fbpx

Έρευνα ΙΕΛΚΑ: 9 στους 10 καταναλωτές αναμένουν ανατιμήσεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία

0 92

Το 87% των καταναλωτών θεωρεί ότι υπάρχει ενδεχόμενο να αυξηθούν οι τιμές σε συγκεκριμένα είδη ενώ το 72% θεωρεί πιθανό να υπάρξουν ελλείψεις λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Αυτά προκύπτουν από έρευνα που πραγματοποίησε το Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών (ΙΕΛΚΑ) την εβδομάδα 5-10 Απριλίου 2022 με δείγμα 1.000 καταναλωτές.

Επίσης, το 85% του κοινού θεωρεί πιθανό το ενδεχόμενο να αυξηθεί το κόστος ενέργειας και μεταφορών λόγω του πολέμου στην Ουκρανία.

Σύμφωνα με την ίδια έρευνα το 46% δηλώνει ότι τα σουπερμάρκετ φροντίζουν να μην υπάρχουν ελλείψεις στα ράφια – μόλις το 13% διαφωνεί, ενώ σε σχέση με την πανδημία, το 29% δηλώνει ότι λαμβάνουν όλα τα απαραίτητα μέτρα για τη δημόσια υγεία.

Γενικό συμπέρασμα αποτελεί ότι η κρίση λόγω του πολέμου στην Ουκρανία, επηρεάζει και θα επηρεάζει την ελληνική αγορά για αρκετό καιρό.

Η συντριπτική πλειοψηφία σε ποσοστό 67% εκτιμά ότι η διάρκεια επίδρασης του θα είναι μετά το 2022, το 22% εκτιμά ως το τέλος του 2022, το 5% για 2-3 μήνες και μόλις 5% ότι δεν υπάρχει επίδραση.

Τέλος η πλειοψηφία του κοινού καταλαμβάνεται από συναισθήματα θυμού (30%) και φόβου (26%) για τον πόλεμο στην Ουκρανία.

Τα αντίστοιχα ποσοστά για την πανδημία COVID-19 είναι σαφώς χαμηλότερα, αλλά υπαρκτά με 14% και 19% αντίστοιχα. Στα θετικά καταγράφεται ότι μόλις το 2% του κοινού νιώθει πανικό, ενώ το 39% δηλώνει ότι η κρίση στην Ουκρανία είναι σημαντικότερη της πανδημίας COVID-19 και μόλις το 17% δηλώνει το αντίθετο.

Ακολουθή
Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More