fbpx

Ακριβαίνει κι άλλο το καλάθι της νοικοκυράς – Ζόρικος Οκτώβρης

0 216

Οι καταναλωτές ψάχνουν εναγωνίως τις καλύτερες δυνατές προσφορές ώστε να μεγαλώσουν κάπως το τσουρούτικο καλάθι τους και να ελαφρύνουν όσο μπορούν τις τσέπες τους από τις τεράστιες ανατιμήσεις στα προϊόντα ευρείας κατανάλωσης που τσακίζουν τα νοικοκυριά.

Οι τιμές στα ράφια των σούπερ μάρκετ έχουν γίνει απλησίαστες σύμφωνα με τα στελέχη της αγοράς στον τομέα του λιανεμπορίου στο 9%, όμως σε βασικά είδη διατροφής όπως είναι το ηλιέλαιο και τα σπορέλαια, το αλεύρι και τα ζυμαρικά, η επιβάρυνση στις τιμές φτάνει στο 40 και 50%.

Ως προς τα τυροκομικά και τα αλλαντικά, οι αυξήσεις ξεπερνούν το 10%, στα χαρτικά ξεκινούν από 25% και σε κάποιες των περιπτώσεων φτάνουν και το 70% (χαρτιά υγείας, χαρτοπετσέτες, ρολά κουζίνας, χαρτομάντηλα). Οι ανατιμήσεις στις βρεφικές πάνες κυμαίνoνται περίπου στο 9%, στα είδη προσωπικής περιποίησης στο 2%, τα προϊόντα που αφορούν την κατηγορία της καθαριότητας του νοικοκυριού, οι ανατιμήσεις αγγίζουν το 30%, στα πουλερικά οι ανατιμήσεις ξεπερνούν μεσοσταθμικά το 50%, στα κρέατα το 20%, και στα απορρυπαντικά και σκόνες πλυντηρίου το 10%.

Με βάση τα στοιχεία της Νielsen IQ, οι καταναλωτές έχουν κατά ένα μεγάλο ποσοστό στραφεί στα προϊόντα της ιδιωτικής ετικέτας, τα οποία έχουν αυξήσει και το μερίδιό τους στην αγορά από το 12,7 που ήταν την χρονιά που διανύσαμε στο 13,6 την χρονιά που τρέχει, ενώ μείωση κατά 5,3 % έχουμε στις πωλήσεις των προϊόντων για την καθαριότητα του νοικοκυριού και παράλληλη μείωση 3,6 στις πωλήσεις των προϊόντων της προσωπικής περιποίησης.

Το καλάθι της νοικοκυράς είναι πλεόν πιο άδειο από ποτέ καθώς στο πρώτο εξάμηνο του 2022 μεσοσταθμικά αναλογούν 35,5 προϊόντα ανά καλάθι σε σχέση με το πρώτο εξάμηνο του 2021 όπου αντιστοιχούσαν 37,5 προϊόντα ανά καλάθι. Την ίδια ώρα και η μέση απόδειξη κατανάλωσης σε ευρώ από τα 77, 9 ευρώ έχει μειωθεί στα 76,6 ευρώ. Ένα ποιοτικό χαρακτηριστικό που δείχνει τις μειούμενες τάσεις κατανάλωσης που επικρατούν στην αγορά.

Προσθετικά σε όσα μέχρι τώρα επισήμως καταγράφονται προστίθενται και οι εκτιμήσεις στις οποίες έχουν προβεί μεγάλες ξένες πολυεθνικές για την αύξηση των τιμών, είναι κατανοητό όπως δηλώνουν οι παράγοντες της αγοράς ότι στις αρχές του Οκτώβρη θα δούμε και ένα νέο κύμα ανατιμήσεων που το σίγουρο είναι πως θα φέρει και σφίξιμο στο ζωνάρι και μείωση στην κατανάλωση.

Αφήστε μια απάντηση

Η διεύθυνση email σας δεν θα δημοσιευθεί.

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More