fbpx

Fisker: Το χρονικό (…μιας ακόμη) πτώχευσης στα EV

0

Η Fisker εθεωρείτο κάποτε ως πιθανός αντίπαλος της Tesla, ωστόσο, η εταιρεία του Δανού σχεδιαστή αυτοκινήτων Henrik Fisker δεν έφτασε ποτέ σε συγκριτικό μέγεθος και έπεσε πολύ κάτω από τις (δικές της) προσδοκίες όσον αφορά τις πωλήσεις. Δυσκολευόταν για πολύ καιρό: η μεγάλη ελπίδα της εταιρείας, το ηλεκτρικό SUV Ocean, κυκλοφόρησε με μεγάλη καθυστέρηση, εν μέρει λόγω προβλημάτων με τους προμηθευτές.
Όμως, ακόμη και με την έναρξη των παραδόσεων, η τάση δεν έχει αλλάξει: Μερικοί από τους πρώτους πελάτες και τους δημοσιογράφους του χώρου των αυτοκινήτων έκαναν αναφορές για σφάλματα λογισμικού και τεχνικά προβλήματα. Οι μπαταρίες έχαναν γρήγορα τη φόρτισή τους, οι πόρτες δεν μπορούσαν να ανοίξουν, οι αισθητήρες ήταν ελαττωματικοί – και σε υψηλές ταχύτητες, μερικές φορές το καπό άνοιγε. Σε σημαντικές φάσεις, όταν τα χρήματα ήταν ήδη λιγοστά και αναζητούνταν επενδυτές, υπήρχαν ακόμη πιο κακές δημόσιες σχέσεις. Ο περίφημος Αμερικανός Youtuber Marques Brownlee κατέληξε στο καταστροφικό συμπέρασμα ότι το Ocean ήταν «το χειρότερο αυτοκίνητο που έχω εξετάσει ποτέ».
Η Fisker δυσκολεύτηκε επίσης με τις πωλήσεις της: Η Fisker δήλωσε ότι οι αρχικές άμεσες πωλήσεις στις ΗΠΑ και την Ευρώπη είχαν σε μεγάλο βαθμό αποτύχει και προσπαθούσε να ξεφύγει από την κακή της κατάσταση με ένα εμπορικό μοντέλο αντιπροσώπων από τον Ιανουάριο.
Τον Φεβρουάριο, η ίδια η Fisker εξέδωσε μια προειδοποίηση σχετικά με τη συνέχιση της ύπαρξης της εταιρείας – για τις εταιρείες που εισηγμένες στις ΗΠΑ, αυτή είναι μια υποχρεωτική ανακοίνωση εάν τα ταμειακά αποθέματα της εταιρείας δεν επαρκούν για τη χρηματοδότηση επιχειρηματικών δραστηριοτήτων για ένα χρόνο. Επομένως, μια τέτοια προειδοποίηση δεν οδηγεί απαραίτητα σε πτώχευση, καθώς υπάρχει ακόμη χρόνος για να επιτευχθεί μια οικονομική ανάκαμψη ή να βρεθούν επενδυτές.
Η Fisker είχε αναφέρει συνομιλίες με έναν «μεγάλο κατασκευαστή αυτοκινήτων» σχετικά με μια οικονομική επένδυση και μια συνεργασία παραγωγής για ηλεκτρικά pickup – σύμφωνα με πληροφορίες, αυτή η εταιρεία ήταν η Nissan. Ωστόσο, οι συνομιλίες δεν οδήγησαν σε κανένα αποτέλεσμα ή σε εισφορά μετρητών για τη Fisker.
Στα μέσα Μαρτίου, ανακοινώθηκε ότι η παραγωγή του μοναδικού επί του παρόντος μοντέλου Fisker, του Ocean, είχε διακοπεί. Η παραγωγή στην εταιρεία Magna στο Γκρατς επρόκειτο επίσημα να ανασταλεί για έξι εβδομάδες «για να μειωθούν τα αποθέματα». Το διάλειμμα παραγωγής παρατάθηκε αργότερα μέχρι τα τέλη Ιουνίου όταν πλέον η αυστριακή θυγατρική της Fisker είχε ήδη χρεοκοπήσει.
Τώρα η «μαμά» εταιρεία στις ΗΠΑ είναι πλέον υπό πτώχευση. Σύμφωνα με την εταιρεία, ο όμιλος Fisker, η θυγατρική της Fisker Inc., έχει καταθέσει αίτηση προστασίας σύμφωνα με το Κεφάλαιο 11 περί πτώχευσης στο Ντέλαγουερ. «Μετά την αξιολόγηση όλων των επιλογών για την επιχείρησή μας, αποφασίσαμε ότι η πώληση των περιουσιακών μας στοιχείων σύμφωνα με το Κεφάλαιο 11 είναι η πιο βιώσιμη πορεία προς τα εμπρός για την εταιρεία», αναφέρει η δήλωση.
Περιουσιακά στοιχεία της τάξης των 500 εκατομμυρίων έως ενός δισεκατομμυρίου δολαρίων πρόκειται να αντισταθμιστούν από υποχρεώσεις μεταξύ 100 και 500 εκατομμυρίων δολαρίων. Η Fisker ήδη χρωστούσε τόκους για μετατρέψιμα ομόλογα από την άνοιξη, αλλά στη συνέχεια τόνισε ότι υπήρχαν αρκετά χρήματα. Στην πραγματικότητα, τα μετρητά απλά δεν υπήρχαν πλέον.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra