fbpx

Εύα Πολυζωγοπούλου: «Σήμερα η επικοινωνία είναι τέχνη και επιστήμη μαζί»

Συνέντευξη στη Φιλίππα Ταμπάρη

Η σημερινή μου καλεσμένη διαθέτει αυτό που λέμε… international character! Έχει διαπρέψει στον τομέα της διαφήμισης και των δημοσίων σχέσεων, εντός και εκτός των τειχών, είναι επιτυχημένη επιχειρηματίας με σημαντική διεθνή εμπειρία,και τα τελευταία χρόνια μοιράζει τη ζωή της ανάμεσα στην Ελβετία και στην Ελλάδα.

Η Εύα -θα μου επιτρέψετε να την αποκαλώ με το μικρό της όνομα και να της απευθύνομαι στον ενικό, τη γνωρίζω προσωπικά αρκετά χρόνια- αγαπάει τις γυναίκες, τολμάει για εκείνες, βρίσκεται δίπλα τους και όχι απέναντίτους. Άλλωστε, το πρότζεκτ με το οποίο ασχολείται αυτήν την περίοδο αναφέρεται και στον ηλικιακό ρατσισμό, το οποίον υφίσταται η γυναίκα άνω των πενήντα, όσον αφορά τον επαγγελματικό τομέα.

Ας μην πω,όμως,εγώ περισσότερα και ας γνωρίσουμε καλύτερα την Εύα Πολυζωγοπούλου μέσα από τα δικά της λεγόμενα.

Εύα, σε ευχαριστώ για τη σημερινή μας συνάντηση. Θα ήθελα να ξεκινήσω ρωτώντας το εξής: Τι σημαίνει, τελικά, «δημόσιες σχέσεις»; Ζούμε σε μία εποχή που πολλοί και διάφοροι συστήνονται με αυτήν την ιδιότητα. Είσαι η πλέον κατάλληλη να μας πεις για αυτόν τον τομέα και να βάλουμε κάποια πράγματα στη θέση τους…

Οι δημόσιες σχέσεις αφορούν το χτίσιμο και τη διατήρηση ισχυρών δεσμών μεταξύ ενός οργανισμού και των διαφόρων ακροατηρίων του, συμπεριλαμβανομένων των πελατών, των εργαζομένων, των επενδυτών, των μέσων ενημέρωσης και του ευρύτερου κοινού. Αυτό πηγαίνει πέρα από τη διαχείριση της φήμης.

Οι δημόσιες σχέσεις είναι μία πολύπλευρη δράση και μία σύνθετη επιστήμη. Το αληθινό PR απαιτεί στρατηγική προσέγγιση, που συνδυάζει τη δημιουργικότητα με τακτικές επικοινωνίας, όπως η προσέγγιση των μέσων ενημέρωσης, η αφήγηση ιστοριών, η διαχείριση κρίσεων κ.λπ. Σε αντίθεση με τη διαφήμιση, οι δημόσιες σχέσεις κερδίζουν την προσοχή, αντί να πληρώνουν γι’ αυτήν, βασιζόμενες στην αυθεντικότητα και τα συνεπή μηνύματα για να διαμορφώσουν αντιλήψεις και να επηρεάσουν την κοινή γνώμη.

Σε έναν κόσμο γεμάτο αυτοαποκαλούμενους ειδικούς, οι πραγματικοί επαγγελματίες των δημοσίων σχέσεων κατανοούν την τέχνη και την επιστήμη πίσω από τη διαχείριση της εικόνας μιας μάρκας ή μιας προσωπικότητας. Κατανοούν τη σημασία και τον τρόπο δημιουργίας ουσιαστικών, μακροπρόθεσμων σχέσεων εμπιστοσύνης.

Ξεκίνησες από τη διαφήμιση, έχεις ασχοληθεί με πολλά πρότζεκτ, οι επαφές σου με πολύ γνωστά ονόματα και εταιρίες από τον κλάδο είναι γνωστές. Πώς βλέπεις τον τομέα αυτόν, σε αυτήν τη φάση που μιλάμε;

Ο κλάδος της διαφήμισης σήμερα είναι δυναμικός, καινοτόμος και όλο και πιο περίπλοκος. H διαφήμιση σήμερα υφίσταται ταχεία μεταμόρφωση, που διαμορφώνεται από τις τεχνολογικές εξελίξεις και τις μεταβαλλόμενες συμπεριφορές των καταναλωτών, καθιστώντας την προσαρμοστικότητα και τη δημιουργικότητα πιο σημαντικά από ποτέ.

Συγκεκριμένα, αναφέρομαι στην «ψηφιακή κυριαρχία», που πλέον έχει φέρει επανάσταση στον τρόπο με τον οποίο οι επωνυμίες προσεγγίζουν το κοινό τους. Επίσης, στην ενδυνάμωση του καταναλωτή, που έχει γίνει πιο επιλεκτικός και ενημερωμένος, ώστε να εκτιμά την αυθεντικότητα. Ενώ οι παγκόσμιες καμπάνιες εξακολουθούν να είναι κοινές, υπάρχει αυξανόμενη έμφαση στην τοπική προσαρμογή, ώστε να έχει απήχηση σε διάφορες πολιτιστικές αποχρώσεις.

Η πρόκληση των διαφημιστών είναι η προσέλκυση, αλλά κυρίως η διατήρηση της προσοχής των καταναλωτών. Οι διαφημιστές πρέπει να εξισορροπούν το εντυπωσιακό περιεχόμενο με την ουσιαστική αφήγηση για να δημιουργήσουν αξέχαστες και εντυπωσιακές καμπάνιες. Γεγονός που απαιτεί ευελιξία, δημιουργικότητα και βαθιά κατανόηση, τόσο της τεχνολογίας όσο και της ανθρώπινης συμπεριφοράς.

Η διαφημιστική βιομηχανία σήμερα είναι ένα μείγμα τέχνης και επιστήμης. Ενώ η δημιουργικότητα και η αφήγηση παραμένουν η καρδιά της διαφήμισης, η τεχνολογία και τα δεδομένα έχουν γίνει οι κινητήριές της δυνάμεις. Είναι μία συναρπαστική στιγμή να είσαι στον κλάδο, καθώς εξελίσσεται συνεχώς για να ανταποκριθεί στις προκλήσεις και τις ευκαιρίες του σύγχρονου κόσμου.

Έχεις επιστρέψει και στην Ελλάδα όπου θα λειτουργήσει η εταιρία σου, ζεις όμως και στην Ελβετία όπου και εκεί οι δραστηριότητές σου είναι πολλές. Τι ήταν αυτό που σε έκανε να θέλεις να υλοποιήσεις κάτι στην Ελλάδα τη δεδομένη στιγμή;

Η απόφαση να επεκταθώ στην Ελλάδα ήταν τόσο προσωπική όσο και επαγγελματική. Αφού πέρασα πάνω από μία δεκαετία σε συνεργασία με κορυφαίους οργανισμούς και ιδρύματα σε όλο τον κόσμο, συνειδητοποίησα ότι, ήθελα να έχω πιο άμεσο αντίκτυπο, ειδικά σε μία χώρα που αγαπώ. Έπρεπε να επιστρέψω εκεί όπου ξεκίνησαν όλα και να εφαρμόσω όλα όσα έμαθα στο παγκόσμιο περιβάλλον.

Η μετάβαση είναι συναρπαστική και προκλητική. Η Ελβετία είναι γνωστή για την αποτελεσματικότητά της και το δομημένο επιχειρηματικό της περιβάλλον, ενώ η Ελλάδα λειτουργεί αρκετά διαφορετικά, με τις δικές της γραφειοκρατικές προκλήσεις και μία επιχειρηματική κουλτούρα που βασίζεται περισσότερο στις σχέσεις.

Με το ITW-Athens στοχεύω να δημιουργήσω έναν χώρο όπου η δημιουργικότητα συναντά τη στρατηγική μέσω τεχνολογίας αιχμής. Επιπλέον, ήθελα να είμαι πιο κοντά στις ρίζες μου και να βοηθήσω στην ανάπτυξη της πατρίδας μου, όπου είδα τεράστιες δυνατότητες, ιδιαίτερα για τις γυναίκες επιχειρηματίες. Και ακόμη πιο ιδιαίτερα, για τις γυναίκες άνω των 50.

Γνωρίζω ότι, λόγω και προσωπικών σου ανησυχιών, το πρόβλημα της επαγγελματικής αποκατάστασης στη γυναίκα άνω των 50 είναι ένα ζήτημα που απασχολεί. Προφανώς, στο εξωτερικό δεν υφίσταται; Τι πιστεύεις;

Η επαγγελματική αποκατάσταση για γυναίκες άνω των 50 είναι πράγματι ένα θέμα ανησυχίας και υπάρχει παγκοσμίως, αν και με διαφοροποιήσεις μεταξύ περιοχών και πολιτισμών. Οι γυναίκες αυτής της ηλικιακής ομάδας συχνά αντιμετωπίζουν μοναδικές προκλήσεις, όπως η ηλικία, η προκατάληψη του φύλου και η έλλειψη πρόσβασης σε ευκαιρίες επανεκπαίδευσης.

Σε παγκόσμιο επίπεδο, το ζήτημα ποικίλλει σε μέγεθος. Οι ανεπτυγμένες χώρες έχουν συχνά προγράμματα για την υποστήριξη εργαζομένων μεγαλύτερης ηλικίας, αλλά αυτά μπορεί να είναι ακόμη ανεπαρκή. Αντίθετα, οι αναπτυσσόμενες χώρες μπορεί να στερούνται συνολικά δομημένα συστήματα επαγγελματικής αποκατάστασης, αφήνοντας τις γυναίκες άνω των 50 σε ακόμη περισσότερο μειονεκτική θέση.

Ωστόσο, η αντιμετώπιση αυτού του ζητήματος είναι και απαραίτητη και επωφελής. Οι γυναίκες άνω των 50 φέρνουν άφθονη εμπειρία, συναισθηματική νοημοσύνη και σταθερότητα στον χώρο εργασίας.

Γυναίκα και επιχειρείν; Ποια είναι η γνώμη σου γενικότερα;

Οι μελέτες δείχνουν ότι, οι γυναίκες επιχειρηματίες δίνουν συχνά προτεραιότητα στη βιωσιμότητα, τον αντίκτυπο στην κοινότητα και τη μακροπρόθεσμη ανάπτυξη, καθιστώντας τις επιχειρήσεις τους όχι μόνο κερδοφόρες, αλλά και στοχευμένες. Αυτές οι ιδιότητες συμβάλλουν συλλογικά στην επιτυχία τους ως επιχειρηματίες.

Επιπλέον, οι γυναίκες θεωρούνται συχνά εξαιρετικοί επιχειρηματίες, λόγω των μοναδικών προοπτικών, της ανθεκτικότητας και του στυλ ηγεσίας τους.

Συμφωνώ απόλυτα με αυτό και πιστεύω ότι είμαι αντιπροσωπευτικό παράδειγμα. Ελπίζω όσοι με γνωρίζουν, επαγγελματικά και προσωπικά, να συμφωνούν κι εκείνοι!

Πριν μερικά χρόνια, κάποιος πάρα πολύ διάσημος Αμερικάνος επιχειρηματίας, ίσως από τους πιο επιτυχημένους στις μέρες μας, μου είχε πει ότι «όταν μια γυναίκα έχει οικονομική δύναμη, δεν ανεβάζει μόνο τον εαυτό της, αλλά ολόκληρη την κοινωνία».

Είχες ενεργό συμμετοχή στο Athens Riviera Forum που διοργανώθηκε με επιτυχία το καλοκαίρι στο Four Seasons Astir Palace στη Βουλιαγμένη, έναν σημαντικό θεσμό που θα καθιερωθεί. Ποιες είναι οι εντυπώσεις σου; Πιστεύεις πως κάτι τέτοιο έχει μέλλον στη σημερινή ελληνική πραγματικότητα;

Το Athens Riviera Forum είναι μία σημαντική πρωτοβουλία και ιδέα της φίλης μου Ιωάννας Σαμπράκου, και παρέχει μία κορυφαία πλατφόρμα για διάλογο μεταξύ σημαντικών προσωπικοτήτων, με επίκεντρο την οικονομική συνεργασία, τις επενδύσεις και τη βιώσιμη ανάπτυξη, σε εθνικό, περιφερειακό και παγκόσμιο επίπεδο.

Η πρώτη Διεθνής Οικονομική Σύνοδος, που πραγματοποιήθηκε το καλοκαίρι είχε τεράστια επιτυχία και πλέον ήδη αποτελεί σημαντικό θεσμό. Για πρώτη φορά συγκεντρώθηκαν υψηλόβαθμοι κυβερνητικοί αξιωματούχοι, επιχειρηματίες, επενδυτές και τεχνοκράτες από την Ελλάδα, την Ευρώπη, τις ΗΠΑ, τη Μέση Ανατολή και άλλες περιοχές και συζήτησαν θέματα που αφορούν το σήμερα και το αύριο.

Στην πρωτοβουλία αυτή είχα ενεργό συμμετοχή με την εταιρία μου, αφού εμπνευστήκαμε και σχεδιάσαμε το branding του Athens Riviera Forum.Επίσης, συμμετείχα σε ένα πολύ ενδιαφέρον panel με θέμα την επικοινωνία στη νέα εποχή της τεχνητής νοημοσύνης.

Η μεγάλη επιτυχία της Συνόδου αποδεικνύει ότι, μία τέτοια πρωτοβουλία όχι μόνο έχει μέλλον, αλλά είναι απαραίτητη για την ενίσχυση της επενδυτικής και αναπτυξιακής δυναμικής της Ελλάδας.

Νιώθεις και λίγο… Ελβετίδα; Δεδομένου ότι ζεις και εκεί αρκετά…

Ναι, η αλήθεια είναι πως πολλές από τις λέξεις που περιγράφουν την Ελβετία εκφράζουν απόλυτα εμένα και τον τρόπο που ζω: Υψηλή αισθητική, τάξη και οργάνωση, σεβασμός για τη φύση, διακριτικότητα, συλλογικότητα, ποιότητα ζωής.Παρόλα αυτά, η εσωτερική μου δύναμη, η πηγή ενέργειας που βρίσκεται μέσα μου και με κινεί, είναι ελληνική.

Πώς βλέπει η Εύα τον εαυτό της με δυο λέξεις;

Δημιουργική και φιλάνθρωπος.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra