Επιφυλάξεις της αντιπολίτευσης και της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού για το νέο θεσμικό πλαίσιο
Συζητείται και ψηφίζεται σήμερα στην Ολομέλεια της Βουλής το νομοσχέδιο του υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής για τον “Εκσυγχρονισμό του θεσμικού πλαισίου για τη δραστηριοποίηση των πλοίων αναψυχής και των τουριστικών ημερόπλοιων, την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας του κλάδου των επαγγελματικών πλοίων αναψυχής και άλλες διατάξεις”.
Η επεξεργασία του νομοσχεδίου ολοκληρώθηκε χθες στην Επιτροπή Παραγωγής και Εμπορίου, με την ψήφισή του, εγκρίθηκε κατά πλειοψηφία. Υπέρ της αρχής του νομοσχεδίου στην Επιτροπή, τάχθηκαν μόνο οι βουλευτές της ΝΔ. Από τα κόμματα της αντιπολίτευσης, ΣΥΡΙΖΑ, Κίνημα Αλλαγής και Ελληνική Λύση επιφυλάχθηκαν να τοποθετηθούν στην Ολομέλεια, ενώ ΚΚΕ και ΜέΡΑ25 δήλωσαν ότι καταψηφίζουν.
Κλείνοντας τη συζήτηση ο υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, Γιάννης Πλακιωτάκης τόνισε ότι “είναι ένα νέο θεσμικό πλαίσιο που κωδικοποιεί και εκσυγχρονίζει την κείμενη νομοθεσία, δίνοντας την απαραίτητη ευελιξία στη χώρα μας να αξιοποιήσει με τον καλύτερο τρόπο τα πλεονεκτήματα που έχει απέναντι στις ανταγωνιστρίες χώρες” και παράλληλα κατηγόρησε την αντιπολίτευση, και κυρίως τον ΣΥΡΙΖΑ, ότι αρκείται μόνο σε μία μικροπολιτική κοντόφθαλμη κριτική κατά της νέας νομοθετικής πρωτοβουλίας της κυβέρνησης, χωρίς να καταθέσει καμία απολύτως πρόταση. “Εμείς προχωράμε στην ενίσχυση του ανταγωνισμού, βελτιώνουμε την ποιότητα των υπηρεσιών και αυξάνουμε την απασχόληση θέτοντας όρους και κανόνες”, σημείωσε ο κ. Πλακιωτάκης.
Ο υπουργός Ναυτιλίας απέρριψε τις αιτιάσεις περί ενίσχυσης της δραστηριοποίησης των επαγγελματικών σκαφών αναψυχής τρίτων χωρών σε βάρος της ελληνικής σημαίας, λέγοντας ότι από το σύνολο των 5.500 περίπου επαγγελματικών πλοίων αναψυχής άνω των 35 μέτρων, τα 124 είναι με σημαία τρίτης χώρας και πρόσθεσε ότι όλα γίνονται με όρους και κανόνες που διασφαλίζουν τα ελληνικά συμφέροντα.
Τα κόμματα της αντιπολίτευσης από την πλευρά τους εξέφρασαν έντονες επιφυλάξεις και διαφωνίες επί του νέου θεσμικού πλαισίου, αμφισβητώντας τόσο την αποτελεσματικότητα του όσο και τους στόχους και την σκοπιμότητα του. Στο επίκεντρο της κριτικής τους βρέθηκαν μεταξύ άλλων, τα άρθρα, για την δραστηριοποίηση στην ελληνική επικράτεια επαγγελματικών σκαφών αναψυχής άνω των 35 μέτρων με ξένη σημαία και για τις τακτικές μεταθέσεις. Όλα τα κόμματα κατηγόρησαν τη κυβέρνηση ότι αντί να ενισχύσει την ελληνική σημαία ανοίγει την πόρτα στη δραστηριοποίηση σκαφών από τρίτες χώρες εξυπηρετώντας συγκεκριμένα συμφέροντα.
Να σημειωθεί ότι και ο πρόεδρος της Ένωσης Πλοιοκτητών Ελληνικών Σκαφών Τουρισμού, Γιώργος Βερνίκος,αν και έκανε έκανε λόγο για “ένα νομοσχέδιο που κινείται στη σωστή κατεύθυνση λύνοντας πολλά προβλήματα”, εξέφρασε την έντονη διαφωνία του για τα άρθρα 8 και 9 που αφορούν την άρση του καμποτάζ στα επαγγελματικά σκάφη αναψυχής άνω των 35 μέτρων.
“Είναι πολιτικό λάθος η Bουλή να αποδεχτεί τη λογική, σκάφη με ξένη σημαία να ναυλώνονται στην Ελλάδα. Γιατί να δώσουμε τέτοιο προνόμιο να κάνουν αρπαχτή στα ελληνικά ύδατα; Εμείς πρέπει να ενθαρρύνουμε την ελληνική σημαία και όχι να δημιουργούμε εξωχώριες σημαίες. Το νομοσχέδιο είναι καλό, αλλά δεν πρέπει να ενθαρρύνουμε φαστ τρακ διαδικασιες σε εξωχώριες εταιρείες. Βεβαίως είμαστε υπέρ του ανοίγματος της αγοράς αλλά πρέπει να ενθαρρυνθεί η ανάπτυξη και ελευθερία της ελληνικής σημαίας και η κυβέρνηση πρέπει να βάλει φρένο στις εξωχώριες σημαίες”, ανέφερε χαρακτηριστικά ο κ. Βερνίκος.