fbpx

Επαγγελματίες οδηγοί-Ταξί: Πώς θα πάρουν 200 ευρώ από το Κράτος

Έως 15/4 οι αιτήσεις για την αποζημίωση μέσω ΑΑΔΕ

0 187

Την καταβολή αποζημίωσης ειδικού σκοπού 200 ευρώ σε κάθε επιτηδευματία που εκμεταλλεύεται αυτοκίνητο δημόσιας χρήσεως (ταξί) ή είναι οδηγός αυτοκινήτου Δ.Χ. προβλέπει κοινή απόφαση του υπουργού, του αναπληρωτή υπουργού και του υφυπουργού Οικονομικών η οποία δημοσιεύθηκε στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Σύμφωνα με την απόφαση, οι δικαιούχοι θα πρέπει να υποβάλουν ηλεκτρονικά τις αιτήσεις για τη χορήγηση της αποζημίωσης, μέχρι τις 15 Απριλίου, στην πλατφόρμα myBusinessSupport της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων.

Αναλυτικά, η κοινή απόφαση των κ.κ. Χρ. Σταϊκούρα, Θ. Σκυλακάκη και Απ. Βεσυροπούλου προβλέπει τα εξής:

Μέτρο ενίσχυσης με τη μορφή αποζημίωσης ειδικού σκοπού

1. Καταβάλλεται αποζημίωση ειδικού σκοπού ύψους διακοσίων (200) ευρώ ανά δικαιούχο στους εκμεταλλευτές και οδηγούς ταξί, για την κάλυψη του αυξημένου κόστους καυσίμων κίνησης των οχημάτων που χρησιμοποιούν, στο πλαίσιο της επαγγελματικής τους δραστηριότητας, κατά το μήνα Απρίλιο 2022.

2. Η αποζημίωση είναι ανεκχώρητη και ακατάσχετη στα χέρια του Δημοσίου ή τρίτων, κατά παρέκκλιση κάθε γενικής και ειδικής διάταξης, δεν υπόκειται σε οποιαδήποτε κράτηση, τέλος ή εισφορά, δεν δεσμεύεται και δεν συμψηφίζεται με βεβαιωμένα χρέη προς τη φορολογική διοίκηση και το Δημόσιο εν γένει, τους δήμους, τις περιφέρειες, τα ασφαλιστικά ταμεία ή τα πιστωτικά ιδρύματα και δεν υπολογίζεται στα εισοδηματικά όρια για την καταβολή οποιασδήποτε παροχής κοινωνικού ή προνοιακού χαρακτήρα.

Δικαιούχοι αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Δικαιούχοι της αποζημίωσης ειδικού σκοπού της παρ. 1 του άρθρου 1 είναι οι επιχειρήσεις με κύριους Κωδικούς Αριθμούς Δραστηριότητας (ΚΑΔ) 49.32 «Εκμετάλλευση ταξί» και 52.21.29.01«Υπηρεσίες οδηγού ταξί (μη εκμεταλλευτή)», όπως αυτοί ισχύουν κατά τη 17η Μαρτίου 2022, οι οποίες πληρούν σωρευτικά τα κριτήρια της παρακάτω παραγράφου.

Προϋποθέσεις αποζημίωσης ειδικού σκοπού

Η αποζημίωση ειδικού σκοπού καταβάλλεται στους δικαιούχους σε όσες επιχειρήσεις των παραπάνω κατηγοριών πληρούν σωρευτικά τις ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) έχουν υποβάλει μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, όλες τις δηλώσεις ΦΠΑ για την περίοδο από 1η Ιανουαρίου 2021 μέχρι την 31η Ιανουαρίου 2022, εφόσον υποχρεούνται,

β) έχουν υποβάλει, μέχρι και την προηγούμενη ημέρα από την έναρξη ισχύος της παρούσας απόφασης, δήλωση φορολογίας εισοδήματος του φορολογικού έτους 2020, με ποσό ακαθαρίστων εσόδων (κωδ. 047 της δήλωσης Ε3) μεγαλύτερο του μηδενός.

Για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών στο διάστημα από την 1η Οκτωβρίου έως την 31η Δεκεμβρίου 2020 δεν απαιτείται τα ακαθάριστα έσοδά τους να είναι μεγαλύτερα του μηδενός. Για τις επιχειρήσεις που έχουν κάνει έναρξη εργασιών από την 1η Ιανουαρίου 2021 και έπειτα δεν ελέγχεται η προϋπόθεση της παρούσας περίπτωσης για την υποβολή δήλωσης φορολογίας εισοδήματος φορολογικoύ έτους 2020.

γ) δεν έχουν τεθεί σε αδράνεια από την 1η Σεπτεμβρίου 2021 και μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής, όπως αυτό προκύπτει από τα στοιχεία που τηρούνται στο φορολογικό μητρώο της Ανεξάρτητης Αρχής Δημοσίων Εσόδων (ΑΑΔΕ) ή από την υποβολή μηδενικών δηλώσεων Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ) καθ’ όλη την περίοδο αυτή,

δ) δεν έχει ανασταλεί, μέχρι και την ημερομηνία ελέγχου πληρωμής ισχύος της παρούσας, η χρήση του ΑΦΜ τους για τη διενέργεια ενδοκοινοτικών συναλλαγών, όπως αυτό προκύπτει από το φορολογικό μητρώο της ΑΑΔΕ.

Έλεγχος σώρευσης

1. Το συνολικό ποσό ενισχύσεων ήσσονος σημασίας που έχουν λάβει κατά την τελευταία τριετία από οποιοδήποτε πρόγραμμα, ελέγχεται σε επίπεδο ενιαίας επιχείρησης, σύμφωνα με τον ορισμό της παρ. 2 του άρθρου 2 του Κανονισμού (ΕΕ) 1407/2013, και δεν δύναται να υπερβεί το ποσό των 200.000 ευρώ, συμπεριλαμβανομένης της αποζημίωσης της παρούσας. Το ποσό των 200.000 ευρώ είναι ακαθάριστο, πριν την αφαίρεση τυχόν φόρων ή επιβαρύνσεων.

2. Ο έλεγχος της σώρευσης διενεργείται σε πρώτη φάση αυτόματα στην ηλεκτρονική πλατφόρμα με βάση τα σχετικά στοιχεία που υποβάλει ο δικαιούχος κατά την αίτηση, και το ύψος της ενίσχυσης που λαμβάνει βάσει της παρούσας προσαρμόζεται ανάλογα, ώστε να μην οδηγεί σε υπέρβαση των κατά περίπτωση ανωτέρω ορίων.

3. Επιπλέον, διενεργείται αυτοματοποιημένος απολογιστικός έλεγχος με βάση τα συνολικά στοιχεία για τις ενισχύσεις de minimis της τελευταίας τριετίας, στο Πληροφοριακό Σύστημα Σώρευσης ενισχύσεων ήσσονος σημασίας του Υπουργείου Ανάπτυξης και Επενδύσεων, με ευθύνη της αρμόδιας υπηρεσίας για την τήρηση του εν λόγω συστήματος.

4. Για τον ανωτέρω σκοπό η ΑΑΔΕ θέτει στη διάθεση της Γενικής Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών (ΓΔΟΥ) του Υπουργείου Οικονομικών όλα τα απαραίτητα στοιχεία και κάθε πληροφορία σχετική με την εφαρμογή της παρούσας που τηρούνται στην πλατφόρμα «myBusinessSupport».

Διαδικασία υποβολής αίτησης

1. Η αίτηση για τη χορήγηση της αποζημίωσης υποβάλλεται ηλεκτρονικά μέχρι και 15η Απριλίου 2022, στην ηλεκτρονική πλατφόρμα της ΑΑΔΕ «myBusinessSupport», η οποία αποτελεί εφαρμογή του Ο.Π.Σ. TAXISnet της ΑΑΔΕ (https://www.aade.gr/mybusinesssupport).

2. Η αίτηση περιλαμβάνει όλα τα απαραίτητα στοιχεία για τον έλεγχο της πλήρωσης των προϋποθέσεων της παρούσας και επέχει θέση υπεύθυνης δήλωσης του ν. 1599/1986, με την οποία δηλώνεται ότι πληρούνται οι λοιπές προϋποθέσεις των άρθρων 2 και 3 της παρούσας. Υπόδειγμα της αίτησης περιλαμβάνεται στο Παράρτημα Ι, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσας.

Διαδικασία χορήγησης της ενίσχυσης

1. Το ποσό της ενίσχυσης καταβάλλεται εφάπαξ στον τραπεζικό λογαριασμό ΙΒΑΝ της δικαιούχου επιχείρησης που δηλώνεται στην Προσωποποιημένη Πληροφόρηση του TAXISnet της ΑΑΔΕ.

2. Η ΑΑΔΕ, βάσει των στοιχείων που έχουν υποβληθεί στην πλατφόρμα «myBusinessSupport», επεξεργάζεται τα στοιχεία και τα διασταυρώνει με άλλα στοιχεία που έχει στη διάθεσή της και στη συνέχεια πριν από την πληρωμή δημιουργεί:

α) Αναλυτική κατάσταση δικαιούχων σε ηλεκτρονική μορφή, με βάση τα στοιχεία των δικαιούχων, η οποία περιλαμβάνει τα πλήρη στοιχεία τους (ονοματεπώνυμο ή επωνυμία, πατρώνυμο, Α.Φ.Μ.), τον κωδικό του τραπεζικού λογαριασμού σε μορφή IBAN, τον πάροχο υπηρεσιών πληρωμών στον οποίο τηρείται ο λογαριασμός (προαιρετική πληροφορία) και το δικαιούμενο ποσό. Η ηλεκτρονική κατάσταση αυτή είναι επεξεργάσιμη από την εταιρία «Διατραπεζικά συστήματα Α.Ε.» (ΔΙΑΣ Α.Ε.) προς την οποία και διαβιβάζεται.

β) Συγκεντρωτική κατάσταση δικαιούχων σε έντυπη και ηλεκτρονική μορφή που περιλαμβάνει το συνολικό προς πληρωμή ποσό, ολογράφως και αριθμητικώς, το πλήθος των συναλλαγών καθώς και το συνολικό ανά συναλλαγή κόστος προς τρίτους (ΔΙΑΣ ΑΕ) σύμφωνα με την υπ’ αρ. 109/12.3.2019 πράξη του Διοικητή της Τράπεζας της Ελλάδος.

Υποχρεώσεις δικαιούχων-Κυρώσεις

1. Οι δικαιούχοι υποχρεούνται να υποβάλουν κατά τον χρόνο που θα τους ζητηθεί οποιοδήποτε στοιχείο, έγγραφο ή άλλη πληροφορία τους ζητηθεί αρμοδίως.

2. Σε περίπτωση που κατά τον έλεγχο της επιχείρησης από τη φορολογική διοίκηση ή άλλο αρμόδιο όργανο ελέγχου διαπιστωθεί μη τήρηση των όρων της παρούσας ή υπέρβαση των ορίων σώρευσης, θα ζητείται η άμεση επιστροφή του συνόλου της χορηγηθείσας ενίσχυσης εντόκως από την ημερομηνία καταβολής της, με βάση το επιτόκιο αναφοράς της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, όπως αυτό καθορίζεται σύμφωνα με την Ανακοίνωσή της σχετικά με την αναθεώρηση της μεθόδου καθορισμού των επιτοκίων αναφοράς και προεξόφλησης (2008/C14/06). Σε περίπτωση μη επιστροφής τα ποσά βεβαιώνονται και εισπράττονται σύμφωνα με τις διατάξεις του Κώδικα Είσπραξης Δημοσίων Εσόδων (Κ.Ε.Δ.Ε.) ν.δ. 356/1974.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More