Δάιος Πλαστικά: Τα κλειστά ξενοδοχεία και ο προβληματισμός για το ‘’αύριο’’ του κορονοιού
Σε φάση αβεβαιότητας και έντονου προβληματισμού βρίσκεται η εισηγμένη, με τα δύο ‘’’μέτωπα’’ δραστηριότητάς της, τον τουρισμό και την παραγωγή αγροτικών προϊόντων να παραμένουν ανοιχτά και ταυτόχρονα… κλειστά, στην κυριολεξία.
Kαταρχάς, το φετινό καλοκαίρι αναμένεται να είναι ιδιαίτερο για την δραστηριοποίηση της εταιρίας στο κομμάτι του τουρισμού, καθώς τόσο το ξενοδοχείο της στη Θεσσαλονίκη, όσο και αυτό στον Άγιο Νικόλαο της Κρήτης παραμένουν κλειστά.
Το ξενοδοχείο της Θεσσαλονίκης αναμένεται να ανοίξει την 1η Αυγούστου, καθώς ο συνδυασμός μειωμένων κρατήσεων και εργασιών συντήρησης που χρειάζονται λόγω πανδημίας συνετέλεσε στην παρατεταμένη διακοπή της λειτουργίας του.
Αντίθετα, το ξενοδοχείο στον Άγιο Νικόλαο Κρήτης, το οποίο έχει αρχίσει δειλά δειλά να κινείται από κρατήσεις, αν και σε καμία περίπτωση όχι στα επίπεδα άλλων ετών, καθώς υφίστανται ακόμα οι περιορισμοί στις πτήσεις, αναμένεται να ανοίξει στις 24 Ιουλίου, έχοντας περιορισμένο, στην παρούσα φάση, προσωπικό.
Στην παρατεταμένη διακοπή λειτουργίας των δύο ξενοδοχείων θα πρέπει, βέβαια, να συνυπολογιστεί το γεγονός ότι η πλειοψηφία των πελατών των συγκεκριμένων ξενοδοχείων – ειδικά αυτό της Κρήτης – προέρχεται από το εξωτερικό, οπότε είναι ανοιχτό και το θέμα των αεροπορικών μετακινήσεων και πότε αυτές θα επανέλθουν στην πλήρη κανονικότητα.
Αξίζει να σημειωθεί ότι τα δύο ξενοδοχεία συντελούν σε μεγάλο βαθμό στον συνολικό τζίρο της εταιρίας, άρα το γεγονός ότι παρέμειναν κλειστά και πέρα από την 1η Ιουλίου αναμένεται να επηρεάσει σημαντικά τα οικονομικά αποτελέσματα του 2020.
Σύμφωνα, μάλιστα, με όσα έχουν γίνει γνωστά, οι συνολικές επενδύσεις της εισηγμένης στον συγκεκριμένο κλάδο έχουν ξεπεράσει τα 155 εκατ. ευρώ, ενώ οι όποιοι σχεδιασμοί συζητιούνταν τον προηγούμενο καιρό, αναμένεται να επαναπροσδιοριστούν λόγω της κατάστασης.
Η ελπίδα, βέβαια, φαίνεται ότι στην προκειμένη περίπτωση έρχεται από το εργοστάσιο παραγωγής πλαστικών φύλλων της εισηγμένης το οποίο, αξίζει να σημειωθεί ότι δεν είχε κλείσει καθ’ όλη τη διάρκεια του lockdown και συνέχιζε απρόσκοπτα τη λειτουργία του, με κανονική παραγωγή.
Ωστόσο, το γεγονός ότι οι εξαγωγές ήταν μια δύσκολη κατάσταση την προηγούμενη χρονική περίοδο και σε κάποιες περιπτώσεις, αν και γενικά έχει επανέλθει μια κανονικότητα, εξακολουθούν να είναι, είναι ένας πονοκέφαλος για την εταιρία, της οποίας το 65% των πωλήσεων προέρχεται από πωλήσεις σε χώρες όπως η Γερμανία, η Γαλλία, η Αυστρία και η Ολλανδία.