ΦΑΓΕ: Το ζεστό χρήμα από το εξωτερικό και η παραγωγή από… το Λουξεμβούργο
Την κερδοφορία της ΦΑΓΕ απογειώνουν οι ξένες Αγορές όπου πλέον η γαλακτοβιομηχανία πραγματοποιεί το 85% του τζίρου της εκτός ελληνικών συνόρων. Και δεν είναι καθόλου τυχαίο ότι εταιρία έχει επενδύσει πολλά και στην ανέγερση παραγωγικής μονάδας στο Λουξεμβούργο, που αναμένεται να ολοκληρωθεί τέλος του 2018, ύψους επένδυσης 140 εκατ. δολαρίων.
Η ΦΑΓΕ μέσω αυτής της επένδυσης στο Δουκάτο θα μπορεί να έχει καλύτερες τιμές στην πρώτη ύλη. Επίσης, το Λουξεμβούργο είναι στο κέντρο της Ευρώπης, με αποτέλεσμα η εταιρία να μπορεί να μπει ευκολότερα σε μεγάλα κανάλια διανομής.
Σύμφωνα με τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρίας για το 2016 οι πωλήσεις ανήλθαν σε 653,3 εκατ. δολάρια, καταγράφοντας αύξηση 0,8% σε σύγκριση με το 2015. Την ώρα που στη χώρα μας οι πωλήσεις συρρικνώνονται κατά 12,7%, στις ΗΠΑ αυξήθηκαν κατά 2,4%, στο Ηνωμένο Βασίλειο κατά 2,1% και στην Ιταλία κατά 13,3%.
Την ίδια στιγμή, οι πωλήσεις σε όγκο υποχώρησαν συνολικά κατά 3,8% λόγω της σημαντικής μείωσης κατά 30,9% του όγκου πωλήσεων στην Ελλάδα.
Η υποχώρηση των πωλήσεων στην Ελλάδα, σύμφωνα με τη διοίκηση αποδίδεται, στην παρατεταμένη οικονομική κρίση, στη μείωση των πωλήσεων προς ασυνεπείς πελάτες και στην διακοπή των πωλήσεων γάλακτος από τις 31/5/2016 την οποία αποφάσισε η ΦΑΓΕ, κλείνοντας και το εργοστάσιο γάλακτος στο Αμύνταιο.
Σημειώνεται ότι τα καθαρά κέρδη της ΦΑΓΕ τετραπλασιάσθηκαν αγγίζοντας τα 61,5 εκατ. δολάρια.
Παρά την υποχώρηση, η ΦΑΓΕ παραμένει leader στην εγχώρια αγορά γιαουρτιού με μερίδιο 23,9% σε αξία και 20,5% σε όγκο.
Η συγκέντρωση στο Λιανεμπόριο
Στην οικονομική έκθεση της η εταιρία , δεν παραλείπει να αναφερθεί στις επιπτώσεις, που ενδεχομένως θα έχει στη βιομηχανία και στην αγορά, η συγκέντρωση που συντελείται στον κλάδο του λιανεμπορίου. Όπως αναφέρει χαρακτηριστικά «οι ενοποιήσεις στον τομέα του λιανεμπορίου έχουν αυξήσει τη διαπραγματευτική δύναμη των σούπερ μάρκετ και έχουν προκαλέσει ένταση του ανταγωνισμού. Όσο τα σούπερ μάρκετ συνεχίζουν να μεγαλώνουν μπορεί να ζητούν μείωση των τιμών και αύξηση των προωθητικών προγραμμάτων». «Η αυξημένη πίεση για καλύτερες τιμές από τους μεγάλους πελάτες μας στο μέλλον, ή η απώλεια πελατών, λόγω ενοποίησης τους, θα μπορούσε να έχει σημαντικές αρνητικές επιπτώσεις στην επιχειρηματική, οικονομική θέση μας και στα αποτελέσματα μας», αναφέρει η ΦΑΓΕ.