fbpx

Facebook: «Χωρίς φρένο» η κατάρρευση της μετοχής

Δεν έπεισε τους επενδυτές της Wall Street η δήλωση-διάψευση των πληροφοριών που κυκλοφόρησαν χθες, σύμφωνα με τις οποίες η εταιρία Meta του Μαρκ Ζούκερμπεργκ κάνει σκέψεις να κλείσει το Facebook και το Instagram στην Ευρώπη.

Έτσι χθες στο αμερικανικό χρηματιστήριο η μετοχή της εταιρίας που διαχειρίζεται το Facebook και το Instagram υποχώρησε πάνω από 4% , και ο ιδρυτής της γράφει χαμένες υπεραξίες 3 δις δολαρίων , τα οποία προστίθενται στα 29 δις που μειώθηκε η συνολική κεφαλαιοποίηση την περασμένη εβδομάδα.

Η κατάρρευση της μετοχής της Meta Platforms, όπως έχει μετονομαστεί από τον περασμένο χρόνο η εταιρία που λειτουργεί τις δύο διαδικτυακές δημοφιλείς πλατφόρμες επικοινωνίας, σημειώθηκε την περασμένη Τετάρτη μετά την ανακοίνωση των απολογιστικών στοιχείων που έδωσε η εταιρία στη δημοσιότητα.

Σύμφωνα με αυτά οι καθημερινοί ενεργοί χρήστες του Facebook σε όλο τον κόσμο ήταν 1,929 δισεκατομμύρια στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, εμφανίζοντας για πρώτη φορά μείωση σε σχέση με το προηγούμενο τρίμηνο, όταν ήταν 1,93 δισεκατομμύρια. Εκτός από την πτώση του αριθμού των ημερήσιων χρηστών, οι μετοχές της μητρικής Meta Platforms υπέστησαν θεαματική υποχώρηση 25% στο αμερικανικό χρηματιστήριο την Τετάρτη, μειώνοντας κατά 200 δισεκατομμύρια την χρηματιστηριακή αξία της, καθώς η εταιρεία ανακοίνωσε χειρότερες των αναμενομένων προβλέψεις οικονομικών αποτελεσμάτων.

Παράλληλα, έγινε πλέον ορατό το υψηλό κόστος ανάπτυξης του metaverse, του νέου μεγάλου οράματος της εταιρείας που θα αποτελέσει την επόμενη “επαυξημένη” γενιά του Ίντερνετ, όπου οι χρήστες θα μοιράζονται εικονικούς κόσμους. Έτσι, , σύμφωνα με το πρακτορείο Ρόιτερς, το BBC και τους “Τάιμς της Νέας Υόρκης”, τα κέρδη της Meta μειώθηκαν κατά 8% στο τέταρτο τρίμηνο του 2021, στα 10,3 δισ. δολ., σε σχέση με ένα χρόνο πριν.

Οι μεγάλες επενδύσεις ύψους 10 δισεκατομμυρίων δολαρίων για την ανάπτυξη του metaverse, η μείωση των διαφημιστικών εσόδων στις πλατφόρμες κοινωνικής δικτύωσης (Facebook, Instagram, WhatsApp) και ο ολοένα αυξανόμενος ανταγωνισμός από πλατφόρμες όπως το Tik Tok (όπου προβάλλονται δημοφιλή ιδίως στους νέους βίντεο διάρκειας 30 δευτερολέπτων) και το YouTube, είναι ανάμεσα στις αιτίες που η Meta φαίνεται να “ζορίζεται”.

