Επιβεβαίωση fmvoice: Από το Σεπτέμβριο οι ζυμώσεις… τον Ιούλιο έπεσαν τελικά οι υπογραφές για το deal Media Markt – Public
Χρειάστηκε να διανυθεί πολύς καιρός, αρκετοί μήνες για την ακρίβεια, να γραφτούν πολλά κείμενα, να γίνουν πολλές συζητήσεις προκειμένου τελικά να μπουν οι υπογραφές σε ένα από τα πιο πολυαναμενόμενα εμπορικά deals των τελευταίων χρόνων.
Στην fmvoice.gr, ήδη, από τις 18 Σεπτεμβρίου του περασμένου έτους γράφαμε για το ενδιαφέρον που υπήρχε από την πλευρά του ομίλου Olympia για τη ζημιογόνο, αν και με τάσεις ανάκαμψης Mediamarkt, με το ισχυρό, ωστόσο, ακόμα brand στην ελληνική αγορά.
Μία ημέρα μετά, στις 19 του ίδιου μήνα, οι δύο πλευρές διέψευδαν την οποιαδήποτε τέτοια σύμπραξη, όμως τελικά αποδείχθηκε με τις φήμες που συνεχίστηκαν τους επόμενους μήνες ότι «όπου υπάρχει καπνός, υπάρχει και φωτιά».
Σημαντικό ρόλο, βέβαια, στην επίσπευση και το τελικό κλείσιμο της συμφωνίας λέγεται ότι έπαιξε και το «μπάσιμο» της Πλαίσιο στο χώρο των ηλεκτρικών συσκευών, με το τοπίο να αναμένεται πλέον άκρως ενδιαφέρον, αν λάβουμε υπόψη και τον αστάθμητο παράγοντα «καταναλωτής».
Σημειώνεται ότι η MediaMarkt εισήλθε στην ελληνική αγορά το 2005, έως το 2011 δραστηριοποιούνταν και με το σήμα Saturn, τότε όμως προχώρησε στη διακοπή λειτουργίας των σημείων πώλησης υπό αυτό το σήμα.
Ο ετήσιος κύκλος εργασιών της τα τελευταία χρόνια κυμαίνεται στα επίπεδα των 185-190 εκατ. ευρώ, όμως αρκετές από τις χρήσεις ήταν ζημιογόνες. Στη χρήση 1/10/2012-30/9/2013 η εταιρεία είχε ζημίες 55,04 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2013/2014 ζημίες 8,18 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2014/2015 ζημίες 6,34 εκατ. ευρώ, στη χρήση 2015/2016 ζημίες 4,36 εκατ. ευρώ. Τη χρήση 2016/2017, ωστόσο, γύρισε σε κέρδη, ύψους 2,86 εκατ. ευρώ.
Τα «ψιλά» γράμματα της συμφωνίας
Σύμφωνα με το σχεδιασμό των δύο εταιριών, τα δίκτυα καταστημάτων καθώς και τα δύο brands παραμένουν ως έχουν, λειτουργώντας απολύτως συμπληρωματικά, με 67 φυσικά και 3 ηλεκτρονικά καταστήματα σε δύο χώρες.
Το δίκτυο περιλαμβάνει διαφορετικά formats καταστημάτων, η επιφάνεια των οποίων ποικίλει από 100τ.μ. έως και 4.000τ.μ., και θα δίνει έμφαση στο ολοκληρωμένο πολυκαναλικό εμπόριο.
Η ενοποιημένη βάση των πελατών του θα αριθμεί 100 εκατ. επισκέπτες. Επιπρόσθετα, οι καταναλωτές αποκτούν πρόσβαση σε μια πληθώρα επιλογών σε προϊόντα και υπηρεσίες που διατίθενται στην καλύτερη σχέση ποιότητας – τιμής, μέσω μιας πραγματικά πολυκαναλικής εμπειρίας που συμπεριλαμβάνει και το νεοεισαχθέν στην αγορά, Public marketplace.
Εξάλλου, με την ολοκλήρωση της συναλλαγής, η νέα εταιρία θα εξετάσει περαιτέρω ευκαιρίες επέκτασης σε Ελλάδα και Κύπρο.
Διαβάστε τα πρώτα κείμενα για την αποκάλυψη της συμφωνίας εδώ:
Media Markt: Τα προβλήματα των Γερμανών και ο ρόλος του Γερμανού
Τα Public δίνουν «φιλί ζωής» και εξαγοράζουν την Μedia Markt στην Ελλάδα