fbpx

Γερμανία: Τι προβλέπει η συμφωνία μεταξύ εργαζόμενων και διοίκησης της VW

Λίγο πριν τα Χριστούγεννα, η Volkswagen και η IG Metall συμφώνησαν σε συμβιβασμό στα εργασιακά θέματα. Μέχρι το 2030, 35.000 θέσεις εργασίας πρόκειται να περικοπούν και η VW θα μειώσει επίσης την παραγωγική ικανότητα στη Γερμανία κατά περισσότερα από 700.000 οχήματα – συμπεριλαμβανομένων των ηλεκτρικών αυτοκινήτων.

Μετά από πέντε ημέρες διαπραγματεύσεων, η VW έφτασε επιτέλους στη συμφωνία που στόχευε πριν από τα Χριστούγεννα. Εάν οι διαπραγματεύσεις είχαν συνεχιστεί και κατά τη διάρκεια των εορτών, θα ήταν δυνατές εκτεταμένες απεργίες με το νέο έτος. Αλλά ο συμβιβασμός που παρουσίασαν η Volkswagen και η IG Metall το βράδυ της Παρασκευής είναι επίσης κάτι τέτοιο. Περισσότερες από 35.000 θέσεις εργασίας πρόκειται να περικοπούν έως το 2030. Όταν ο πρώην διευθύνων σύμβουλος του VW Group Herbert Diess υπολόγισε τις 30.000 περικοπές θέσεων εργασίας το φθινόπωρο του 2021, αυτές οι ιδέες προκάλεσαν τεράστια αναταραχή στο Βόλφσμπουργκ. Τώρα ένας τόσο υψηλός αριθμός αποτελεί μέρος ενός συμβιβασμού – και πιθανότατα θα μπορούσε να ήταν ακόμη μεγαλύτερος χωρίς τις μακρές διαπραγματεύσεις.

Θα καταργηθούν 4.000 θέσεις εργασίας στην ανάπτυξη

Η Volkswagen AG «τοποθετείται ως ανταγωνιστική για το μέλλον», λέει η εταιρεία. Με τη συλλογική σύμβαση για την εταιρική συλλογική σύμβαση, «δημιουργούνται οι προϋποθέσεις για οικονομική μείωση του κόστους εργασίας κατά 1,5 δισ. ευρώ ετησίως έως το 2030. Η βραχυπρόθεσμη μείωση του κόστους εργασίας και τα συμφωνημένα διαρθρωτικά μέτρα μέσω μείωσης της παραγωγικής ικανότητας και εξοικονόμησης πόρων στο κόστος ανάπτυξης θα οδηγήσει σε επιπτώσεις κόστους άνω των 4 δισεκατομμυρίων ευρώ ετησίως μεσοπρόθεσμα». Και σημαντικό για το διοικητικό συμβούλιο: Με τη συμφωνία, «ο στόχος επιστροφής της μάρκας Volkswagen Passenger Cars θα είναι εφικτός μεσοπρόθεσμα».

Η VW θέλει να αποφύγει τις απολύσεις για λειτουργικούς λόγους και οι σημερινοί εργαζόμενοι θα έχουν εγγυημένες θέσεις εργασίας μέχρι το 2030. Αυτό σημαίνει ότι οι θέσεις πιθανότατα δεν θα καλυφθούν. Προκειμένου να εξοικονομηθούν ακόμη περισσότερα, συμφωνήθηκαν περικοπές στα μπόνους και η κατανομή των κερδών. Ωστόσο, οι περικοπές μισθών δέκα τοις εκατό που απαιτούνται από το διοικητικό συμβούλιο είναι εκτός τραπεζιού. Αντίθετα, υιοθετήθηκε η έννοια ενός «μελλοντικού ταμείου» που πρότεινε η IG Metall τον Νοέμβριο – το διοικητικό συμβούλιο απέρριψε αυτήν την πρόταση ως «ανεπαρκή», αλλά ως μέρος του συμβιβασμού είναι προφανώς αποδεκτή. Όπως γράφει η «Handelsblatt», «μια αύξηση μισθού κατά ένα καλό πέντε τοις εκατό – παρόμοια με τη συμφωνία στη βιομηχανία μετάλλων και ηλεκτρισμού – θα έχει εισροές σε ένα ταμείο σε δύο στάδια και όχι στους λογαριασμούς των εργαζομένων». Το ταμείο προορίζεται να χρηματοδοτήσει ευέλικτες μειώσεις ωρών εργασίας για μέρος του εργατικού δυναμικού.

