fbpx

Franchise εν έτει 2019: Πολλά τα χρήματα, λίγες οι πετυχημένες φίρμες

0

Ανοδική αργά, αλλά σταθερή είναι η πορεία του franchising στην ελληνική επιχειρηματικότητα, ανοίγοντας εκ νέου, μετά από μια καταγεγραμμένη κάμψη στα χρόνια της κρίσης, «πόρτες» ευκαιριών για επαγγελματίες που επιθυμούν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους, έχοντας στήριξη από γνωστές εταιρίες του χώρου.

Ιδιαίτερα ενδιαφέρον είναι το γεγονός ότι σύμφωνα με τα στοιχεία από το αρχείο του Γενικού Επιχειρησιακού Μητρώου (ΓΕΜΗ), πάνω από το 50% των επιχειρήσεων στην Ελλάδα στην παρούσα φάση προέρχονται από «δικαιόχρηση», όπως αποδίδεται στα ελληνικά ο αγγλικός όρος.

Οι «μητέρες» εταιρίες, βέβαια, στην πλειονότητά τους συνεχίζουν να βρίσκονται δίπλα στα νέα καταστήματά, με το αζημίωτο φυσικά, και έχοντας λαμβάνειν, τις περισσότερες φορές, μέρος από τα κέρδη για αρκετά χρόνια.

Την ίδια στιγμή είναι πολλοί οι φορείς της αγοράς που υποστηρίζουν ότι το franchise είναι ένας τομέας που διαχρονικά έχει τα δικά του ζητήματα και «παραθυράκια» για εκμετάλλευση στη χώρα μας.

 Ωστόσο, τα τελευταία χρόνια οι έρευνες δείχνουν ότι τα οργανωμένα δίκτυα Franchise προσφέρουν συγκριτικά εξαιρετικά πιο αποδοτικές και ανταγωνιστικές προτάσεις στους υποψήφιους επενδυτές έναντι της πλειονότητας των εκτός Franchise εναλλακτικών προτάσεων είτε επενδυτικού χαρακτήρα είτε αυτοαπασχόλησης.

Οι κορυφαίες κατηγορίες

Στη χώρα μας το franchising ως επιχειρηματική πρόταση συνολικά, όσο και μέσα από τις επιμέρους κατηγορίες του φαίνεται πως αφορά περισσότερο τους επιχειρηματίες που επιθυμούν να επενδύσουν σε προϊόντα πρώτης ανάγκης για τους καταναλωτές.

Ως εκ τούτου, σε πρώτη προτεραιότητα στις επιθυμίες των υποψηφίων επενδυτών είναι οι επιχειρήσεις τροφίμων και ποτών, ακολουθεί η εστίαση, ενώ στις πιο χαμηλές θέσεις στις προτιμήσεις των νέων επιχειρηματιών είναι η ενασχόληση με κατηγορίες όπως η ένδυση, οι υπηρεσίες, αλλά και η προσωπική φροντίδα και ο οικιακός εξοπλισμός.

Γιατί η εστίαση

Οι έλληνες αγαπούν να τρώνε και να πίνουν καφέ και ποτό εκτός σπιτιού και αυτό έχει γίνει αντιληπτό στους μεγάλους επιχειρηματίες της εστίασης που τα τελευταία χρόνια λανσάρουν τα brands τους στα μεγάλα φεστιβάλ Franchise με στόχο την προσέλκυση νέων υποψηφίων επαγγελματιών που θα τους βοηθήσουν να επεκτείνουν ακόμα περισσότερο την αλυσίδα τους.

Είναι χαρακτηριστικό ότι στα υπάρχοντα σημεία πώλησης σε όλη την Ελλάδα κυριαρχεί η κατηγορία «τρόφιμα-ποτά» με 21% και ακολουθούν η «εστίαση», οι «υπηρεσίες» και η «προσωπική φροντίδα».

