fbpx

Δ. Ρέππας: Δριμύ «κατηγορώ» κατά κυβέρνησης-ΟΣΕ για τα Τέμπη

0

Η κατάθεση Δημήτρη Ρέππα στην Εξεταστική Επιτροπή που διερευνά τις πολιτικές ευθύνες για το τραγικό σιδηροδρομικό δυστύχημα των Τεμπων ήταν αποκαλυπτική, καθώς αποδόμησε το κυβερνητικό αφήγημα περί ανθρώπινου λάθους.

“Αναμφίβολα υπάρχει πολιτική ευθύνη. Υπάρχει βαρύτατη πολιτική ευθύνη εκ του αποτελέσματος” τόνισε χαρακτηριστικά και πρόσθεσε “Πολιτική ευθύνη υπάρχει και βαρύτατη πολιτική ευθύνη όταν βλέπεις ένας οργανισμός να έχει τόσο μεγάλα κενά σε κρίσιμες υπηρεσίες και όταν βλέπεις ότι έχουν καταργηθεί και δεν λειτουργούν δικλείδες ασφαλείας σαν αυτές που είχαμε επί των ημερών μας. Κάτι πρέπει να κάνεις”.

Ο πρώην υπουργός εξέφρασε την άποψη πως η ολοκλήρωση της σύμβασης 717 θα είχε αποσοβήσει το πολύνεκρο σιδηροδρομικό δυστύχημα και υποστήριξε ότι αν υπήρχε το σύστημα σηματοδότησης και τηλεδιοίκησης, θα είχε αποφευχθεί το δυστύχημα διότι το σύστημα ETCS ενεργοποιεί το σύστημα πέδησης των τρένων, με αποτέλεσμα να μειώνεται αυτόματα η ταχύτητα δύο σειρμών που κινούνται σε αντίθετη κατεύθυνση.

Υπενθύμισε μάλιστα το έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, με το οποίο η Αρχή προειδοποιούσε τονΚαραμανλή από τον Οκτωβρίου 2021 για την επικίνδυνη κατάσταση στον σιδηρόδρομο και παρά το γεγονός ότι εισήχθη με εμπιστευτικό πρωτόκολλο στο γραφείο του τότε υπουργού, κατέληξε στον “κάλαθο των αχρήστων”, ενώ κατά την εξέταση του από τον εισηγητή του ΣΥΡΙΖΑ, Βασίλη Κόκκαλη, απέδωσε την ευθύνη για τη μη αποκατάσταση της τοπικής τηλεδιοίκησης στο σταθμαρχείο της Λάρισας αποκλειστικά στην κυβέρνηση, ενώ ξεκαθάρισε πως ο μοιραίος σταθμάρχης “δεν θα έπρεπε να βρίσκεται σε αυτή τη θέση”, καθώς “η επιλογή δεν έγινε με αξιοκρατικά κριτήρια”.

Η κατάθεση Ρέππα προκάλεσε την έντονη αντίδραση της ΝΔ και σύμφωνα με κοινοβουλευτικές πηγές του κόμματος “Ο αρχιτέκτονας την εξαθλίωσης του ΟΣΕ που μείωσε κατά 50% την περίοδο 2010-11 το προσωπικό σιδηροδρόμου τα βρήκε όλα καλώς καμωμένα παρά το γεγονός πως από 5.151 εργαζόμενους, ο Οργανισμός βρέθηκε με μόλις 2.350. Η μείωση του προσωπικού έφερε αλυσιδωτά προβλήματα μεταξύ των οποίων η εγκατάλειψη συντήρησης των ακριβά αγορασμένων συστημάτων ασφαλείας”.

“Χωρίς ίχνος αυτοκριτικής για τις πολιτικές ευθύνες που βαραίνουν τον ίδιο, κατά την περίοδο 2009-2011 όταν ήταν υπουργός Μεταφορών και Υποδομών, εμφανίστηκε στην Εξεταστική Επιτροπή της Βουλής που διερευνά τα αίτια του δυστυχήματος των Τεμπών, ο Δημήτρης Ρέππας”, αναφέρουν κύκλοι της πλειοψηφίας των μελών της Επιτροπής, σημειώνοντας ότι “Ο πρώην υπουργός του ΠΑΣΟΚ, με ευκολία κατηγόρησε την παρούσα κυβέρνηση για καθυστέρηση στην αποκατάσταση του κέντρου τηλεδιοίκησης στη Λάρισα “ξέχασε” όμως ότι ο ίδιος ως πολιτικός προϊστάμενος του ΟΣΕ δεν προχώρησε κανένα έργο για την προώθηση του συστήματος αυτού, ούτε “θυμήθηκε” ότι η παρούσα κυβέρνηση ολοκλήρωσε τη σύμβαση 717, η υλοποίηση της οποίας εκκρεμούσε σχεδόν για μια δεκαετία”.

“Αποκαλυπτική ήταν η κατάθεση του τέως Υπουργού Μεταφορών – Υποδομών κ. Δ. Ρέππα, ο οποίος ισχυρίστηκε, κατά την σημερινή του κατάθεση ενώπιον των μελών της εξεταστικής επιτροπής, ότι υπήρχαν πολλοί λόγοι και αιτίες που οδήγησαν στο πολύνεκρο δυστύχημα, όπως η μη λειτουργία της τηλεδιοίκησης από τον Ιούλιο του 2019 και εφεξής, εξαιτίας πυρκαγιάς που είχε εκδηλωθεί” ανέφεραν από τη πλευρά τους με δήλωσή τους τα μέλη του ΣΥΡΙΖΑ στη Εξεταστική Επιτροπή και τόνισαν “Παρά το γεγονός, ότι η ευθύνη αποκατάστασης της τηλεδιοίκησης στη Λάρισα ανήκε αποκλειστικά στην Κυβέρνηση, και η αποκατάσταση απαιτούσε μια ελάχιστη δαπάνη, εντούτοις ουδέποτε η Κυβέρνηση Μητσοτάκη αποκατέστησε το σύστημα τηλεδιοίκησης, το οποίο παρέμεινε μέχρι και το δυστύχημα εκτός λειτουργίας.

“Ο κ. Ρέππας πρόσθεσε, ανέφεραν οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ, ότι αν λειτουργούσε, θα είχε αποτρέψει το δυστύχημα. Καταρρέει για άλλη μία φορά το αφήγημα της ΝΔ ότι πρόκειται μόνο για ανθρώπινο λάθος ενός σταθμάρχη, ο οποίος – σύμφωνα με τον κ. Ρέππα – δεν προσελήφθη με αξιοκρατικά κριτήρια και υπογράμμισαν “Ως ΣΥΡΙΖΑ – ΠΣ θεωρούμε δεδομένες τις κυβερνητικές ευθύνες για το πολύνεκρο δυστύχημα, που έχουν το ονοματεπώνυμο Κώστας Αχ. Καραμανλής, ο οποίος πέταξε στον κάλαθο των αχρήστων – όπως κατέθεσε και ο κ. Ρέππας – το εμπιστευτικό έγγραφο της Εθνικής Αρχής Διαφάνειας, που κοινοποιήθηκε στο Υπ. Μεταφορών στις 4/10/2021.”.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra