχέδιο θέλει καλή επεξεργασία και fine tuning για να προασπίζονται τα συμφέροντα της Ελλάδας. Θέλει σύνεση, σκέψη, μελέτη και ψυχραιμία και όχι υποσχέσεις και κραυγές. Είμαστε υπέρ της ελεύθερης αγοράς αλλά με τους ίδιους όρους για έναν υγιή ανταγωνισμό και όχι για αθέμιτες πρακτικές».
Όσο για τα άρθρα οκτώ και ενεά ο κ. Σκουλικίδης τόνισε πως το Υπουργείο Ναυτιλίας θα πρέπει να βιαστεί ώστε να αναθεωρήσει πολλές πτυχές στα εν λόγω άρθρα έχοντας στραμμένο το βλέμμα στις εξελίξεις που προκαλεί ο πόλεμος στην Ουκρανία
Αλέξανδρος Κοντοπάνος