Την ίδια στιγμή, στο σύνολο 876 νέων σημείων, που ξεκίνησαν την δραστηριότητά τους μέσα στο 2018, πρώτη σε προτίμηση είναι η κατηγορία της «Εστίασης» με ποσοστό 31%, αφορώντας κυρίως δραστηριοποίηση σε καφέ και μικρά εστιατόρια, με γνωστά ονόματα από την Ελλάδα και το εξωτερικό.

Γενικότερα, ωστόσο, η εστίαση είναι ο κλάδος στον οποίο δραστηριοποιούνται τα περισσότερα μεγάλα δίκτυα και αυτό συμβαίνει κυρίως λόγω της ανάπτυξης που γνωρίζουν οι αλυσίδες καφεστίασης, συγκεντρώνοντας το 24% το 2018 έναντι 22% της δραστηριοποίησης για το 2017, των δικτύων franchise, το οποίο αφορά συνολικά 119 δίκτυα.

Η… κάνναβη ανέβασε το ενδιαφέρον

Πέρα από την εστίαση, ενδεικτικό είναι ότι το 2018 αρκετούς πόντους κέρδισε και ο τομέας της προσωπικής φροντίδας, σε ό, τι αφορά το άνοιγμα νέων επιχειρήσεων με τη μέθοδο του franchise.

Είναι ενδεικτικό ότι από τα καινούρια καταστήματα που άνοιξαν την προηγούμενη χρονιά το 11% ανήκει στην κατηγορία «προσωπική φροντίδα», καθώς εμπορεύονται προϊόντα για το σώμα και το πρόσωπο, αλλά με μια διαφορετική φιλοσοφία.

Η ερμηνεία σε αυτή την αύξηση σε σχέση με το 2017 οφείλεται στην εμφάνιση αρκετών νέων δικτύων, που έχουν ως κύριο αντικείμενό τους την πώληση της ιατροφαρμακευτικής κάνναβης.

Ακριβώς λόγω της αλλαγής του νομοθετικού πλαισίου στη χώρα μας σε σχέση με την ιατροφαρμακευτική κάνναβη, άνοιξαν κάποιοι νέοι δρόμοι στην επιχειρηματικότητα και την οικονομία και συνεπώς και αντίστοιχα καταστήματα σε όλη την Ελλάδα.

Τα… εναλλακτικά

Πέρα από τα τετριμμένα, όμως, έδαφος, κερδίζουν σταδιακά τα τελευταία χρόνια και εξειδικευμένα brands, τα οποία δεν είχαμε συνηθίσει στην ελληνική αγορά, καθώς παλαιότερα θεωρούνταν ότι δεν θα είχαν μεγάλη ανταπόκριση: Τέτοιοι τομείς είναι τα τρόφιμα (gourmet αλλαντικά και τυριά ), τα ποτά, τα παραδοσιακά προϊόντα (μέλι, βότανα), καφέ, η ζαχαροπλαστική, η παιδική ένδυση, οι  υπηρεσίες ευεξίας/ομορφιάς, αλλά και η εκπαίδευση.

Αύξηση το 2018

Σύμφωνα με έρευνα της Franchise Success Media Group, η περασμένη χρονιά παρουσιάζει ανοδική πορεία στο πεδίο του Franchise, με καταρχήν αύξηση στον συνολικό αριθμό των επώνυμων δικτύων  που δραστηριοποιούνται στην ελληνική αγορά.

Η έρευνα κατέδειξε ότι υπάρχει αύξηση 4,8% του αριθμού των σημείων πώλησης (εταιρικά & franchise) που ανήκουν σε ένα δίκτυο franchise, αλλά και ανοδική πορεία καταστημάτων franchise κατά 5,4%.

Ωστόσο αυτό που φαίνεται έντονα είναι ότι εξακολουθεί να καταγράφεται ιδιαίτερα μικρός αριθμός νέων σημείων franchise που αναλογεί ανά σύστημα, παρότι γενικά η πορεία είναι ανοδική.

Τα συνολικά στοιχεία της έρευνας δείχνουν, δε, ότι στην περιοχή της Αττικής τα καταστήματα franchise αριθμούν, για το 2018, 10.741 σημεία πώλησης από το σύνολο των 18.968 συνολικών σημείων πώλησης.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra