fbpx

Black Friday: Μια εβδομάδα νωρίτερα το μπαράζ προσφορών

0 85

Άρχισε στις 20:00 χθες, δηλαδή στο κλείσιμο των φυσικών καταστημάτων, το εμπορικό γεγονός της Black Friday, με τηλεοράσεις, laptop, περιφερειακά, smartphones, καρέκλες γραφείου και λευκές συσκευές να προσφέρονται στις ψηφιακές βιτρίνες σε τιμές μέχρι 80% χαμηλότερα.

Οι αλυσίδες Κωτσόβολος, Πλαίσιο, PMM έκοψαν πρώτες το νήμα της εκκίνησης μιας εκπτωτικής περιόδου που έχει «ξεχειλώσει» τα τελευταία χρόνια στην Ελλάδα, καθώς από εμπορικό γεγονός μιας ημέρας, έγινε τριήμερο, μετά εμβδομαδιαίο και πλέον τείνει στο δεκαήμερο.

Ξεκινά από τις εταιρείες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών, που παρασύρουν σε επιθετικές εμπορικές πολιτικές κάθε χρόνο και νωρίτερα και τους υπόλοιπους κλάδους. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος και παρά το γεγονός ότι τα περισσότερα εμπορικά καταστήματα ετοιμάζονται για τη χριστουγεννιάτικη περίοδο αγορών, μπαίνουν στον χορό.

Ας σημειωθεί ότι έχουν φορτώσει τις αποθήκες τους με χειμερινές συλλογές ενόψει γιορτών και δεν έχουν συμφέρον να διαθέσουν το συγκεκριμένο εμπόρευμα σε τιμές Black Friday. Όπως μάλιστα υπενθυμίζουν επιχειρηματίες από τον κλάδο της ένδυσης, ο Νοέμβριος τούς έχει εξαντλήσει. Αρχίζει με τις ενδιάμεσες εκπτώσεις, όπου ο τζίρος τους αντί να ενισχύεται υποχωρεί -εξού και το επίσημο αίτημα για κατάργησή τους- ενώ τα πρόσφατα μέτρα για τους ανεμβολίαστους έχουν περιορίσει την επισκεψιμότητα στα καταστήματά τους, κλιμακώνοντας τις πιέσεις.

Πάντως εντός των επόμενων ημερών αναμένεται να συντονιστούν όλες οι εμπορικές επιχειρήσεις, διεκδικώντας μερίδιο στον τζίρο της Black Friday που ξεπερνά τα 2,5 δισ. ευρώ, σύμφωνα με εκτιμήσεις. Αξιοποιώντας συγκεκριμένους κωδικούς ως «κράχτες», κάτι που ισχύει και για τα δίκτυα των πολυεθνικών όπως Zara, H&M, Μarks & Spencer και άλλες εταιρείες, στοχεύουν να προσελκύσουν πελατεία στα φυσικά τους καταστήματα ενώ θα πρέπει να σημειωθεί ότι στα e-shop δεν σταμάτησαν οι προσφορές. Αυτό ισχύει για εταιρείες καλλυντικών, boutique, καταστήματα αθλητικών ειδών, ακόμη και pet shop και φαρμακεία που προσφέρουν εκπτώσεις 40-50%, κλιμακώνοντας τις επικοινωνιακές τους καμπάνιες την τελευταία εβδομάδα ενόψει Black Friday. Ανάμεσά τους τα attica, Hondos Center, Cosmos Sport, Zakcret, Intersport, Pet City κ.ά.

Από χθες το βράδυ πολλά διαδικτυακά καταστήματα, ειδικά στον κλάδο τεχνολογίας και φαρμακείου, καλλυντικά & συμπληρώματα, ανέβασαν τον πήχη ακόμη και πάνω από 80%.

Το σύνθημα έδωσαν οι μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών/ηλεκτρονικών ειδών, που μετρούσαν αντίστροφα από χθες το απόγευμα για να ανοίξουν τις προσφορές στις 8 το βράδυ, ανταγωνιζόμενες σε συνθήματα και υπηρεσίες παράδοσης. Σε τηλεοράσεις και συστήματα ήχου οι προσφορές κυμαίνονταν σε 60-70% και υψηλότερα ενώ laptop και οθόνες προσφέρονταν με εκπτώσεις της τάξης του 30%. Στα smartphones και tablets οι προσφορές κινούνται κοντά στο 50% κατά μ.ο.

Η επισκεψιμότητα ανέβηκε κατακόρυφα στα δημοφιλή e-shop των μεγάλων retailers αλλά και στις πλατφόρμες μικρότερων παικτών του κλάδου τεχνολογίας και λευκών συσκευών, Euronics, Electronet, WelcomeStores κ.α.

Στελέχη της Κωτσόβολος αναφέρουν στο Euro2day.gr ότι η εταιρεία είναι έτοιμη να ανταποκριθεί στην υψηλή ζήτηση, διαθέτοντας τις υποδομές και τα επαρκή αποθέματα, ενώ έμφαση δίνει και στους εταιρικούς πελάτες. Προσδοκίες για τις επιδόσεις της αυτή την περίοδο έχει η Πλαίσιο, ενώ στελέχη της PMM επαναλαμβάνουν ότι παρακολουθούν στενά τις εξελίξεις στη διεθνή εφοδιαστική αλυσίδα για τυχόν αρρυθμίες αλλά εκφράζουν βεβαιότητα ότι οι καταναλωτές στην Ελλάδα θα βρουν επιλογές σε πάνω από 1 εκατ. κωδικούς προϊόντων στο δίκτυο της εταιρείας.

Σημειώνεται ότι στα είδη τεχνολογίας επικεντρώνεται το ενδιαφέρον και στα marketplaces Public, Skroutz και στην πλατφόρμα σύγκρισης τιμών Best Price. Ειδικές σελίδες για προσφορές διαθέτουν Praktiker, Leroy Merlin και άλλες εταιρείες οικιακού εξοπλισμού, καμπάνια για χριστουγεννιάτικα με εκπτώσεις ως 60% τρέχει η Jysk ενώ δικό της κατάλογο για τις γιορτές προωθεί η ΙΚΕΑ.

Εν κατακλείδι, θα πρέπει να σημειωθεί ότι η Black Friday που ενεργοποιήθηκε στη χώρα μας φέτος μία Παρασκευή νωρίτερα (κανονικά είναι στις 26/11), είναι αμερικανικός θεσμός διάρκειας μίας ημέρας, της Παρασκευής που ακολουθεί την Ημέρα των Ευχαριστιών, η οποία σηματοδοτεί την αρχή της περιόδου των χριστουγεννιάτικων αγορών.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More