Ford: Λανσάρει ηλεκτρικό SUV στις 21 Μαρτίου
O Martin Sander, υπεύθυνος για τα ηλεκτρικά της Ford στην Ευρώπη, είναι κάπως μαρτυριάρης. Mάθαμε ότι Ford θα αποκαλύψει το νέο της αμιγώς ηλεκτρικό SUV που βασίζεται στην πλατφόρμα MEB του ομίλου Volkswagen στις 21 Μαρτίου. Παρακάτω θα δείτε και ποιο μοντέλο της Volkswagen θα είναι η βάση του νέου ηλεκτρικού SUV της Ford.
Το αυτοκίνητο είναι το πρώτο από τα δύο ηλεκτρικά μοντέλα που θα κατασκευαστούν στην πλατφόρμα MEB στο εργοστάσιο της Ford στην Κολωνία της Γερμανίας. Αναμένεται να ονομαστεί Explorer Sport, ενώ η παραγωγή του αναμένεται να ξεκινήσει μέσα στο 2023.
Το αυτοκίνητο θα αναδείξει την “επαναστατική, ασυμβίβαστη, SUV κληρονομιά της Ford, επανασχεδιασμένη για την εποχή των EV”, δήλωσε ο Martin Sander και υπαινίχθηκε το όνομα του μοντέλου προσθέτοντας στις αναρτήσεις του το hashtag #ExploringReinvented.
Σε επίπεδο marketing η Ford θέλει να αναφερθεί περισσότερο στις αμερικανικές ρίζες της, αναφερόμενη στα SUV και τα pick-up που πουλάει στις ΗΠΑ.
Η βάση του νέου Ford θα είναι το ID.4
Το νέο ηλεκτρικό SUV βασίζεται στο crossover ID.4 της VW. Η αυτονομία του θα είναι περίπου 500 χιλιόμετρα. Ανταγωνιστές του θα είναι ηλεκτρικά αυτοκίνητα όπως το Toyota bZ4X, το Nissan Ariya και το Skoda Enyaq.
Το δεύτερο ηλεκτρικό με πλατφόρμα VW, το οποίο αναμένεται το 2024, θα είναι ένα μοντέλο σε στιλ κουπέ, παρόμοιο με το VW ID.5.
Η ηλεκτρική στροφή της Ford
Η Ford μετατρέπει το εργοστάσιό της στην Κολωνία σε εργοστάσιο αποκλειστικά για ηλεκτρικά αυτοκίνητα και θα τερματίσει την παραγωγή του μικρού αυτοκινήτου Fiesta στο εργοστάσιο τον Ιούλιο, σε μια κίνηση που αντικατοπτρίζει τη στροφή της αυτοκινητοβιομηχανίας από τις μικρότερες, λιγότερο κερδοφόρες κατηγορίες προς τα SUV και τα crossover.
Η εταιρεία εγκαταλείπει επίσης το μικρομεσαίο Focus όταν η παραγωγή του στο Saarlouis της Γερμανίας τερματιστεί το 2025. Τα μίνι βαν S-Max και Galaxy που κατασκευάζονται στη Βαλένθια της Ισπανίας θα σταματήσουν την παραγωγή τους τον Απρίλιο. Η παραγωγή του μεσαίου αυτοκινήτου Mondeo στη Βαλένθια έχει ήδη τερματιστεί.
Βέβαια η στροφή της Ford προς τα ηλεκτρικά αυτοκίνητα σημαίνει ότι θα συρρικνώσει το εργατικό δυναμικό της στην Ευρώπη.
Ο Sander δήλωσε ότι υπάρχει “σημαντικά λιγότερη δουλειά που πρέπει να γίνει στα συστήματα μετάδοσης κίνησης”, καθώς η εταιρεία σταματά να πουλάει αυτοκίνητα με κινητήρες εσωτερικής καύσης.
Η Ford στοχεύει να καταστήσει τη γκάμα των επιβατικών αυτοκινήτων της στην Ευρώπη αμιγώς ηλεκτρική μέχρι το 2030 και αναμένει ότι τα δύο τρίτα των πωλήσεων επαγγελματικών φορτηγών θα είναι αμιγώς ηλεκτρικά ή plug-in υβριδικά μέχρι την ίδια ημερομηνία.