Εγέρθητι: Mε εκείνο το “εργοστάσιο για ΛΕΟΠΑΡΝΤ” τι έγινε ;…
Υποσχέσεις-μπαρούφες : Mε εκείνο το “εργοστάσιο για ΛΕΟΠΑΡΝΤ” κλπ που μάς λέγατε ότι θα έφτιαχναν οι Γερμανοί στην Ελλάδα , τι έγινε ;…
του Κ. Αϊβαλιώτη, τ. Βουλευτή Β΄Αθηνών
Το τι έχουμε ακούσει δεν λέγεται. Παραμονή της 28ης Οκτωβρίου πριν 2 χρόνια ήρθε για επίσκεψη στην Ελλάδα ο Γερμανός καγκελάριος κ. Σολτς. Μάς έλεγαν πριν την έλευσή του τα εξής (αντιγράφω επί λέξει από ρεπορτάζ των ημερών):
“Εξαιρετικά προχωρημένες διαβουλεύσεις ανάμεσα στο υπουργείο Εθνικής Αμυνας και στη γερμανική εταιρεία Krauss Maffei Wegman (KMW) βρίσκονται σε εξέλιξη για μια επένδυση που θα οδηγήσει τις συνθήκες για τη μεταφορά της γραμμής παραγωγής των Λέοπαρντ στην Ελλάδα αλλά και την αναβάθμιση περίπου 700 αρμάτων μάχης του Στρατού Ξηράς (Σ.Ξ.) που ανήκουν σε διάφορες εκδοχές αυτού του τύπου (Leo 2A4, Leo 1A5). Η μεταφορά της γραμμής παραγωγής (στον Βόλο ή στη Θεσσαλονίκη αυτό δεν είναι ακόμα απολύτως σαφές) των Λέοπαρντ στην Ελλάδα αποτελεί μια πρωτοβουλία της Αθήνας, η οποία επιχειρεί να μετατρέψει τη χώρα σε κόμβο επισκευής, συντήρησης και αναβάθμισης των γερμανικών αρμάτων μάχης, τα οποία υπάρχουν στο οπλοστάσιο συνολικά 20 χωρών στον κόσμο, με τις περισσότερες από αυτές να βρίσκονται στην Ευρώπη.
Δεδομένου ότι υφίσταται ενδιαφέρον για τη δημιουργία νέας γραμμής παραγωγής για την κατασκευή και νέων αρμάτων μάχης, η Ελλάδα έχει εμπλακεί τους τελευταίους μήνες σε πολύ σημαντικές διαπραγματεύσεις με την KMW σε επίπεδο υπουργείου Εθνικής Αμυνας(…). Υπενθυμίζεται ότι οι ελληνικές Ενοπλες Δυνάμεις (Ε.Δ.) διαθέτουν τον μεγαλύτερο στόλο αρμάτων μάχης Λέοπαρντ στην Ευρώπη.
Εφόσον η συμφωνία ανάμεσα στις δύο πλευρές ολοκληρωθεί, η αναβάθμιση των ελληνικών Λέοπαρντ αναμένεται να κοστίσει περί το 1 δισ. ευρώ. Θα πραγματοποιηθεί εκσυγχρονισμός των οπλικών συστημάτων, προσθήκη σύγχρονων αντιμέτρων, αλλά και δομική αναβάθμιση των αρμάτων. Ουσιαστικά η αναβάθμιση των ελληνικών Λέοπαρντ θα αποτελεί «προίκα» της νέας γραμμής παραγωγής, η οποία εκτιμάται ότι λόγω του αυξημένου ενδιαφέροντος που υφίσταται στην παγκόσμια αγορά, δεν θα έχει πρόβλημα λειτουργίας”(…).
Ετσι έλεγαν τα ρεπορτάζ το 2022 .Ομως πάμε για το 2025 και εργοστάσιο δεν είδαμε ακόμη , ούτε ακούμε κάτι σχετικό. Γιατί, ω-ε-ω ;…