Γερμανία: Πτώχευσε η Quantron
Η Quantron AG είναι πλέον υπό πτώχευση. Το τοπικό δικαστήριο του Άουγκσμπουργκ κίνησε προσωρινή διαδικασία πτώχευσης στις 29 Οκτωβρίου. Τα οικονομικά κενά στους ισολογισμούς της εταιρείας κατασκευής ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων είχαν γίνει πρόσφατα ολοένα και πιο αισθητά. Οι εργαζόμενοι είχαν ήδη παραπονεθεί ότι κάποιοι δεν έπαιρναν πλέον τους μισθούς τους.
Ειδικότερα:
Το δικαστήριο του Άουγκσμπουργκ ανακοίνωσε επίσημα την έναρξη της διαδικασίας πρώχευσης. Η Quantron – που ιδρύθηκε το 2019 – είναι επομένως υπό την επίβλεψη ενός προσωρινού εκκαθαριστή από τις 29 Οκτωβρίου. Ο δικηγόρος Constantin Salm-Hoogstraeten θα διασφαλίσει την εξασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων της εταιρείας μέχρι να ληφθεί η τελική απόφαση για την έναρξη της διαδικασίας πτώχευσης. Το Διοικητικό Συμβούλιο, που αποτελείται από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο Andreas Haller, την CFO Beate Reimann και τον επικεφαλής Τεχνολογίας Rene-Christopher Wollmann, μπορεί επομένως να διαθέτει τα περιουσιακά στοιχεία της εταιρείας μόνο με την έγκριση του προσωρινού εκκαθαριστή.
Το γεγονός ότι η Quantron παλεύει με οικονομικά προβλήματα εδώ και αρκετούς μήνες έχει γίνει πρόσφατα όλο και πιο εμφανές. Η Quantron ακύρωσε το περίπτερό της στην έκθεση IAA Transportation. Ορισμένοι υπάλληλοι της εταιρείας κατασκευής επαγγελματικών οχημάτων από τη Gersthofen λέγεται ότι ακόμη περιμένουν τους μισθούς τους, όπως ανέφεραν διάφορα τοπικά μέσα ενημέρωσης στο Άουγκσμπουργκ. Η Quantron δήλωσε στα μέσα ενημέρωσης προ ημερών ότι είχε πράγματι ανεξόφλητα χρέη – μεταξύ άλλων από το εργατικό δυναμικό. Ωστόσο, ο CFO Reimann αναφέρθηκε στην επικείμενη σύναψη μιας νέας επενδυτικής συμφωνίας. Φαίνεται τώρα ότι αντί για νέο γύρο χρηματοδότησης, η Quantron αντιμετωπίζει την πτώχευση. Δεν είναι σαφές τι επιφυλάσσει το μέλλον για τους περίπου 90 εργαζόμενους. Ωστόσο, ορισμένοι υπάλληλοι πιστεύουν ότι η τακτική χρεωκοπία είναι καλύτερη επιλογή από την τρέχουσα κατάσταση. Για παράδειγμα, αξιώσεις για μισθούς φέρεται να έχουν ήδη κατατεθεί από εργαζόμενους στο εργατικό δικαστήριο στο Άουγκσμπουργκ.
Η Quantron αναδείχθηκε ως νέος παίκτης στην αγορά ηλεκτρικών επαγγελματικών οχημάτων στα τέλη του 2019. Αρχικά είχε δραστηριότητα στον τομέα της μετασκευής, στη συνέχεια η νεοφυής επιχείρηση μετατράπηκε γρήγορα σε μια εταιρεία ενοποίησης συστημάτων με ραγδαία αναπτυσσόμενες διεθνείς φιλοδοξίες. Η διοίκηση επαναλάμβανε όλο και πιο συχνά ότι η Quantron δεν ήθελε να γίνει OEM, αλλά πάροχος πλατφόρμας. Επομένως, το επιχειρηματικό μοντέλο συνίσταται λιγότερο στην παραγωγή και πώληση ηλεκτρικών φορτηγών και περισσότερο στη λειτουργία ενός οικοσυστήματος. Οι δραστηριότητες επρόκειτο να χρηματοδοτηθούν, μεταξύ άλλων, από κεφάλαια που η Quantron ήθελε να συγκεντρώσει σε έναν γύρο χρηματοδότησης Β. Η εταιρεία έθεσε πέρυσι στόχο 100 έως 200 εκατ. ευρώ.
Αυτό είναι ακριβώς το επίκεντρο του θέματος: αυτός ο γύρος χρηματοδότησης απέτυχε, οπότε ο Andreas Haller, ιδρυτής και Διευθύνων Σύμβουλος της Quantron AG, ανέλαβε επίσης το ρόλο του Διευθύνοντος Συμβούλου στην αλλαγή του έτους 2023/24. Ανέλαβε διοικητικό ρόλο «με ιδιαίτερη έμφαση στην επιτυχή ολοκλήρωση του Β γύρου», όπως είχε πει τότε. Ωστόσο, ο Χάλερ αυτή τη στιγμή πρέπει να κάνει ένα διάλειμμα: Σύμφωνα με τη δική του δήλωση, υπέστη σοβαρό καρδιακό επεισόδιο κατά τη διάρκεια της έκθεσης IAA και αυτή τη στιγμή αναρρώνει από αυτό. «Συγγνώμη, αλλά η κατάσταση της υγείας μου έχει έναν λόγο – αυτή ήταν και είναι η ακλόνητη πεποίθησή μου και ο αγώνας μου για τη γερμανική οικονομία και για βιώσιμες τεχνολογίες, οι οποίες έχουν επίσης μεγάλο μέλλον στη Γερμανία και σίγουρα τις χρειαζόμαστε», έγραψε ο Χάλερ στο Linkedin.
Η Quantron διαθέτει επί του παρόντος περίπου 200 οχήματα στην αγορά – συμπεριλαμβανομένων οχημάτων με μπαταρία και κυψέλες καυσίμου. Ωστόσο, η εταιρεία δεν έχει καταφέρει να κάνει το βήμα προς την πλήρη μαζική παραγωγή στα πέντε χρόνια της ύπαρξής της. Μέχρι σήμερα, όλα τα φορτηγά έπρεπε επίσης να λάβουν μεμονωμένη έγκριση τύπου από τον ρυθμιστικό οργανισμό TÜV, γεγονός που αυξάνει ακόμη περισσότερο το κόστος. Αυτός είναι ένας από τους λόγους για τους οποίους ένας πελάτης άλλαξε πρόσφατα τις παραγγελίες φορτηγών H2 από την Quantron στη Hyundai, σύμφωνα με γνώστες του κλάδου.