ΕΕΔΑ: Κακή η οργάνωση της προσπάθειας εκπαίδευσης των προσφυγόπουλων
Η πρώτη ημέρα του σχολείου αφορούσε ένα μόνο ποσοστό των παιδιών διότι δεν έχει ολοκληρωθεί η διαδικασία διορισμού ειδικού εκπαιδευτικού προσωπικού ούτε ανεύρεσης σχολείων που θα στεγάσουν τις δραστηριότητες αυτές. Την ίδια ώρα σημαντικός αριθμός προσφύγων και μεταναστών δεν έχει δώσει τη συγκατάθεσή του για τη συμμετοχή των παιδιών τους στις σχολικές τάξεις.
Τα παραπάνω διαπιστώνει σε εκθεσή της η Ελληνική Ένωση για τα Δικαιώματα του Ανθρώπου, η οποία κάνει λόγο για κακή οργάνωση του εγχειρήματος με ασαφή οριοθέτηση αρμοδιοτήτων μεταξύ υπουργείου Παιδείας και υπουργείου Μεταναστευτικής Πολιτικής, την οποία αντιμετώπισαν και κάλυψαν τα ίδια τα σχολεία, καθώς και για έλλειψη τεκμηριωμένης πληροφόρησης των κατοίκων.
Τα παραπάνω επιτείνουν τις αντιδράσεις ορισμένων γονέων των σχολείων υποδοχής, όπως και η παρουσία καμερών από τα κανάλια «χάριν των οποίων και ήταν παρόντες οι ελάχιστοι διαμαρτυρόμενοι». «Αν το θέμα δεν ηρωποιηθεί από τα ΜΜΕ, οι τοπικοί διαμαρτυρόμενοι θα υποχωρήσουν, αν όχι, σίγουρα υπάρχει προεργασία και συνεννόηση μεταξύ κάποιων γονέων με παράγοντες του συντηρητικού χώρου όχι μόνο της ακροδεξιάς», σημειώνεται.
«Απαιτείται πολλή δουλειά ακόμα και από τα υπουργεία και από τις τοπικές κοινωνίες, ώστε να καλυφθεί ολόκληρος ο μαθητικός πληθυσμός των προσφύγων, με απώτερο στόχο να ενταχθούν όλοι σε μια κανονική εκπαιδευτική διαδικασία, ανάλογα με τις ανάγκες τους», καταλήγει η έκθεση.