fbpx

Γένοβα: Μετά το πένθος, η οργή και η απόδοση ευθυνών

0

Με την σοκαρισμένη ιταλική κοινή γνώμη να πενθεί ακόμη για τα θύματα της τραγωδίας στη Γένοβα, όλο το βάρος έχει ήδη πέσει στην απόδοση ευθυνών. Ειδικά μετά την αποκάλυψη ότι υπήρχαν πληροφορίες και καταγγελίες για την κακή κατάσταση της μοιραίας γέφυρας, χωρίς να ληφθούν τα απαραίτητα μέτρα και να διακοπεί η κυκλοφορία των οχημάτων.

Θυμίζουμε πως η γέφυρα Morandi ήταν από τις πλέον επιβαρυμένες κυκλοφοριακά στη Γένοβα, αφού ένωνε την περιοχή Sampierdarena, που είναι το εμπορικό λιμάνι της Γένοβα με το Cornigliano, μία περιοχή που ζουν περίπου 15.000 άνθρωποι. Είχε χτιστεί μεταξύ 1963 και 1967, υπό τον διακεκριμένο μηχανικό της εποχής, Ρικάρντο Μοράντι, από την οποία πήρε και το όνομα της.

Υπεύθυνη για τη συντήρηση του μεγαλύτερου μέρους του ιταλικού οδικού δικτύου είναι η εταιρία Autostrade, που μάλιστα το διάστημα αυτό εκτελούσε εργασίες συντήρησης σε έναν από τους πυλώνες. Ωστόσο, το 88% της Autostrade, ελέγχεται από τον ιταλο-ισπανικό κατασκευαστικό όμιλο Atlantia, μεγαλύτερος μέτοχος του οποίου (με 38%) είναι η γνωστή οικογένεια Μπένετον.

Υπό την λαϊκή κατακραυγή, η πίεση που δέχεται η διοίκηση της μητρικής Atlantia για ανεπαρκή συντήρηση του οδικού δικτύου για λόγους κόστους, είναι τεράστια. Ειδικά μετά τις φωτογραφίες που είδαν το φως της δημοσιότητας και στις οποίες η κακή κατάσταση της γέφυρας, μόλις λίγες εβδομάδες πριν την τραγωδία, ήταν οφθαλμοφανής. Ωστόσο πολλά δημοσιεύματα του Τύπου κάνουν λόγο και για ενδεχόμενη εμπλοκή και ευθύνη της μαφίας για τις κατασκευαστικές κακοτεχνίες, δεδομένου ότι ειδικά τη δεκαετία του ’60, η μαφία είχε διεισδύσει σε βιομηχανίες τσιμέντου, παρεμβαίνοντας τόσο στις τιμές του προϊόντος όσο και στην ποιότητα του.

Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως της αρχικής ποιότητας της κατασκευής και της στατικότητας της γέφυρας, η προφανής ελλιπή συντήρηση, που ήταν ευθύνη των σημερινών αρχών, θεωρείται (μαζί και με τις καιρικές συνθήκες που συνέβαλαν στη διάβρωση) ως ο πλέον καθοριστικός παράγοντας για την πρωτοφανή για τα ιταλικά χρονικά τραγωδία, που κόστισε τη ζωή σε 39 άτομα.

Η Atlantia, από την πλευρά της, έχει σπεύσει να δηλώσει ότι θα συνεργαστεί με τις αρχές. Όμως, ο υπουργός Μεταφορών, Ντανίλο Τονινέλι επιμένει στην άμεση παραίτηση των ηγετικών στελεχών, ενώ πέρα από την έρευνα που διεξάγεται, έχουν κινηθεί οι διαδικασίες για την ανάκληση της άδειας λειτουργίας των αυτοκινητοδρόμων που είχε λάβει η εταιρία. Επίσης ετοιμάζονται βαριά πρόστιμα πολλών εκατομμυρίων ευρώ, στα οποία θα προστεθούν οι αγωγές που είναι βέβαιο ότι θα καταθέσουν οι συγγενείς των νεκρών.

Στις άμεσες προτεραιότητες είναι και η προστασία της ευρύτερης περιοχής, δεδομένου ότι υπάρχουν φόβοι για την κατάρρευση και των υπόλοιπων τμημάτων της γέφυρας. Οι αρχές έχουν ήδη προληπτικά εκκενώσει όλη την περιοχή και περίπου 650 άτομα που ζούσαν σε διαμερίσματα δίπλα ή κάτω από τη γέφυρα έχουν υποχρεωθεί να εγκαταλείψουν τα σπίτια τους. Όμως, το πιθανότερο είναι ότι όλα τα κτίρια θα πρέπει να κατεδαφιστούν και όλο το κομμάτι αυτό να ανακατασκευαστεί, μαζί βέβαια με την δημιουργία μιας νέας κεντρικής αρτηρίας, το ταχύτερο δυνατό, καθώς θεωρείται ζωτικής σημασίας για την κυκλοφορία και την εμπορική κίνηση του λιμανιού και την οικονομία της Γένοβα.

Αφήστε μια απάντηση

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra