«Ελ. Βενιζέλος»: Ο κορονοϊός πάει πίσω τον διαγωνισμό
Σκεπτικισμός επικρατεί τόσο στους κόλπους του Υπουργείου Μεταφορών όσο και στα στελέχη της επιχείρησης για την επόμενη ημέρα του Διεθνούς Αερολιμένα Αθηνών «Ελ. Βενιζέλος» από τις οικονομικές επιπτώσεις λόγω κορονοϊού.
Γράφει ο: Νώντας Ψαρράς
Τα πάλαι ποτέ ρεκόρ δεν υπάρχουν πια – ο Μάρτιος του 2020 έκλεισε ως ο «χειρότερος» μήνας στην 20χρονη ιστορία του μεγαλύτερου ελληνικού αεροδρομίου – και η εικόνα του δεν θυμίζει πια σε τίποτα αυτή των αρχών της χρονιάς όπου όλα προδιέθεταν για ένα έτος με μεγάλες προοπτικές.
Την ίδια στιγμή, στις καλένδες φαίνεται πως έχει παραπεμφθεί – τουλάχιστον για τους επόμενους μήνες – ο διαγωνισμός του ΤΑΙΠΕΔ για την παραχώρηση του 30% του ΔΑΑ, παρότι υπάρχει ήδη συμμετοχή από 9 επενδυτικά σχήματα από Ελλάδα και εξωτερικό.
Η τελευταία ενημέρωση τον περασμένο Ιανουάριο ήθελε τις δεσμευτικές προσφορές να υποβάλλονται τον Απρίλιο, όμως οι εξελίξεις λόγω πανδημίας φαίνεται ότι θα ματαιώσουν αυτό το επόμενο στάδιο του διαγωνισμού – εκτός απροόπτου – μέχρι τον Ιούνιο ή και τον Ιούλιο.
Αυτό θα έχει ως συνέπεια την τραγική καθυστέρηση στην ανάδειξη του τελικού νικητή με ό,τι μπορεί να συνεπάγεται αυτό για όλες τις εμπλεκόμενες πλευρές.
Βέβαια, εκτός από την αργοπορία ελλοχεύει και άλλος κίνδυνος: Αυτός της «πίεσης» του τελικού τιμήματος, καθώς η γενικότερη κατάσταση είναι πιθανό να επηρεάσει και τις προσφορές των σχημάτων προς το ελληνικό δημόσιο.
Υπενθυμίζεται ότι τις… προ κορονοϊού εποχές, ειδήμονες της αγοράς έφεραν το… αντίτιμο της συναλλαγής σε πάνω από 1,5 δισ. ευρώ.
Σημειώνεται δε, ότι ο κύκλος εργασιών του ΔΑΑ το 2018 παρουσίασε αύξηση κατά 10,4%, αγγίζοντας τα 478,7 εκατ. ευρώ, ενώ αύξηση κατά 22,1% σημείωσαν τα καθαρά κέρδη μετά από φόρους, τα οποία ανήλθαν σε 171 εκατ. ευρώ.