Τα συνολικά έσοδα δ’ τριμήνου 2021 της εταιρείας – τα περισσότερα προέρχονται από τις διαφημίσεις (η Meta είναι η δεύτερη μεγαλύτερη πλατφόρμα ψηφιακών διαφημίσεων στον κόσμο μετά τη Google) – αυξήθηκαν στα 33,67 δισεκατομμύρια έναντι 28,07 δισ. δολ. στο δ’ τρίμηνο του 2020. Από την άλλη όμως, μέσα σε ένα έτος οι δαπάνες της εταιρείας σχεδόν διπλασιάστηκαν στα 21 δισεκατομμύρια δολάρια, κάτι που οδήγησε στη μείωση της κερδοφορίας.

Ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Μαρκ Ζάκερμπεργκ δήλωσε “ενθαρρυμένος από την πρόοδο που κάναμε τον τελευταίο χρόνο” και διαβεβαίωσε ότι “θα συνεχίσουμε να επενδύουμε το 2022 καθώς δουλεύουμε για τη δημιουργία του metaverse”. Στο πλαίσιο αυτό, η θυγατρική Meta Reality Labs, που έχει αναλάβει τον τομέα επαυξημένης και εικονικής πραγματικότητας και παρουσίασε για πρώτη φορά ξεχωριστά οικονομικά αποτελέσματα, εμφάνισε αυξημένες καθαρές ζημιές 10,2 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2021, έναντι ζημιών 6,6 δισεκατομμυρίων δολαρίων το 2020″. Ο Ζάκερμπεργκ παραδέχτηκε ότι ο τομέας αυτός της εταιρείας δεν πρόκειται να είναι κερδοφόρος “στο κοντινό μέλλον”, αλλά εμφανίστηκε αισιόδοξος ότι οι επενδύσεις στο metaverse θα αποδώσουν τελικά (κερδοφόρους) καρπούς. Η Meta Reality Labs είχε έσοδα περίπου 2,3 δισ. δολ. το 2021.

Αντίθετα σύμφωνα με την Alphabet, μητρική της Google, το τελευταίο τρίμηνο του 2021 εμφάνισε αύξηση 36% στα κέρδη της και 32% στα έσοδα της.

Ως προς τις φήμες για την αποχώρηση από την ευρωπαϊκή αγορά εκπρόσωπος της Meta δήλωσε ότι «σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε, ούτε έχουμε κάποιο σχέδιο αποχώρησης από την Ευρώπη»

Συγκεκριμένα, ο εκπρόσωπος της Meta αναφέρει τα εξής:

«Σε καμία περίπτωση δεν επιθυμούμε, ούτε έχουμε κάποιο σχέδιο αποχώρησης από την Ευρώπη, αυτό που συμβαίνει είναι ότι η Meta, όπως και πολλές άλλες επιχειρήσεις, οργανισμοί και υπηρεσίες, βασίζονται σε μεταφορές δεδομένων μεταξύ ΕΕ και ΗΠΑ για να λειτουργούν κάποιες παγκόσμιες υπηρεσίες. Όπως και άλλες εταιρείες, έχουμε ακολουθήσει τους ευρωπαϊκούς κανόνες και βασιζόμαστε σε Τυπικές Συμβατικές Ρήτρες, αλλά και στις απαραίτητες διασφαλίσεις δεδομένων για τη λειτουργία μιας παγκόσμιας υπηρεσίας.

Ουσιαστικά, οι επιχειρήσεις χρειάζονται σαφείς, παγκόσμιους κανόνες για την προστασία των διατλαντικών ροών δεδομένων μακροπρόθεσμα, και όπως περισσότερες από 70 ακόμα εταιρείες μέσα από ένα ευρύ φάσμα βιομηχανιών, παρακολουθούμε στενά το πιθανό αντίκτυπο στις ευρωπαϊκές μας δραστηριότητες καθώς προχωρούν αυτές οι εξελίξεις».

Υπενθυμίζουμε ότι διεθνή ΜΜΕ μετέδωσαν πως ο Μαρκ Ζούκερμπεργκ κάνει σκέψεις να κλείσει το Facebook και το Instagram στην Ευρώπη λόγω των διατλαντικών μεταφορών δεδομένων.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra