fbpx

Διαγωνισμός λεωφορείων: Μέτωπο Κοντέλη-Σαρακάκη εναντίον Πετρόπουλου

0

Μεγάλο το ειδικό βάρος από 9 έως 12 τόνους, για τις φυσαρμόνικες, τα υβριδικά, τα ηλεκτρικά και τα οχήματα φυσικού αερίου που με τη χρηματοδοτική συνδρομή του Ευρωπαϊκού Ταμείου Ανάκαμψης θα έρθουν να αντικαταστήσουν τον γερασμένο στόλο σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη.

Ο διαγωνισμός αφορά 750 συν 20 πράσινα λεωφορεία στις μείζονες περιοχές της πρωτεύουσας και της νύφης του Θερμαϊκού. Ο διαγωνισμός για τον ΟΑΣΑ και τον ΟΑΣΘ προκηρύχτηκε τον Οκτώβριο του 2021 και οι δεσμευτικές προσφορές θα κατατεθούν στις 18  και θα ανοίξουν στις 21 Ιανουαρίου 2020. Ο διαγωνισμός είναι «σπονδυλωτός» και αφορά πέντε τμήματα, για τα οποία μπορούν να κατατεθούν ξεχωριστές προσφορές. Η αγορά αφορά 350 ηλεκτρικά οχήματα, 100 υβριδικά και 300 φυσικού αερίου. Το προβλεπόμενο κονδύλι μπορεί να αγγίξει τα 383,5 εκατ. ευρώ και όπως είναι φυσικό έχει προκαλέσει το ζωηρό ενδιαφέρον ξένων και εγχώριων παικτών της αυτοκινητοβιομηχανίας βαρέων οχημάτων, όπως τα νέα λεωφορεία, που ο ΟΑΣΑ και ο ΟΑΣΘ θέλουν να εντάξουν στον στόλο τους.

Πολλά τα χρήματα, πολλοί και οι μνηστήρες και αν κανείς ανατρέξει στο παρελθόν θα δει διαγωνισμούς να τινάζονται στον αέρα, από τις ενστάσεις που κατέθεταν οι μονομάχοι μέσω δικαστικών προσφυγών. Γνωστή είναι η υπόθεση με τα ασθενοφόρα, που μάταια προσπαθούσε να αποκτήσει το ΕΚΑΒ επί σειρά ετών, όταν οι διαγωνισμοί μπλοκάρονταν από εγχώριους ισχυρούς παίκτες. Το τέλος αυτή της μακράς διαμάχης και χρονοκαθυστέρησης, είχε ως αποτέλεσμα να εμπλακεί το ίδρυμα Νιάρχου προχωρώντας στην απόκτηση των ασθενοφόρων με ίδια κεφάλαια, τα οποία και δώρισε στην συνέχεια στο κράτος. Τώρα το στοίχημα που έχει τεθεί από πλευράς του αρμόδιου υπουργείου, είναι η άφιξη των λεωφορείων σε πρωτεύουσα και συμπρωτεύουσα μέχρι το 2026, όμως ο χρόνος είναι αυτός που θα δείξει αν ο υπουργός μεταφορών και οι διοικήσεις θα δικαιωθούν για τις προσδοκίες τους.

Στην μάχη του διαγωνισμού έχουν μπει η Volvo με μπροστάρη τον όμιλο Σαρακάκη, η Πολωνική Solaris, η Mercedes-Benz, η IVECO με εκπρόσωπο τον όμιλο Κοντέλη, η κινεζική Yutong Bus και η BYD που εκπροσωπεί στην Ελλάδα ο όμιλος Πετρόπουλου. Εξετάζοντας κανείς τη γεωγραφία της προέλευσης των εταιριών και τη συμμετοχή των εγχώριων εκπροσώπων τους θα μπορούσε να ισχυριστεί πως ο Κοντέλης και Σαρακάκης έχουν κοινούς κώδικες επικοινωνίας, ενώ οι Γερμανοί κάνουν πάντα μόνοι τους παιχνίδι. Όσο για την οικογένεια Πετρόπουλου, που εκπροσωπεί τους Κινέζους, φαίνεται πως το γεγονός ότι το εργοστάσιο στην Shenzen έχει πάρει πολλές δουλειές σε πολλές ευρωπαϊκές πόλεις δεν τους δίνει κάποιο προβάδισμα. Φαίνεται ότι στην εγχώρια αγορά το διαγωνισμό το βλέπουν υπό το πρίσμα μιας ευρωπαϊκής υπόθεσης και υπό αυτό το πρίσμα ίσως κανείς μπορεί να δει και τα δημοσιεύματα από την χώρα τις τουλίπας. Τα δημοσιεύματα κάνουν λόγο για μια παρτίδα 250 περίπου λεωφορείων που αποκτήθηκαν στο τέλος του ’20 και φαίνεται να εμφανίζουν θεματάκια με το τιμόνι και το κάθισμα του οδηγού.

