ΦΑΓΕ: Πως «διακυβεύεται» η αλυσίδα εφοδιασμού της στο εξωτερικό λόγω κορονοιού
Την ανησυχία της για τις επιπτώσεις της πανδημίας και την αρνητική της επίδραση στην αλυσίδα εφοδιασμού της στην Ευρώπη, αλλά και πέρα από τον Ατλαντικό, στις ΗΠΑ εκφράζει η ΦΑΓΕ, την στιγμή που το πρώτο τρίμηνο της εταιρίας για το 2020 έκλεισε οριακά με θετικό πρόσημο.
Η αγωνία της εταιρίας, η οποία εξάγει τα προϊόντά της σε αρκετά κράτη της Ευρώπης και στις ΗΠΑ έγκειται στο ό,τι εκτός από τους υπάρχοντες ταξιδιωτικούς περιορισμούς, οι χώρες ενδέχεται να συνεχίσουν να κλείνουν σύνορα, να συνεχίζουν να επιβάλουν παρατεταμένες καραντίνες και να περιορίζουν περαιτέρω τα ταξίδια.
Αυτός ο περιορισμός ενδέχεται να επηρεάσει σημαντικά την ικανότητα των υπαλλήλων της να φτάσουν στον τόπο εργασίας τους για την παραγωγή προϊόντων ή μπορεί να εμποδίσουν σημαντικά προϊόντα από την κίνηση μέσω της αλυσίδας εφοδιασμού.
Την ίδια στιγμή, η ΦΑΓΕ σημειώνει και άλλα ‘’κόκκινα’’ σημεία, πέρα από τον κορονοιό, τα οποία θα μπορούσαν να επιδράσουν αρνητικά στις επιδόσεις της το επόμενο χρονικό διάστημα, όπως ο ανταγωνισμός στην ελληνική αγορά, οι διακυμάνσεις των τιμών των πρώτων υλών και η τρέχουσα οικονομική κρίση, με έμφαση στις δραστηριότητές της στην Ελλάδα, την Ιταλία, τη Μεγάλη Βρετανία και τις ΗΠΑ.
Σε ό,τι αφορά τα οικονομικά στοιχεία του πρώτου τριμήνου του 2020, η εταιρία εταιρεία αύξησε τις πωλήσεις της σε όγκο κατά 8,5% κάτι που οφείλεται στην αύξηση σε όγκο των πωλήσεων κατά 8,8 %, 13%, 8,9% και 0,7%, σε ΗΠΑ, Ιταλία, Ελλάδα και Ηνωμένο Βασίλειο αντίστοιχα. Σε επίπεδο αξίας πωλήσεων το πρώτο τρίμηνο αυτές ενισχύθηκαν κατά 2,9% στα 131,6 εκατ. δολ.
Οι πωλήσεις σε αξία αυξήθηκαν στις Ηνωμένες Πολιτείες, την Ελλάδα και την Ιταλία κατά 1,7%, 2,3% και 15%, αντίστοιχα, οι οποίες αντισταθμίστηκαν εν μέρει από την πτώση των πωλήσεων σε αξία στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 3,6%.
Οι πωλήσεις σε αξία εκτός Ελλάδας αποτελούν το 86,1% των συνολικών πωλήσεών από 86% που ήταν το πρώτο τρίμηνο του 2019.
Τα κέρδη προ φόρων ανήλθαν στα 9,4 εκατ. δολ., από 7,8 εκατ. δολ. ενώ το καθαρό κέρδος άγγιξε τα 7,3 εκατ. δολ., σε σύγκριση με το καθαρό κέρδος 5,1 εκατ. δολ. το περσινό πρώτο τρίμηνο .