fbpx

Εξοικονομώ- Αυτονομώ: Εμπόδια στην υλοποίηση των αιτήσεων

Mετ’ εμποδίων προχωράει το πρόγραμμα «Εξοικονομώ – Αυτονομώ».

Τα τελευταία στοιχεία δείχνουν ότι εκκρεμούν 12.500 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί για το πρόγραμμα, δηλαδή το 38% των αιτήσεων. Επισημαίνεται, επίσης, πως από τις 37.000 αιτήσεις που έχουν υποβληθεί μέχρι στιγμής έχουν εγκριθεί 21.000 και έχουν εκταμιευθεί 390 εκατ. ευρώ, 3.500 βρίσκονται σε διαδικασία αξιολόγησης, ενώ 62 αιτήσεις είναι σε στάδιο πληρωμής.

Ανακοίνωση εξέδωσε, για τα προβλήματα που υπάρχουν στις διαδικασίες ελέγχου,  ολοκλήρωσης και εκταμίευσης αιτήσεων Προγράμματος «Εξοικονομώ – Αυτονομώ» αλλά και προτάσεις για την επίλυσή τους το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδας και ο Πανελλήνιος Σύλλογος Πιστοποιημένων Ενεργειακών Επιθεωρητών. Κοινές επιστολές προς την ηγεσία και τα αρμόδια στελέχη του υπουργείου Περιβάλλοντος και Ενέργειας ( ΥΠΕΝ) και της Ελληνικής Αναπτυξιακής Τράπεζας ( ΕΑΤ) απέστειλαν οι διοικήσεις του ΤΕΕ (με υπογραφή του Προέδρου Γιώργου Στασινού) και του Π.Συ.Π.Εν.Επ. (με υπογραφές του Προέδρου Κων/νου Λάσκου και της ΓΓ Χρυσούλας Βαΐτση).

Στις επιστολές τους τονίζουν τα εξής: «Στο πλαίσιο της δραστηριότητας των μελών μας, το τελευταίο διάστημα, δυστυχώς γινόμαστε δέκτες συνεχών «καταγγελιών» και παραπόνων από μέλη μας, σχετικά με τις διαδικασίες και τους χρόνους ελέγχου των αιτήσεων που άπτονται της αρμοδιότητας της ΕΑΤ και ειδικότερα για το είδος των παρατηρήσεων και των ζητουμένων για τον έλεγχο ολοκλήρωσης και εκταμίευσης αιτήσεων του προγράμματος «Εξοικονομώ – Αυτονομώ».

Οι βασικότερες αναφορές μελών, για προβλήματα που αντιμετωπίζουν κατά την διεκπεραίωση της υποβολής και του ελέγχου φακέλων για την τελική εκταμίευση των ωφελημάτων, είναι:

– Μεγάλη καθυστέρηση στην αξιολόγηση των αιτημάτων τελικής εκταμίευσης
Είτε πρόκειται για την αρχική υποβολή για τελικό έλεγχο και εκταμίευση, είτε υποβολή διορθώσεων / συμπληρώσεων από / σε παρατηρήσεις, η απάντηση έρχεται συνήθως μετά από παρέλευση τουλάχιστον τριών εβδομάδων.

-Αδυναμία επικοινωνίας με ελεγκτικό μηχανισμό
Πρακτικά δεν υπάρχει καμία απολύτως δυνατότητα του ωφελούμενου και των εκπροσώπων του (μηχανικού – συμβούλου) για έλεγχο, ενημέρωση, ούτε και για αντίδραση σχετικά με την πορεία της αίτησής του, αφού και η υποτιθέμενη επικοινωνία μέσω email στην πράξη είναι παντελώς αναποτελεσματική γιατί κανένα email τελικά δεν απαντάται.

-Αποσπασματικός έλεγχος, με τυχαία επαναλαμβανόμενες και άστοχες παρατηρήσεις
Αν τα προηγούμενα προβλήματα θα μπορούσαν να αποδοθούν σε ατέλειες και ανεπάρκειες του συστήματος, το τρίτο βασικό πρόβλημα που αντιμετωπίζουμε είναι αποκλειστικής ευθύνης του ελεγκτικού μηχανισμού.

Παρατηρείται, επίσης, συχνά το φαινόμενο, καινοφανών παρατηρήσεων που δεν έχουν κανένα λογικό ή συμβατικό του προγράμματος έρεισμα.

– Απαίτηση υποβολής επιπρόσθετων δικαιολογητικών, για τα οποία δεν υπάρχει καμία αναφορά στον οδηγό του προγράμματος.

Τέλος, μεγάλα προβλήματα και καθυστερήσεις προκαλούνται και λόγω της απαίτησης υποβολής επιπρόσθετων δικαιολογητικών, για τα οποία δεν υπάρχει καμία αναφορά στον οδηγό του προγράμματος, αλλά ούτε και ζητήθηκαν.

 

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra