Chipita: Με Up στην Ευρώπη και… down στην Τουρκία
Εν μέσω των φημών για εξαγορά, το 2018 η Chipita πραγματοποίησε ενισχυμένο κύκλο εργασιών 510,2 εκατ. ευρώ έναντι 461 εκατ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας αύξηση 10,7%.
Την ίδια στιγμή, τα κέρδη μετά από φόρους διαμορφώθηκαν σε 20,8 εκατ. ευρώ από 15,4 εκατ. ευρώ το 2017, καταγράφοντας αύξηση περίπου 35%, ενώ τα καθαρά κέρδη από συνεχιζόμενες δραστηριότητες της εταιρίας υποχώρησαν το 2018 σε 21,1 εκατ. ευρώ από 23,4 εκατ. ευρώ το 2017.
Στο συν η Κεντρική Ευρώπη
Σε ικανοποιητικά επίπεδα, επίσης, διατηρείται η παρουσία της εταιρίας στην Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, καθώς οι πωλήσεις εκεί εμφανίστηκαν αυξημένες το 2018 κατά 14,8%, ενώ στη Ρωσία ενισχύθηκαν κατά 8,1 εκατ. ευρώ.
Την ίδια στιγμή, το εργοστάσιο της Chipita στην Πολωνία διπλασίασε την παραγωγή του, δείγμα της αυξανόμενης ζήτησης στην περιοχή, ενώ σε ό, τι αφορά τις πωλήσεις σε Νότια και Κεντρική Ευρώπη, έλαβαν και αυτές θετικό πρόσημο.
Ενισχυμένος, επιπρόσθετα, παρουσιάζεται, σύμφωνα πάντα με τα στοιχεία της εταιρίας, ο τζίρος της εταιρίας και στις ΗΠΑ.
Το «αγκάθι»
Την ώρα όμως που στην Κεντρική Ευρώπη η Chipita διατηρεί τη δυναμική της, δεν συμβαίνει το ίδιο και με την γειτονική Τουρκία.
Στη συγκεκριμένη χώρα οι επιδόσεις κρίνονται από την εταιρία ως μη ικανοποιητικές, αποδιδόμενες αφ’ ενός στο ρευστό πολιτικό και οικονομικό τοπίο και αφ’ ετέρου στην υποτίμηση της τουρκικής λίρας.
Ωστόσο, στη Μέση Ανατολή η εταιρία διατηρεί σταθερή παρουσία, βοηθούμενη και από την αρχική καλή πορεία της – κατά 25% θυγατρικής της – Modern Food Industries, η οποία έχει επικεντρωθεί στην παραγωγή Bake Rolls.