Coca-Cola: Αύξηση 4,5% των καθαρών εσόδων το α’ τρίμηνο του 2018
Την πορεία των αποτελεσμάτων του πρώτου τριμήνου του 2018 ανακοίνωσε σήμερα η Coca-Cola HBC AG, από τα οποία προκύπτει, μεταξύ άλλων, η αύξηση κατά 4,5% των καθαρών εσόδων από πωλήσεις σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση, με καλή ισορροπία ανάμεσα στην αύξηση του όγκου πωλήσεων και βελτίωση των τιμών/μείγματος.
Τα βασικά οικονομικά μεγέθη πρώτου τριμήνου
•Οι όγκοι πωλήσεων αυξήθηκαν κατά 2,3% στη διάρκεια του τριμήνου, με πολύ ισχυρή ανάπτυξη στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών και με ακόμη ένα τρίμηνο βελτίωσης για τον τομέα των αναπτυγμένων αγορών. Οι καινοτομίες στον τομέα των ανθρακούχων αναψυκτικών συνέβαλαν σε αύξηση 2,8% του όγκου πωλήσεων στην κατηγορία.
– Στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών ο όγκος πωλήσεων αυξήθηκε κατά 1,1% ως επακόλουθο της βελτίωσης των όγκων πωλήσεων σε Ιρλανδία και Ελβετία και της συνέχισης των καλών επιδόσεων στην Ελλάδα.
– Οι όγκοι πωλήσεων στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών βελτιώθηκαν κατά 11,8%, χάρη στην πολύ ισχυρή ανάπτυξη στην Πολωνία, και την υποστήριξη σε κάποιο βαθμό, από τη χρονική συγκυρία του Καθολικού Πάσχα.
– Οι όγκοι πωλήσεων στον τομέα των αναδυόμενων αγορών κυμάνθηκαν σε γενικές γραμμές στα ίδια επίπεδα με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, καθώς η συνέχιση των ισχυρών ρυθμών ανάπτυξης στις μεσαίου μεγέθους χώρες αντιστάθμισε την πτώση των πωλήσεων στη Νιγηρία και σε μικρότερο βαθμό τη Ρωσία.
•Τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση αυξήθηκαν κατά 2,1%, με την επίδραση των αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων μας από το 2017 και τη βελτίωση στο μείγμα στους τομείς των αναδυόμενων και αναπτυγμένων αγορών, να αντισταθμίζουν την επιδείνωση του μείγματος στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών.
– Στον τομέα των αναπτυγμένων αγορών, το θετικό μείγμα κατηγορίας προϊόντων και
συσκευασίας επέφερε βελτίωση των καθαρών εσόδων από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατά 0,8%.
– Στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε
ουδέτερη συναλλαγματική βάση κατέγραψαν πτώση κατά 1,3%. Οι εξαιρετικές επιδόσεις του
όγκου πωλήσεων το Πάσχα, οδήγησαν σε αρνητικό μείγμα συσκευασίας και καναλιών διανομής, το οποίο αντισταθμίστηκε εν μέρει από το βελτιωμένο μείγμα κατηγορίας προϊόντων.
– Στον τομέα των αναδυόμενων αγορών, τα καθαρά έσοδα από πωλήσεις ανά κιβώτιο σε ουδέτερη συναλλαγματική βάση σημείωσαν αύξηση 4,5% κυρίως λόγω των αυξήσεων στις τιμές των προϊόντων μας από το 2017 και του βελτιωμένου μείγματος κατηγορίας προϊόντων και συσκευασίας.
Σε δηλώσεις του, ο κ. Zoran Bogdanovic, Διευθύνων Σύμβουλος της Coca-Cola HBC AG, τόνισε: «Είμαστε ικανοποιημένοι από το καλό ξεκίνημα της φετινής χρονιάς, που ανταποκρίνεται στις προσδοκίες μας.Οι καινοτομίες στα προϊόντα μας και οι συνεχιζόμενες πρωτοβουλίες διαχείρισης της αύξησης των εσόδων συνεχίζουν να επιφέρουν ισορροπημένη ανάπτυξη μέσω της αύξησης του όγκου πωλήσεων και της βελτίωσης τιμών/μείγματος. Προσδοκούμε ότι η υλοποίηση των ισχυρών εμπορικών μας πλάνων και η σταδιακή οικονομική ανάκαμψη σε Ρωσία και Νιγηρία θα οδηγήσουν σε επιτάχυνση του ρυθμού αύξησης των εσόδων στο υπόλοιπο του έτους».
Βασικά οικονομικά μεγέθη ανά κατηγορία
Ο συνδυασμός των πρωτοβουλιών διαχείρισης της αύξησης των εσόδων, των ισχυρών εμπορικών μας πλάνων και των καινοτόμων νέων σημάτων και γεύσεων, έφεραν καλά αποτελέσματα στη διάρκεια του τριμήνου.
Στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών οι πωλήσεις αυξήθηκαν κατά 2,8% και στους τρεις τομείς δραστηριότητάς μας, παρά τη σημαντική πτώση των πωλήσεων στη Νιγηρία. Οι πωλήσεις των Coke Regular, Coke Zero and Fanta κυμάνθηκαν σε πολύ καλά επίπεδα χάρη σε μια σειρά πρωτοβουλιών συμπεριλαμβανομένης της κυκλοφορίας νέων γεύσεων όπως Coca-Cola Zero Cherry και Coca-Cola Zero Lemon και Fanta Pear, Shokata, Dragonfruit και Grape.
Στην κατηγορία των εμφιαλωμένων νερών καταγράφηκε αύξηση 0,9% στη διάρκεια του τριμήνου, ως επακόλουθο των ισχυρών επιδόσεων στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών. Η κατηγορία υποχώρησε σε κάποιες αναδυόμενες αγορές, κυρίως στη Νιγηρία και στη Ρωσία, καθώς και στην Ιρλανδία, στην Ιταλία και στην Ελβετία. Οι πωλήσεις των χυμών υποχώρησαν κατά 2,0%, λόγω του χαμηλότερου όγκου πωλήσεων στους τομείς των αναδυόμενων και αναπτυγμένων αγορών, ο οποίος αντισταθμίστηκε μερικώς από την αύξηση του όγκου πωλήσεων στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών. Στην κατηγορία των
ποτών ενέργειας διατηρήθηκε η θετική πορεία με αύξηση κατά 27,8% στο πρώτο τρίμηνο, χάρη στις συνεχιζόμενες ισχυρές επιδόσεις του Monster σε όλες τις αγορές όπου δραστηριοποιούμαστε.
Στην κατηγορία του έτοιμου προς κατανάλωση τσαγιού, ο όγκος πωλήσεων υποχώρησε κατά 2,5% σε σύγκριση με το αντίστοιχο τρίμηνο πέρυσι, όπως αναμενόταν. Τον Ιανουάριο κυκλοφόρησε το τσάι FUZE σε όλες τις αγορές μας εκτός από τη Νιγηρία και είμαστε πολύ ικανοποιημένοι από την επιτυχία του εγχειρήματος.
Στη διάρκεια του τριμήνου, η συνεισφορά των πωλήσεις συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης μειώθηκε κατά 40 μονάδες βάσης, τόσο λόγω των αλλαγών των καναλιών διανομής στον τομέα των αναπτυσσόμενων αγορών, όσο και λόγω της συνολικής μείωσης του όγκου πωλήσεων στη Νιγηρία, όπου το μείγμα συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης είναι πολύ υψηλό. Εξαιρώντας τη Νιγηρία, το μείγμα συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης βελτιώθηκε κατά 50 μονάδες βάσης. Το μείγμα συσκευασιών άμεσης κατανάλωσης επιδεινώθηκε κατά 110 μονάδες βάσης στην κατηγορία των ανθρακούχων αναψυκτικών ενώ το μείγμα συσκευασιών εμφιαλωμένων νερών άμεσης κατανάλωσης βελτιώθηκε κατά 40 μονάδες βάσης.