Χαλκιδική: «Έμφραγμα» στην κατασκευή του φράγματος λόγω αύξησης τιμών!
Στο «κοστούμι» των ΣΔΙΤ επιχειρείται να χωρέσουν προϋπολογισμένα έργα πολλών εκατομμυρίων ευρώ, όμως οι αυξήσεις στο κόστος κατασκευής λόγω ανόδου των τιμών των υλικών τινάζει τα νούμερα στον αέρα, και επιβάλλει το κοστούμι να… ραφτεί ξανά. Μια τέτοια περίπτωση αποτελεί και το έργο κατασκευής και διαχείρισης του φράγματος Χαβρία που ως στόχο έχει, να αποτελέσει την απάντηση στο πρόβλημα της λειψυδρίας στην Χαλκιδική.
Ο αρχικός προϋπολογισμός του έργου είναι στα 106 εκατομμύρια ευρώ συμπεριλαμβανομένου και του ΦΠΑ, όμως το νούμερο αυτό φαίνεται πως δεν είναι πια αρκετό. Η διελκυστίνδα με τις τρείς υποψήφιες κοινοπραξίες έχει ξεκινήσει, γεγονός που φαίνεται καθαρά από τη νέα δεύτερη παράταση στην υποβολή των δεσμευτικών προσφορών.
Ο αρχικός προγραμματισμός προέβλεπε ως χρόνο παράδοσης των δεσμευτικών προσφορών τις 17 του Οκτώβρη, όμως ο χρόνος μετατέθηκε για τις 31 του ίδιου μηνός, για να οδηγηθούμε τελικά σε μια δεύτερη παράταση που χρονικά φτάνει στις 15 του Δεκέμβρη. Οι κοινοπραξίες των ΕΥΑΘ-ΑΚΤΩΡ, ΙΝΤΡΑΚΑΤ-Suez και ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ-Χρ. Κωνσταντινίδης, ζήτησαν και πήραν την σχετική παράταση και μένει να δούμε τελικά πόσο θα φτάσει το κόστος του έργου.
Η Δημοπράτηση του έργου έχει ως χρονικό ορίζοντα τα 30 έτη αν σε αυτά συμπεριλάβουμε και τα τρία έτη που απαιτούνται για την κατασκευή, όμως και αυτοί οι χρόνοι της συντήρησης και κατασκευής παίρνουν πια… νερό, όπως και η τελική τιμή. Η χρονική παράταση στην υποβολή των σχετικών δεσμευτικών προσφορών έχει ως στόχο να βρεθεί μια μέση λύση, να αναλυθεί το κόστος που προκύπτει από τις νέες αυξήσεις των υλικών και να δοθούν οι σχετικές διευκρινήσεις.
Το ορμητικό ποτάμι των αυξήσεων τόσο στο κόστος της ενέργειας, όσο και στα επιτόκια δανεισμού και στις τιμές των υλικών, αναμένεται να συμπαρασύρει στο διάβα του πολλά έργα Σύμπραξης Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα, και να αναβάλλει πολλές από τις παραχωρήσεις έργων.