fbpx

Ελβετία: Τέλος στις φοροαπαλλαγές των ηλεκτρικών αυτοκινήτων από το 2024

0

Στην Ελβετία, από τις αρχές του 2024, τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα θα υπόκεινται στους συνήθεις δασμούς. Συγκεκριμένα, το Ελβετικό Ομοσπονδιακό Συμβούλιο αποφάσισε να καταργήσει φορολογικές απαλλαγές για τα ηλεκτρικά οχήματα, εγκρίνοντας μια τροποποίηση στη νομοθεσία για τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων.

Σύμφωνα με την τροποποίηση, ο τακτικός φορολογικός συντελεστής 4% θα ισχύει και για τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα από την 1η Ιανουαρίου 2024. Το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο έχει δρομολογήσει μια τροποποίηση στη νομοθεσία για τα τέλη κυκλοφορίας οχημάτων από τον περασμένο Απρίλιο, η οποία θα αντισταθμίσει τη μείωση των εσόδων από τον φόρο αυτοκινήτων και θα εξασφαλίσει έσοδα υπέρ του του Ταμείου Μεταφορών Εθνικών Οδών (NAF). Σύμφωνα με το Ελβετικό Σύνταγμα, τα έσοδα από αυτόν τον φόρο μπορούν να χρησιμοποιηθούν μόνο για το συγκεκριμένο ταμείο.

Σύμφωνα με το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο, «η κατάσταση έχει πλέον αλλάξει σημαντικά» καθώς ο αριθμός των εισαγόμενων ηλεκτρικών οχημάτων συνεχίζει να αυξάνεται. Περίπου 8.000 ηλεκτρικά οχήματα εισήχθησαν στην Ελβετία το 2018. Το 2022, ο αριθμός αυτός αυξήθηκε σε 45.000 οχήματα. Και μόνο το πρώτο εξάμηνο του 2023, εισήχθησαν 30.400 ηλεκτρικά αυτοκίνητα – παρουσιάζοντας μια αύξηση της τάξης του 66% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2022. Το 1ο εξάμηνο του 2023, τα ηλεκτρικά οχήματα αντιπροσώπευαν το 23 τοις εκατό των συνολικών εισαγωγών.

Συγκεκριμένα, το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο υπολογίζει ότι η απώλεια φορολογικών εσόδων για το 2022 ανήλθε σε 78 εκατ. ελβετικά φράγκα (81 εκατ. ευρώ). Για το τρέχον έτος, αναμένει μείωση εσόδων από 100 έως 150 εκατομμύρια φράγκα – δηλαδή 104 έως 156 εκατομμύρια ευρώ. Εάν οι φοροαπαλλαγές συνεχιστούν μετά το 2023, το σωρευτικό φορολογικό έλλειμμα για την περίοδο 2024 έως 2030 θα ανερχόταν σε δύο έως τρία δισεκατομμύρια φράγκα.

Στην Ελβετία, αυτός ο φόρος επιβάλλεται στην τιμή εισαγωγής και όχι στη λιανική τιμή. «Σύμφωνα με τον κλάδο, η συνεχιζόμενη μείωση του κόστους παραγωγής των ηλεκτρικών οχημάτων θα έχει ως αποτέλεσμα την ισοτιμία των τιμών μεταξύ των οχημάτων συμβατικών καυσίμων και των ηλεκτρικών από το 2025. Ως εκ τούτου, είναι δυνατό να επιτευχθεί ένα περιθώριο κέρδους στο μέλλον, χωρίς αύξηση των τιμών για τον καταναλωτή και χωρίς κρατικές επιδοτήσεις», αναφέρει το δελτίο τύπου του Ομοσπονδιακού Συμβουλίου. «Το Ομοσπονδιακό Συμβούλιο θεωρεί ότι η απαλλαγή από δασμούς ως κίνητρο δεν είναι πλέον απαραίτητη, δεδομένης της απότομης αύξησης του μεριδίου των ηλεκτρικών οχημάτων στις συνολικές εισαγωγές αυτοκινήτων και της σύγκλισης των τιμών».

Ωστόσο, οι αρχικές αντιδράσεις από τη βιομηχανία κινούνται προς διαφορετική κατεύθυνση: η ένωση εισαγωγέων Auto-Schweiz περιγράφει την απόφαση ως «μαύρη μέρα για την ηλεκτροκίνηση στην Ελβετία».

«Η επιδείνωση των συνθηκών του νομοθετικού πλαισίου για τα ηλεκτρικά οχήματα έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τους στόχους μείωσης των εκπομπών του διοξειδίου του άνθρακα για τα καινούργια οχήματα που έχουν τεθεί από τους ίδιους πολιτικούς», δήλωσε ο Πρόεδρος της Auto-Schweiz Peter Grünenfelder. «Ο τομέας των μεταφορών πρέπει να μειώσει τις εκπομπές του διοξειδίου του άνθρακα κατά 57 τοις εκατό έως το 2040 σε σύγκριση με το 1990. Με αποφάσεις κατά των καταναλωτών σε βάρος όσων θέλουν να αγοράσουν ένα ηλεκτρικό αυτοκίνητο από το 2024, αυτός ο στόχος θα είναι πολύ μακριά. Ταυτόχρονα, στέλνει το χειρότερο δυνατό σήμα όταν η αυτοκινητοβιομηχανία προσπαθεί να πείσει όλο και περισσότερους πελάτες να στραφούν σε ένα όχημα μηδενικών εκπομπών ρύπων».

Πηγές: admin.ch, auto.swiss

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra