BMW: Αλλάζει μπαταρίες και θα είναι κυλινδρικές-όπως της Τesla
Η BMW θα τροφοδοτεί τη νέα κατηγορία ηλεκτρικών οχημάτων της με κυλινδρικές μπαταρίες που κατασκευάζονται σε έξι εργοστάσια από συνεργάτες, μεταξύ των οποίων η κινεζική CATL και η EVE Energy, καθώς η αυτοκινητοβιομηχανία επιδιώκει να επιταχύνει τη φόρτιση και να επεκτείνει την αυτονομία.
Γιατί κυλινδρικές μπαταρίες;
Από δύο εργοστάσια στην Ευρώπη, την Κίνα και τη Βόρεια Αμερική θα παράγουν κυλινδρικές μπαταρίες ιόντων λιθίου που επιτρέπουν μεγαλύτερες αποστάσεις και ταχύτερη φόρτιση από τις επίπεδες μπαταρίες που χρησιμοποιεί σήμερα η BMW.
Με περίπου το μισό κόστος από τα υπάρχουσες, η τεχνολογία προορίζεται να ενισχύσει την προγραμματισμένη ηλεκτρική πλατφόρμα της BMW Neue Klass, ή “New Class”, και ακολουθεί την Tesla, η οποία χρησιμοποιεί κυλινδρικό σχήμα εδώ και αρκετό καιρό -τις γνωστές πια 4680.
Η αυτοκινητοβιομηχανία έχει ήδη δώσει παραγγελίες πολλών δισεκατομμυρίων ευρώ στην CATL και την EVE για την παραγωγή κυψελών μπαταρίας σε τέσσερα εργοστάσια στην Κίνα και την Ευρώπη. Δήλωσε ότι αναζητά συνεργάτες ικανούς να κατασκευάσουν δύο ακόμη εργοστάσια στις ΗΠΑ και το Μεξικό.
Η BMW δήλωσε ότι θα υπογράψει συμβόλαια για δυναμικότητα έως 20 γιγαβατώρες σε κάθε ένα από τα έξι εργοστάσια.
“Τεχνολογικό άλμα” για την BMW
“Πλησιάζουμε σε ένα τεράστιο τεχνολογικό άλμα”, δήλωσε στους δημοσιογράφους ο Frank Weber, επικεφαλής ανάπτυξης της BMW.
Ο Weber δήλωσε ότι τα μοντέλα entry-level που βασίζονται στην πλατφόρμα Neue Klasse μπορούν επίσης να χρησιμοποιούν μπαταρίες φωσφορικού σιδήρου λιθίου, οι οποίες είναι φθηνότερες και δεν απαιτούν νικέλιο ή κοβάλτιο, αλλά προσφέρουν μικρότερη ενεργειακή πυκνότητα και είναι βαρύτερες από τις νέες κυλινδρικές μπαταρίες.
Τα κορυφαία ηλεκτρικά της BMW θα έχουν εμβέλεια έως και 800 χιλιόμετρα και θα φορτίζουν από το 10% στο 80% σε λιγότερο από 30 λεπτά.
30% ταχύτερη φόρτισης και αυτονομία
Η νέα γενιά μπαταριών της BMW θα χρησιμοποιεί περισσότερο νικέλιο και πυρίτιο και λιγότερο κοβάλτιο, οδηγώντας σε 20% αύξηση της ενεργειακής πυκνότητας, 30% ταχύτερη φόρτιση και 30% μεγαλύτερη εμβέλεια από τις προηγούμενες γενιές, σύμφωνα με την BMW.
Ο Weber δήλωσε ότι οι προμηθευτές της BMW συμφώνησαν να παράγουν τα στοιχεία μόνο με ανανεώσιμη ενέργεια και να χρησιμοποιούν εν μέρει ανακυκλωμένο κοβάλτιο, νικέλιο και λίθιο για να μειώσουν τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα που σχετίζονται με την παραγωγή κατά 60%.
Διαφορετική λογική από Tesla και Volkswagen
Η απόφαση αποτελεί μέρος της στρατηγικής της BMW – η οποία διαφέρει από της Tesla και της Volkswagen – να αγοράζει κυψέλες αντί να εμπλέκεται στην παραγωγή τους.
Οι μπαταρίες συγκαταλέγονται μεταξύ των σημαντικότερων παραγόντων κόστους ενός ηλεκτρικού αυτοκινήτου και η βελτίωση της τεχνολογίας έχει συνήθως αποφέρει ετήσια κέρδη αποδοτικότητας. Αυτή η πορεία έχει υποστεί πιέσεις λόγω της ραγδαίας αύξησης του κόστους των πρώτων υλών, αμφισβητώντας τις προβλέψεις των αυτοκινητοβιομηχανιών ότι σύντομα θα είναι σε θέση να πωλούν τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα με παρόμοιο περιθώριο κέρδους όπως τα αυτοκίνητα με κινητήρα εσωτερικής καύσης.
Η CATL ανέφερε σε ξεχωριστή δήλωση την Παρασκευή ότι δύο από τα εργοστάσιά της θα προμηθεύουν την BMW με μπαταρίες που έχουν την ίδια διάμετρο με τις 4680 κυψέλες της Tesla. Η οικογένεια EV Neue Klasse θα επικεντρωθεί αρχικά σε μεσαία premium μοντέλα, όπως η σειρά 3.
Το πλεονέκτημα των επίπεδων μπαταρίων
Οι μπαταρίες που χρηισμοποιούν μέχρι σήμερα οι περισσότεροι κατασκευαστές EV έχουν το πλενέκτημα ότι μπορούν να συσκευαστούν πιο πυκνά, εξοικονομώντας κόστος. Όμως οι υποστηρικτές των κυλινδρικών μπαταριών υποστηρίζουν ότι οι νεότερες κυψέλες μεγαλύτερου σχήματος έχουν γίνει πιο αποδοτικές λόγω της βελτίωσης της ενεργειακής πυκνότητας.