fbpx

Έλληνες οδηγοί: Οι πιο επιθετικοί σε όλη την Ευρώπη

0

Tο ίδρυμα «Fondation VINCI Autoroutes» δημοσιοποίησε τα αποτελέσματα του 8ου Ευρωπαϊκού Bαρομέτρου Οδικής Ασφάλειας. Η μεγάλη έρευνα, που διενεργήθηκε από το Ινστιτούτο Ipsos σε 12.400 άτομα από 11 ευρωπαϊκές χώρες, καταγράφει αντιπροσωπευτικές συμπεριφορές των Ευρωπαίων στο τιμόνι.

Παράλληλα, διευκολύνει την παρακολούθηση της εξέλιξης της επικίνδυνης οδήγησης, αλλά και αναδεικνύει τις ορθές πρακτικές για την αξιοποίηση των μηνυμάτων πρόληψης στις ευρωπαϊκές χώρες. Σε αυτήν την περίοδο της πανδημίας, η έρευνα εστιάζει επίσης και στη σχέση των οδηγών με τους κανόνες, τόσο απέναντι στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας όσο και στους υγειονομικούς ANTI-COVID κανόνες.

Συνοπτικά τα κυριότερα στοιχεία.

Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας και κανόνες υγιεινής: η παράκαμψη των κανόνων είναι συνηθισμένη

§  Περισσότεροι από 7 στους 10 Ευρωπαίους οδηγούς (75%) παραδέχονται ότι δεν ακολουθούν κατά γράμμα τον ΚΟΚ και 7 στους 10 ότι δεν τηρούν πάντα τους κανόνες υγιεινής (69% έναντι 73% των Ελλήνων οδηγών).

§  Το 45% των Ευρωπαίων (43% των Ελλήνων) που τηρούν τους κανόνες υγιεινής, το κάνουν πρωτίστως από ενδιαφέρον για τον συνάνθρωπο, σε αντίθεση με αυτούς που τηρούν τον ΚΟΚ, το ποσοστό των οποίων ανέρχεται μόνο σε 33% (39%).

§  Το 77% των Ευρωπαίων οδηγών (78% των Ελλήνων οδηγών) που δεν τηρούν τον ΚΟΚ, ακολουθούν την ίδια τακτική και με τους κανόνες υγιεινής.

Έλλειψη προσοχής: οι οδηγοί όλο και πιο αφηρημένοι στον δρόμο

§  Το 53% των Ευρωπαίων οδηγών τηλεφωνεί κατά την οδήγηση χρησιμοποιώντας το σύστημα Bluetooth (+3 μονάδες σε έναν χρόνο +10 μονάδες σε 5 χρόνια. Το 57% των Ελλήνων οδηγών, δηλαδή 5 λιγότερες μονάδες σε έναν χρόνο αλλά +8 μονάδες σε 5 χρόνια), αν και το σύστημα αυτό αποσπά την προσοχή όσο και τα υπόλοιπα μέσα συνομιλίας,

§  Το 43% ρυθμίζει το GPS οδηγώντας (δηλαδή +4 μονάδες σε 5 χρόνια, 45%, -2 μονάδες σε έναν χρόνο αλλά 10 περισσότερες μονάδες σε 5 χρόνια),

§  Το 11% υπέστη ή παραλίγο να υποστεί ατύχημα εξαιτίας της χρήσης τηλεφώνου στο τιμόνι (16%, το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη).

Επιθετική συμπεριφορά: παρά τη μικρή αλλαγή των συμπεριφορών, ο δρόμος παραμένει ένα σημείο εντάσεων

§  Το 12% των Ευρωπαίων οδηγών (-4 μονάδες σε έναν χρόνο, 10% των Ελλήνων οδηγών) παραδέχεται ότι η συμπεριφορά του αλλάζει όταν οδηγεί,

§  το 52% (-3, 65%, -5 οι Έλληνες) αναγνωρίζει ότι εξυβρίζει τους άλλους οδηγούς,

§  το 84% (91%, +4 οι Έλληνες) έχει φοβηθεί την επιθετική συμπεριφορά άλλου οδηγού.

§  Υπνηλία: εξαιρετικά διαδεδομένος κίνδυνος και ορθές πρακτικές που υποχωρούν

§  Το 40% των Ευρωπαίων οδηγών (-5 μονάδες, 59% οι Έλληνες) δεν ακολουθεί τη σύσταση για διάλειμμα από την οδήγηση κάθε δύο ώρες, ενώ

§  το 73% δηλώνει ότι το γνωρίζει (61% οι Έλληνες),

§  το 52% σταματάει κατά τη διάρκεια της διαδρομής για να κοιμηθεί (41% οι Έλληνες),

§  το 12% υπέστη, ή παραλίγο να υποστεί, ατύχημα εξαιτίας της υπνηλίας στο τιμόνι (16%, το μεγαλύτερο ποσοστό στην Ευρώπη  για τους Έλληνες).

§  Ασφάλεια του προσωπικού στον αυτοκινητόδρομο: μεγάλη αδιαφορία που μπορεί να έχει δραματικές συνέπειες.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra