Διαφήμιση 10 εκατ. ευρώ στα ΜΜΕ για την “προβολή” της ανακύκλωσης ΕΟΑΝ
Διαφήμιση αξίας 10 εκατ. ευρώ ετοιμάζεται να δώσει ο Ελληνικός Οργανισμός Ανακύκλωσης (ΕΟΑΝ) σε μέσα ενημέρωσης κάθε μορφής για την προβολή της ανακύκλωσης, σύμφωνα με ρεπορτάζ του Data Journalists.Το «επικοινωνιακό πρόγραμμα» των 10 εκατομμυρίων ευρώ, μέσω προαίρεσης, δύναται να αυξηθεί κατά 50% ή και 100%, προκειμένου να προβληθεί η αξία της ανακύκλωσης.
Ωστόσο, σημειώνει το ρεπορτάζ ότι, «η Ελλάδα συνεχίζει να θάβει το 80% των απορριμμάτων της καταγράφοντας ένα από τα υψηλότερα ποσοστά στην Ευρώπη. Η ανακύκλωση και οι άλλες μορφές (διαλογή στην πηγή, επαναχρησιμοποίηση) αποτροπής της ταφής των σκουπιδιών παραμένουν εδώ και χρόνια κολλημένα στο 20% παρά την πληθώρα έργων που εξαγγέλλει από το 2019 το υπουργείο Περιβάλλοντος και Ενέργειας χωρίς να υλοποιούνται.»
Το Δ.Σ του ΕΟΑΝ αποφάσισε ομόφωνα:
Την προετοιμασία του τεύχους ενός ανοιχτού ηλεκτρονικού διαγωνισμού άνω των ορίων (τεχνικές προδιαγραφές, φυσικό αντικείμενο και χρονοδιάγραμμα) για τις δράσεις ενημέρωσης και ευαισθητοποίησης, ο οποίος θα καλύψει τις ανάγκες του Οργανισμού για τα επόμενα έτη.
Την έγκριση του επικοινωνιακού προγράμματος για τα έτη 2024-2026, συνολικού προϋπολογισμού 8.000.000€ πλέον του αναλογούντος ΦΠΑ, ήτοι 9.920.000€ – Την υποβολή του επικοινωνιακού προγράμματος 2024-2026 προς έγκριση στην Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας (ΓΓΕΕ) της Προεδρίας της Κυβερνήσεως, Διεύθυνση Εποπτείας Μέσων Ενημέρωσης, Τμήμα Εποπτευόμενων Φορέων και Επικοινωνιακών Δράσεων της ΓΓΕΕ και την καταχώρηση των ποσών της διαφημιστικής δαπάνης στην εφαρμογή «ΠΑΣΙΘΕΑ» του Ιστότοπου της ΓΓΕΕ από την αρμόδια Δ/νση.
Όπως αναφέρεται:
Θα δοθούν 3.844.000 ευρώ για ενέργειες υποστήριξης του ΕΟΑΝ, «σχεδιασμού και υλοποίησης όλων των προτεινόμενων Δράσεων (δημιουργικές εργασίες, ανανέωση και διαχείριση ιστοσελίδας, εκδηλώσεις, έρευνες κοινού, πλάνο ΜΜΕ, ψηφιακό πλάνο). Μέσα από αυτά τα χρήματα θα αμοιφθεί και η «ομάδα έργου διαχείρισης και υλοποίησης δράσεων επικοινωνίας».
Προβλέπεται όμως και ξεχωριστό κονδύλι 124.000 ευρώ για «Σχεδιασμό Επικοινωνιακής Στρατηγικής και Σχέδιο Δράσεων»
Στα παραπάνω, όμως, δεν περιλαμβάνονται οι παραγωγές έντυπου, ηλεκτρονικού, οπτικοακουστικού και λοιπού ενημερωτικού υλικού – διαφημιστικών υλικών για τα οποία προβλέπεται ξεχωριστό ποσόν 620.000 ευρώ
Για την προβολή «σε Μέσα Κοινωνικής Δικτύωσης & διαδίκτυο (όπως YouTube, google)» το κονδύλι είναι 992.000 ευρώ
Για την «υλοποίηση εκδηλώσεων πληροφόρησης, ενημέρωσης και προβολής» άλλα 620.000 ευρώ
Το συνολικό κονδύλι που μένει για «Προβολή σε Μέσα Μαζικής Ενημέρωσης» είναι 3.720.000 ευρώ το οποίο κατανέμεται ως εξής:
Προβολή σε Τηλεοπτικούς Σταθμούς Πανελλαδικής Εμβέλειας, 954.800 ευρώ
Προβολή σε Τηλεοπτικούς Σταθμούς Περιφερειακής Εμβέλειας, 409.200 ευρώ
Προβολή σε Ραδιοφωνικούς Σταθμούς Πανελλαδικής Εμβέλειας, 434.000 ευρώ
Προβολή σε Ραδιοφωνικούς Σταθμούς Περιφερειακής Εμβέλειας, 186.000 ευρώ
Προβολή σε έντυπα Πανελλαδικής Εμβέλειας, 520.800 ευρώ
Προβολή σε έντυπα Πανελλαδικής (ενδεχομένως είναι λάθος και εννοεί Περιφερειακής) Εμβέλειας, 223.200 ευρώ
Προβολή σε ιστοσελίδες, 992.000 ευρώ