fbpx

Φέτος στον τουρισμό πολλά θα κριθούν από τις κρατήσεις της τελευταίας στιγμής

0

Γράφει ο Λύσανδρος Τσιλίδης*

Το κυριότερο ορόσημο της φετινής χρονιάς θα είναι ασφαλώς το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού και σε δεύτερη φάση η ενεργοποίηση και αυστηρή τήρηση των πρωτοκόλλων ασφαλείας ως εγγυήσεις προστασίας της υγείας των τουριστών και των εργαζομένων στον τουριστικό κλάδο.

Φέτος έχουμε και δύο πολύτιμα εργαλεία στη μάχη κατά του κορονοϊού, τα τεστ και τα εμβόλια.

Είμαι πεπεισμένος για τη δυναμική του εσωτερικού τουρισμού, η συνεισφορά του οποίου μπορεί να παραμένει μικρή στον ελληνικό τουρισμό, αλλά μετά από την κόπωση ενός χρόνου lockdown, με ελάχιστα διαλείμματα, πιστεύω ότι θα ενεργοποιηθεί περισσότερο από άλλες χρονιές, τροφοδοτώντας τους ελληνικούς προορισμούς με μια μικρή, αλλά ζωτική ανάσα για τις εποχές που διανύουμε.

Για να αξιοποιήσουμε τη δυναμική αυτή, η FedHATTA δίνει διαχρονικά μάχες για την ανάπτυξη του εσωτερικού τουρισμού στην Ελλάδα, αναδεικνύοντας τα πλεονεκτήματα που έχουν για τους Έλληνες ταξιδιώτες οι διακοπές με τουριστικό γραφείο, πολλώ δε, μάλλον εν μέσω μιας πρωτόγνωρης υγειονομικής κρίσης.

Το δεύτερο ορόσημο θα είναι η εφαρμογή των πιστοποιητικών εμβολιασμού στα ταξίδια, κάτι που μένει να διαπιστωθεί πώς θα λειτουργήσει.

Ένα τρίτο ορόσημο θα είναι η πρόοδος των εμβολιασμών στην Ελλάδα. Μέχρι στιγμής φαίνεται ότι στους παράγοντες, βάσει των οποίων οι διεθνείς τουρίστες αξιολογούν έναν προορισμό ως «ασφαλή», είναι ένα ικανοποιητικό ποσοστό εμβολιασμού του πληθυσμού του. Άλλωστε, είδαμε ότι η επιτάχυνση των εμβολιασμών σε χώρες όπως π.χ. το Ισραήλ, ευνοούν τις συμφωνίες μεταξύ χωρών.

Η πανδημία μας έμαθε να μην μετράμε τον τουρισμό με ποσοτικά μεγέθη, καθώς ζούμε σε κλίμα βαθιάς αβεβαιότητας και οι συγκρίσεις με παρελθοντικές απώλειες ή ρεκόρ δεν ωφελούν.

Αφήνοντας πίσω μας τη χρονιά του πρώτου σοκ που προκάλεσε ο ιός και οι επιπτώσεις του στον τουρισμό παγκοσμίως, θα έλεγα ότι στόχος μας δεν είναι να ισοφαρίσουμε τις απώλειες του 2020, αλλά να ακολουθήσουμε μια ολοκληρωμένη στρατηγική για το άνοιγμα του ελληνικού τουρισμού, χωρίς αλλαγές της τελευταίας στιγμής και χωρίς κενά, ώστε να προσελκύσουμε όσο το δυνατόν περισσότερους τουρίστες με τα κριτήρια της ανοσίας, που ανακοίνωσε η πολιτεία.

Το 2020, υπό το καθεστώς των πρωτόγνωρων συνθηκών στον παγκόσμιο τουρισμό, υπήρξαν σπασμωδικές κινήσεις από την πολιτεία όσον αφορά τη λήψη αποφάσεων, οι οποίες πολλές φορές λαμβάνονταν κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή.

Δεδομένου ότι αυτή η πρακτική είναι εντελώς ασύμβατη με τον τουρισμό, τόσο λειτουργικά όσο και συναισθηματικά θα πρέπει στο εξής να αποφευχθεί. Είναι αναγκαίο να είναι γνωστές, εκ των προτέρων, οι διαδικασίες που θα δρομολογηθούν όταν τα ταξίδια θα είναι πλέον εφικτά, καθώς και τα πρωτόκολλά που θα ισχύσουν για να έρθει κάποιος στην Ελλάδα.

Ειδικά, για τα τουριστικά γραφεία, που αποτελούν τη ραχοκοκαλιά του τουρισμού παγκοσμίως και κατ’ επέκταση και του ελληνικού τουρισμού, αποτελούν τον συνδετικό κρίκο τουριστικών υπηρεσιών κάθε είδους.

Ο οργανωμένος τουρισμός, με το πλεονέκτημα ότι μπορεί να εγγυηθεί μια σειρά ταξιδιωτικών υπηρεσιών χρειάζεται εξειδικευμένη και όχι οριζόντια αντιμετώπιση από την πολιτεία με ορίζοντα το τέλος του 2021 και με ουσιαστικά μέτρα που θα δώσουν στον κλάδο ρευστότητα και θα του επιτρέψουν να επιβιώσει, όπως η υποστήριξη στην απασχόληση, η συνέχιση του προγράμματος αναστολών συμβάσεων εργασίας, του προγράμματος ΣΥΝ-Εργασία, της υποστήριξης σχετικά με τα ενοίκια, την οικονομική στήριξη των πολύ μικρών επιχειρήσεων κ.ο.κ.

Όλες οι έρευνες που γίνονται, από τις αρχές της χρονιάς, δείχνουν ότι το μεγαλύτερο ποσοστό των ταξιδιωτών από τις χώρες της Ευρώπης επιθυμούν διακαώς να κάνουν διακοπές στο εξωτερικό, αναπληρώνοντας την έλλειψή τους από το 2020.

Η Ελλάδα παραμένει ένας ονειρικός προορισμός διατηρώντας ένα ισχυρό brand name αφού έχει ταυτιστεί με το περιζήτητο, ακόμα και στις εποχές που διανύουμε, μοντέλο ήλιος-θάλασσα.

Οι σημαντικές αγορές για την Ελλάδα, όπως π.χ. η Βρετανία, εκδηλώνουν ισχυρό ενδιαφέρον για διακοπές στη χώρα μας αυτό το καλοκαίρι. Οι κλασικοί ελληνικοί προορισμοί και τα ελληνικά νησιά, με πρωταγωνιστές την Κρήτη, τη Ρόδο, την Κω και τα Επτάνησα, αποτελούν και φέτος πόλο έλξης για τις μεγάλες ευρωπαϊκές αγορές εισερχόμενου τουρισμού.

Σε αυτή την κατεύθυνση, η FedHATTA καταβάλλει συστηματικές προσπάθειες για τη διατήρηση ισχυρών επαγγελματικών δεσμών με καθιερωμένες αλλά και ανερχόμενες διεθνείς αγορές, αλλά και για το άνοιγμα νέων, πολλά υποσχόμενων. Η εξωστρέφεια αποτελεί βασικό ζητούμενο του οργανωμένου τουρισμού στην Ελλάδα.

Είναι βέβαιο ότι το 2021 πολλά θα κριθούν από τις κρατήσεις τελευταίας στιγμής, καθώς πολλοί ταξιδιώτες, λόγω συνθηκών αβεβαιότητας, είναι ακόμα διστακτικοί στο να πάρουν την απόφαση να προβούν σε κράτηση, ακόμα και αν οι ευέλικτες πολιτικές αλλαγής κράτησης και ακυρώσεων που υιοθετούν οι μεγάλοι τουρ οπερέιτορ του εξωτερικού ευνοούν τις προκρατήσεις.

Είναι αξιοσημείωτο ότι οι διεθνείς ταξιδιώτες τείνουν να προτιμούν περισσότερο από ποτέ τις διακοπές που περιλαμβάνουν δραστηριότητες στη φύση και η Ελλάδα με τον φυσικό πλούτο και τα τοπία της, αλλά και με τις ατελείωτες δυνατότητες δραστηριοτήτων που προσφέρει στην ύπαιθρο, μπορεί να αποτελέσει τον ιδανικό προορισμό γι’ αυτό το, όλο και αυξανόμενο, target group.

* Πρόεδρος Oμοσπονδίας των εν Ελλάδι Ταξιδιωτικών Γραφείων (FedΗΑΤΤΑ)

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra