fbpx

ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ: Μάχη με το χρόνο… για την ολοκλήρωση της Ιονίας Οδού

0

Παρά τα σοβαρά προβλήματα με τις απαλλοτριώσεις και τις αρχαιολογικές ανασκαφές, το τεράστιο κατασκευαστικό έργο της Ιονίας Οδού (196 χιλιόμετρα) βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη. Για την Ολυμπία Οδό, παραχωρησιούχο του έργου που ανήκει στον Όμιλο ΓΕΚ ΤΕΡΝΑ, είναι ένα στοίχημα με τον χρόνο.

Η κατασκευαστική εταιρία του Γιώργου Περιστέρη έχει ενεργοποιήσει όλες τις δυνάμεις της, ώστε το λειτουργικό κομμάτι να είναι έτοιμο τον Μάρτιο του 2017 και να μπορεί να δοθεί επισήμως σε πλήρη λειτουργία το φθινόπωρο του ίδιου έτους.

Στη χτεσινή παρουσίαση, ο γενικός διευθυντής της Ολυμπίας Οδού, κ. Στέλιος Πενθερουδάκης έκανε λόγο για ένα έργο δεκαετιών που είναι σε πλήρη εξέλιξη και αναμένεται να αλλάξει τον οδικό χάρτη της Ηπείρου και της ευρύτερης περιοχής. Με την ολοκλήρωση του έργου, η διαδρομή Αντίρριο-Ιωάννινα θα γίνεται σε 1ώρα και 40 λεπτά, από 3 ώρες και 30 λεπτά που διαρκεί σήμερα.
«Είναι ένα έργο μεγάλο για την Ήπειρο και μαζί με την Εγνατία δίνει νέες προοπτικές στον τόπο», υπογράμμισε ο Περιφερειάρχης Ηπείρου κ. Καχριμάνης, ο οποίος επεσήμανε την ανάγκη να προχωρήσει η οδική σύνδεση της Ιόνιας Οδού με την Πρέβεζα και η επέκταση του οδικού άξονα έως την Κακαβιά.

Δημόσια συμμετοχή και αύξηση του κόστους

Σύμφωνα με τον κ. Πενθερουδάκη : «Το συνολικό κόστος κατασκευής ήταν αρχικά 1,2 δισ. ευρώ (1,1 δισ. συν τα 100 εκατ. ευρώ που αφορούν την σήραγγα της Κλόκοβας η οποία δεν περιλαμβανόταν στην αρχική σύμβαση). Βάσει της αρχικής σύμβασης που έχει υπογράψει η εταιρεία παραχώρησης όφειλε να τοποθετήσει συνολικά ίδια κεφάλαια 200 εκατ. ευρώ, 200εκ. ευρώ προήλθαν από δάνειο, ενώ 330 εκατ. ευρώ ήταν η συμμετοχή του δημοσίου (κυρίως από το ΕΣΠΑ).

Τα υπόλοιπα κεφάλαια θα εξασφαλίζονταν από τα διόδια της Μεταμόρφωσης-Σκάρφειας Φθιώτιδας (το τμήμα αυτό ουσιαστικά χρηματοδοτεί την Ιόνια Οδό). Πάντως όπως υποστηρίζει ο κ. Πενθερουδάκης: «Λόγω οικονομικής κρίσης και μετά την αναθεώρηση των συμβάσεων το 2013 το δημόσιο ανέλαβε την υποχρέωση να συμβάλει με άλλα 300 εκατ. ευρώ. Επίσης, οι καθυστερήσεις στις απαλλοτριώσεις και η σημερινή ανάγκη για ολοκλήρωση των έργων μέχρι το αργότερο τον Μάρτιο του 2017 ανάγκασε το δημόσιο να καταβάλει και αποζημιώσεις. Βρισκόμαστε επί ποδός και θα είμαστε συνεπείς στα χρονοδιαγράμματά μας».

Η πορεία των έργων

Δύο μεγάλα τμήματα της Ιόνιας Οδού αναμένεται να δοθούν στην κυκλοφορία το αμέσως επόμενο διάστημα. Πρόκειται για το τμήμα που συνδέει το Αγρίνιο με την Άρτα, καθώς και εκείνο από τη Φιλιππιάδα έως τη διασταύρωση της Παλαιάς Εθνικής Οδού στον νομό Ιωαννίνων. Σημειώνεται, ότι σήμερα ολοκληρώθηκε το έργο διάνοιξης της σήραγγας στη Κλόκοβα, μετά το Αντίρριο. Τα εργοτάξια λειτουργούν σε 24ωρη βάση με 3 βάρδιες, καθώς 2.300 εργαζόμενοι βρίσκονται και 1.428 μηχανήματα και οχήματα δουλεύουν σε σκληρές συνθήκες.

Ιδιαίτερα τεχνικά έργα

Τέσσερις σήραγγες διπλού κλάδου:
– Κλόκοβας μήκους 2.950μ.
– Μακύνειας μήκους 542μ.
– Καλυδώνας μήκους 1.200μ.
– Αμπελιάς μήκους 900μ.

Μεγάλες γέφυρες:
– Ευήνου ποταμού μήκους 260μ. και ύψους βάθρων 35μ.
– Μενιδίου μήκους 532μ και μέγιστου ύψους βάθρων 33μ.
– Γυμνότοπου μήκους 252μ. και ύψους βάθρων 30μ.
– Τσαγκαρόπουλου μήκους 447μ. και ύψους βάθρων 57μ.
– Κρυφοβού μήκους 280 μ.

Μέχρι 31 Μάιου έχουν απορροφηθεί 790,148 εκατ. ευρώ, δηλαδή το 77,09% της συνολικής προϋπολογισθείσας δαπάνης του έργου .

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra