Γερμανία. Λέει «όχι» στην κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035
Παρά την γενική συμφωνία των κρατών της ΕΕ για ολοκληρωτική κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης από το 2035 και μετά, η Γερμανία φαίνεται να λέει “όχι” και να θέλει να σπρώξει αυτό το χρονικό όριο ακόμα μακρύτερα. Ο ίδιος ο υπουργός Μεταφορών της χώρας Volker Wissing δήλωσε ότι θέλει να επιτρέψει να υπάρχουν οι συμβατικοί κινητήρες και μετά το 2035.
Υπάρχει όμως μία βασική προϋπόθεση για να γίνει αυτό, όπως δήλωσε ο κ. Wissing, και αυτός δεν είναι άλλος από το ότι οι κινητήρες εσωτερικής καύσης θα πρέπει να μπορούν να καίνε και συνθετικά καύσιμα. Τα συνθετικά καύσιμα είναι συμβατά με την συμβατική τεχνολογία των κινητήρων εσωτερικής καύσης και θα επιτρέψει και στα παλιά οχήματα να κινούνται στους δρόμους με μειωμένους ρύπους.
Ο υπουργός Μεταφορών της Γερμανίας ξεκαθάρισε ότι δεν μπορούμε να βασιζόμαστε στα ηλεκτρικά και υδρογονοκίνητα αυτοκίνητα για το μέλλον, αλλά θα πρέπει να παραμείνουμε τεχνολογικά ουδέτεροι.
Την ίδια ώρα, η Audi ανακοίνωσε πως οι V6 diesel της μπορούν πλέον να καταναλώνουν συνθετικά καύσιμα, μειώνοντας τις εκπομπές CO2 από 70 έως 95%.
Η ιδέα μιας “ενδιάμεσης” λύσης για να φθάσουμε στην πλήρη κατάργηση των κινητήρων εσωτερικής καύσης απηχεί και τις αντιλήψεις του υπουργού για την Οικολογική Μεταρρύθμιση Roberto Cingolani, ο οποίος πρόσφατα είχε δηλώσει ότι το μέλλον του αυτοκινήτου δεν μπορεί να είναι αποκλειστικά και μόνο ηλεκτρικό.
Πάντως η πρόταση για το 2035 είναι ακόμα σε φάση συζητήσεων και δεν είναι καθόλου σίγουρο ότι θα συμφωνήσουν όλες οι χώρες. Πολύ δε περισσότερο όταν η Γερμανία εκφράζει ήδη φωναχτά τις αμφιβολίες τους.