fbpx

Eurobank: Οι καταναλωτικές δαπάνες και ο πληθωρισμός

0 141

Αναμενόμενη η υποχώρηση τους.

Αναφέρει σε σχετικό report της η τράπεζα η οποία εκφράζει συγχρόνως την ικανοποίηση της για το γεγονός ότι οι καταναλωτικές δαπάνες στο οκτάμηνο υποχώρησαν συγκρατημένα.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της Ελληνικής Στατιστικής Αρχής (ΕΛΣΤΑΤ), ο δείκτης όγκου λιανικού εμπορίου, ένα μέγεθος που δείχνει τις πωλήσεις του εν λόγω κλάδου σε σταθερές τιμές και παρουσιάζει ισχυρή θετική συσχέτιση με την ιδιωτική κατανάλωση, ενισχύθηκε κατά 0,9% MoM / 4,3% ΥοΥ τον Αύγουστο 2022 από 1,5% MoM / 1,4% ΥοΥ τον Ιούλιο 2022.

Για το σύνολο της περιόδου Ιανουαρίου- Αυγούστου 2022 κατέγραψε αύξηση 4,6% ΥοΥ από 9,0% ΥοΥ την αντίστοιχη περίοδο του προηγούμενου έτους.

Όπως αναφέρει η Eurobank στο τακτικό της δελτίο για την ελληνική οικονομία, η εν λόγω επιβράδυνση, πέραν των επιδράσεων της ενεργειακής κρίσης και της αύξησης του επιπέδου των τιμών, ήταν σε έναν βαθμό αναμενόμενη, καθότι ο εν λόγω κλάδος υπεραπέδωσε το 2021. Συγκεκριμένα, ο όγκος των πωλήσεων στο λιανικό εμπόριο το 2021 υπερέβη τα προ πανδημίας επίπεδα, ήτοι του 2019, κατά 6,1%.

Φυσικά μετά το οκτάμηνο οι καταναλωτικές δαπάνες έχουν επιβραδυνθεί περισσότερο.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More