Σε έναν τόσο μεγάλο διαγωνισμό όλα τα όπλα είναι πάνω στο τραπέζι και χρόνος παίζει πάντα το δικό του ρόλο. Ας μην λησμονούμε άλλωστε πως ο διαγωνισμός για την προμήθεια λεωφορείων από την κυβέρνηση ΣΥΡΙΖΑ πάγωσε με την έλευση της κυβέρνησης της Νέας δημοκρατίας το 2019 και ο νέος διαγωνισμός δεν έχει την χρονική πολυτέλεια να μπλέξει στα γρανάζια των δικαστικών αντεκδικήσεων από πλευρά συμμετεχόντων γιατί αυτό θα είναι σε βάρος του επιβατικού κοινού που ιδιαίτερα στην Θεσσαλονίκη ασφυκτιά από την έλλειψη μέσων.

Τα πέντε τμήματα του διαγωνισμού

1. Προμήθεια 100 απλών υβριδικών αστικών 12μετρων οχημάτων, κατηγορίας EYRO VI, με δικαίωμα προαίρεσης για άλλα είκοσι οχήματα κατά το στάδιο κατοχύρωσης των αποτελεσμάτων του διαγωνισμού. Η χρονική διάρκεια που προβλέπεται είναι από την υπογραφή της σύμβασης σε 520 ημέρες και σε περίπτωση άσκησης του δικαιώματος προαίρεσης στις 550 ημέρες. Το κόστος της προμήθειας ανέρχεται στα 31.000.000 συν 6.200.000 ευρώ το δικαίωμα προαίρεσης για τα 20 οχήματα.

2. Προμήθεια 200 απλών αστικών 12 μέτρων λεωφορείων, συμπιεσμένου φυσικού αερίου κατηγορίας EYRO VI,χρονική διάρκειας από την υπογραφή της σύμβασης σε 580 ημέρες. Κόστος 59.000.000 ευρώ.

3. Προμήθειας 100 αρθρωτών αστικών 18 μέτρων οχημάτων (φυσαρμόνικα), συμπιεσμένου φυσικού αερίου κατηγορίας και εδώ EYRO VI και εδώ με χρονική διάρκεια από την σύμβαση τις 580 ημέρες. Το ποσό του διαγωνισμού ανέρχεται στα 43.000.000 ευρώ

4. Προμήθεια 100 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων 12 μέτρων ελάχιστης αυτονομίας 135 χιλιομέτρων και μαζί την προμήθεια ανεξάρτητων σταθερών φορτιστών αργής φόρτισης, πενήντα ή 100 κομμάτια ανάλογα με τις δυνατότητες φόρτισης των φορτιστών. Προμήθεια τριών κινητών μονάδων με εξοπλισμό για την άμεση εξυπηρέτηση των λεωφορείων σε περίπτωση έκτακτης ανάγκης και κατάρτιση έκθεση εγκατάστασης των φορτιστών αργής φόρτισης στα αμαξοστάσια της Αθήνας και της συμπρωτεύουσας. Για την προμήθεια των 100 αυτών λεωφορείων και του απαραίτητου εξοπλισμού το κόστος είναι 45.375.000 ευρώ

5. Προμήθεια 250 απλών ηλεκτρικών αστικών οχημάτων μήκους 12 μέτρων με ελάχιστη αυτονομία τα 180 χιλιόμετρα με διάρκεια χρονικής παράδοσης από της υπογραφής της σύμβασης τις 580 ημέρες. Στην προμήθεια αυτή συμπεριλαμβάνονται σταθεροί φορτιστές αργής φόρτισης 125 ή 250 ανάλογα με τις δυνατότης φόρτισης. Προμήθεια επτά κινητών μονάδων με συστήματα συσσωρευτή – ταχυφορτιστή και κατάρτιση έκθεσης εγκατάστασης φορτιστών αργής φόρτισης. Το κόστος ανέρχεται στα 124.695.000 ευρώ.

Το κριτήριο επιλογής μετά το άνοιγμα των προσφορών θα είναι η πλέων συμφέρουσα προσφορά με βάση τη βέλτιστη σχέση της τιμής με την παρεχόμενη ποιότητα των οχημάτων. Στις τελικές προσφορές στο κόστος θα συμπεριλαμβάνεται και η συντήρηση του συνόλου των 750 συν 20 οχημάτων για ένα έτος.

Αλέξανδρος Κοντοπάνος

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra