ΔΕΣΦΑ: Ενδιαφέρον από την Ουκρανία για πρόσβαση στη Ρεβυθούσα
Ρεκόρ εισαγωγής ποσοτήτων LNG στη χώρα μας κατέγραψε ο ΔΕΣΦΑ το εννιάμηνο της χρονιάς, ενώ την ίδια στιγμή νοικοκυριά και επιχειρήσεις εξαιτίας της ενεργειακής κρίσης περιόρισαν κατά 15% την κατανάλωση του φυσικού αερίου.
Τα παραπάνω έγιναν γνωστά κατά τη διάρκεια των εγκαινίων του πρώτου στη Νοτιοανατολική Μεσόγειο Σταθμού Υποδοχής και Εφοδιασμού με LNG βυτιοφόρων οχημάτων στον τερματικό σταθμό του ΔΕΣΦΑ στη Ρεβυθουσα.
Παράλληλα, όπως επισημάνθηκε σήμερα, ενδιαφέρον για προμήθεια αερίου μέσω της Ρεβυθούσας έχει εκδηλώσει μεταξύ άλλων χωρών της περιοχής και η Ουκρανία.
Η ελληνική ναυτιλία
Η σημασία του LNG στην ενεργειακή ασφάλεια και ο ρόλος της Ελλάδας τονίστηκε από τον υπουργό Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής Γιάννη Πλακιωτάκη: «Η Ελλάδα παίζει πρωταγωνιστικό ρόλο στην ενεργειακη ασφάλεια και αρκεί να επισημάνουμε πως το 25% των LNG Carriers παγκοσμίως ανήκει σε Έλληνες πλοιοκτήτες».
Ρεκόρ
Η CEO του ΔΕΣΦΑ Μαρία Ρίτα Γκάλι τονίζοντας με τη σειρά της τη σημασία του LNG στην ενεργειακή επάρκεια εν μέσω κρίσης έκανε γνωστό ότι από την αρχή της χρονιάς μέχρι και τον Σεπτέμβριο στο τερματικό σταθμό της Ρεβύθουσας καταρρίφθηκε ρεκόρ εισαγωγών με 60 φορτία LNG. Πρόσθεσε πως το LNG με βάση τα διαθέσιμα φετινά στοιχεία αντιστοιχεί στο 40% των συνολικών εισαγωγών φυσικού αερίου.
Η κ Γκάλι ανήγγειλε επίσης την πλήρωση με LNG του FSU στη Ρεβυθούσα σε δυο εβδομάδες αυξάνοντας την αποθηκευτική δυνατότητα του τερματικού σταθμού.
Εγχώρια κατανάλωση
Εξάλλου κατά τη διάρκεια της εκδήλωσης στελέχη του ΔΕΣΦΑ έκαναν γνωστό το ότι οι εξαγωγές αερίου μέσω της χώρας μας έχουν αυξηθεί, ενώ την ίδια στιγμή η εγχώρια κατανάλωση είναι μειωμένη 15% από πέρυσι.
Για τη χρηματοδότηση των έργων φυσικού αερίου μίλησε στην εκδήλωση και ο Γιάννης Τσακίρης υφυπουργός Ανάπτυξης και Επενδύσεων.
LNH Truck Loading
Ο σταθμός υποδοχής βυτιοφόρων οχημάτων LNG κόστισε 7 εκ ευρώ και κατασκευάστηκε από την ΤΕΡΝΑ.
Μέσω του σταθμού βυτιοφόρα οχήματα χωρητικότητας 50 κυβικών μέτρων θα μεταφέρουν LNG για τον εφοδιασμό βιομηχανιών, πόλεων που δεν έχουν πρόσβαση σε δίκτυα διανομής αερίου αλλά και βαρέων οχημάτων και φορτηγών.
Οι πρώτες περιοχές που θα κάνουν χρήση LNG είναι της Δυτικής Μακεδονίας και της Δυτικής Ελλάδας, ενώ οι πρώτες βιομηχανίες που θα εγκαταστήσουν δεξαμενές LNG και συστήματα αεριοποίησης είναι η Χαρτοποιία Φθιώτιδας και η γαλακτοκομική επιχείρηση Κολιός στο Κιλκίς.