CINOVA H2: Ένα έξυπνο τρένο υδρογόνου από την Κίνα
Η Κίνα παρουσίασε το πρώτο της έξυπνο τρένο υδρογόνου, το CINOVA H2, στην InnoTrans 2024, στην κορυφαία διεθνή έκθεση της τεχνολογίας των μεταφορών, που πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Βερολίνο.
Το τρένο αναπτύχθηκε από την CRRC Qingdao Sifang Co Ltd, μια θυγατρική της China Railway Rolling Stock Corp με έδρα την επαρχία Shandong. Το πρωτοποριακό τρένο λειτουργεί με υδρογόνο, επιτυγχάνοντας μηδενικές εκπομπές άνθρακα καθ’ όλη τη διάρκεια του ταξιδιού του. Προσφέρει μεγαλύτερες ταχύτητες, μεγαλύτερη χωρητικότητα επιβατών και εκτεταμένη αυτονομία, παρέχοντας μια νέα πράσινη λύση για μη ηλεκτροκίνητη σιδηροδρομική μεταφορά επιβατών.
Τα τεχνικά χαρακτηριστικά
Ο Liang Caiguo, ανώτερος σχεδιαστής στο CRRC Qingdao Sifang, δήλωσε στον τύπο ότι το CINOVA H2 χρησιμοποιεί κυψέλες καυσίμου υδρογόνου για να παράγει ηλεκτρική ενέργεια μέσω μιας ηλεκτροχημικής αντίδρασης μεταξύ υδρογόνου και οξυγόνου. Το τρένο είναι εξοπλισμένο με κυψέλες καυσίμου υψηλής ισχύος, ικανές να παράγουν ισχύ έως και 960 Kw η κάθε μια, επιτρέποντας σταθερές ταχύτητες 160 χιλιομέτρων την ώρα και τελική ταχύτητα 200 χλμ./ώρα.
«Το τρένο διαθέτει μια εξαιρετικά μεγάλη αυτονομία 1.200 χιλιομέτρων όταν κινείται με ταχύτητα 160 χλμ./ώρα, με τον πλήρη ανεφοδιασμό να διαρκεί μόλις 15 λεπτά», είπε ο Liang Caiguo, προσθέτοντας ότι με τον ελαφρύ σχεδιασμό του το CINOVA H2 μπορεί να μεταφέρει πάνω από 1.000 επιβάτες, προσφέροντας μια λύση σιδηροδρομικών μεταφορών υψηλής χωρητικότητας, φιλική προς το περιβάλλον.
Ως πρωτοποριακό κομμάτι της πράσινης σιδηροδρομικής τεχνολογίας, το CINOVA H2 είναι «πρωταθλητής του περιβάλλοντος». Ο Liang είπε ότι οι κυψέλες καυσίμου υδρογόνου παράγουν μόνο νερό ως υποπροϊόν, με αποτέλεσμα μηδενικές εκπομπές άνθρακα και καθόλου ατμοσφαιρικούς ρύπους σε όλο το ταξίδι.
Η CRRC Qingdao Sifang εκτιμά ότι κάθε τρένο, εάν λειτουργεί διατρέχοντας 300.000 km ετησίως, μπορεί να μειώσει τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα κατά περίπου 730 μετρικούς τόνους ετησίως, που ισοδυναμεί με 37,8 εκτάρια δασών.
Οι τεχνολογίες ανακύκλωσης και εξοικονόμησης πόρων
Επιπλέον, το νέο τρένο χρησιμοποιεί καινοτόμες τεχνολογίες ανακύκλωσης για τη μετατροπή των λυμάτων και της σπατάλης θερμότητας σε πόρους.
Συγκεκριμένα, ο Liang Caiguo ανέφερε ότι το νερό που εκπέμπεται από την αντίδραση κυψελών καυσίμου υδρογόνου καθαρίζεται και ανακυκλώνεται για να καλύψει τις ανάγκες νερού στο τρένο για χρήση από τους επιβάτες, εξοικονομώντας έτσι αποτελεσματικά νερό. Η απορριπτόμενη θερμότητα από την ψύξη των κυψελών καυσίμου υδρογόνου ανακυκλώνεται για θέρμανση κατά τη διάρκεια του χειμώνα, καθιστώντας το τρένο ακόμα πιο πράσινο και πιο φιλικό προς το περιβάλλον.
Η εταιρεία CRRC Qingdao Sifang ανέφερε ότι η κατανάλωση ενέργειας του τρένου είναι πολύ χαμηλή, καταναλώνοντας λιγότερο από 0,3 γραμμάρια υδρογόνου ανά επιβάτη και χιλιόμετρο με ταχύτητα 160 km/h όταν είναι πλήρως φορτωμένο.
Δεν είναι μόνο φιλικό προς το περιβάλλον, αλλά είναι και εξαιρετικά έξυπνο. Το τρένο είναι εξοπλισμένο με μια προηγμένη ενσωματωμένη έξυπνη πλατφόρμα λειτουργίας και συντήρησης Smart Care που επιτρέπει τη λειτουργία έξυπνης διάγνωσης βλαβών και λήψης αποφάσεων συντήρησης, ενισχύοντας τη λειτουργική αξιοπιστία και μειώνοντας το κόστος συντήρησης του οχήματος, δήλωσε η εταιρεία.
Οι «Έξυπνες» ανέσεις για τους επιβάτες
Ο σχεδιαστής ανέφερε ότι οι επιβάτες μπορούν να απολαμβάνουν προηγμένες έξυπνες ανέσεις, όπως συστήματα υποβοήθησης ακοής, κουρτίνες μεταβλητής μετάδοσης, έξυπνα διαδραστικά παράθυρα, ψηφιακές διαδραστικές οθόνες και ενσωματωμένο Wi-Fi για να δημιουργήσουν μια πιο υψηλής τεχνολογίας και έξυπνη ταξιδιωτική εμπειρία.
Το σύστημα υδρογόνου του τρένου έχει υποβληθεί σε αυστηρές δοκιμές ασφαλείας σε διάφορα σενάρια και συνθήκες λειτουργίας, με πολλαπλά συστήματα προστασίας και ασφάλειας, συμπεριλαμβανομένης της έξυπνης προστασίας ανίχνευσης και απομόνωσης, διασφαλίζοντας έτσι την ασφάλεια.
Ο Wang Xueliang, αναπληρωτής διευθυντής του τεχνολογικού κέντρου του CRRC Qingdao Sifang, δήλωσε: “Το CINOVA H2 μπορεί να χρησιμοποιηθεί σε μη ηλεκτροκίνητες σιδηροδρομικές περιοχές, αντικαθιστώντας τις παραδοσιακές εναλλακτικές λύσεις που κινούνται με ντίζελ. Μειώνει αποτελεσματικά τις εκπομπές διοξειδίου του άνθρακα και άλλους ατμοσφαιρικούς ρύπους, επιδεικνύοντας σημαντικά περιβαλλοντικά οφέλη. και θα προωθήσει σθεναρά μια νέα πράσινη αναβάθμιση για τον εξοπλισμό μεταφοράς επιβατών σε μη ηλεκτροκίνητους σιδηροδρόμους».