Όπου οι θέσεις εργασίας πρόκειται να καταργηθούν, προσδιορίζεται ποσοτικά μόνο για ένα τμήμα. “Για να μπορέσουμε να επενδύσουμε περισσότερες σε καινοτομίες, η Τεχνική Ανάπτυξη αναδιοργανώνεται. Με τη χρήση συνεργειών σε επίπεδο ομίλου, η ανταγωνιστικότητα της Τεχνικής Ανάπτυξης θα ενισχυθεί βιώσιμα”, ανακοίνωσε η VW. «Στο πλαίσιο αυτής της αναδιάταξης, περίπου 4.000 εργαζόμενοι θα απολυθούν έως το 2030».

Η παραγωγή στη Δρέσδη τελειώνει, το Osnabrück πωλείται

Η VW επιβεβαίωσε τώρα πληροφορίες από το «Spiegel» ότι η VW «θα μειώσει την τεχνική ικανότητα να κατασκευάζει 734.000 αυτοκίνητα ετησίως στα γερμανικά εργοστάσιά της». Αυτό είναι σχεδόν το ίδιο με τη δυναμικότητα του κύριου εργοστασίου στο Wolfsburg. Για να καταδείξουμε την πλεονάζουσα χωρητικότητα της VW: Αν και το Wolfsburg έχει σχεδιαστεί για να παράγει περίπου 750.000 αυτοκίνητα ετησίως, μόνο περίπου 490.000 Volkswagen κατασκευάστηκαν εκεί το 2023.

Η ανακοίνωση της IG Metall αποκαλύπτει μια ολόκληρη σειρά συμφωνημένων αλλαγών μοντέλων μεταξύ των εργοστασίων. Όπως διέρρευσε την Πέμπτη, το εργοστάσιο ηλεκτρικών αυτοκινήτων στο Zwickau επηρεάζεται επίσης: Το VW ID.3 και το αδελφό του μοντέλο Cupra Born, που κατασκευάζονται μαζί σε μία γραμμή, θα προέρχονται από το Wolfsburg στο μέλλον. Το ID.4 θα μεταφερθεί πλήρως στο Emden με λίφτινγκ (το μοντέλο κατασκευαζόταν προηγουμένως και στα δύο εργοστάσια), πράγμα που σημαίνει ότι το Zwickau θα έχει μόνο μία γραμμή παραγωγής στο μέλλον και μόνο ένα μοντέλο, το Audi Q4 e-tron.

Αν και δύο νέα μοντέλα προστίθενται στο Wolfsburg, το σύμβολο της μάρκας, το Golf (μοντέλο με κινητήρα εσωτερικής καύσης) θα κατασκευαστεί «σε διαφορετική τοποθεσία» στο μέλλον, σύμφωνα με την ένωση. Ο όμιλος επιβεβαιώνει ότι το φαβορί, το εργοστάσιο της Puebla στο Μεξικό, έχει επικρατήσει – το Golf and Golf Variant θα κατασκευάζονται εκεί από το 2027. Για το σκοπό αυτό, το εργοστάσιο διαμορφώνεται κατάλληλα για την ηλεκτρική πλατφόρμα SSP – για το ηλεκτροκίνητο Γκολφ.

Εκτός από τα ID.7 και ID.7 Tourer, ολόκληρη η σειρά ID.4 θα κατασκευάζεται στο Emden στο μέλλον. Το 2027 πρόκειται επίσης να ληφθεί απόφαση για την ανάθεση ενός άλλου μοντέλου. Η παραγωγή του T7 Multivan και ID. Το Buzz θα συνεχίσει στο Ανόβερο – “τα σχέδια μετεγκατάστασης του διοικητικού συμβουλίου έχουν ως εκ τούτου αποτραπεί”, γράφει η IG Metall. Ωστόσο, «έχουν συμφωνηθεί συγκεκριμένα μέτρα για τη μείωση του κόστους των εργοστασίων μακροπρόθεσμα», τονίζει ο όμιλος.

Το ID.5 στα πρόθυρα της εξαφάνισης;

Ένα μοντέλο που δεν αναφέρεται ούτε από το σωματείο ούτε από την IG Metall είναι το ID.5 – δεν θα παραμείνει στο Zwickau και δεν θα συμπεριληφθεί στα μοντέλα από το Emden. Επομένως, το κουπέ SUV θα μπορούσε να σταματήσει να παράγεται – αλλά αυτό δεν έχει επιβεβαιωθεί.

Ενώ το Emden και το Ανόβερο είναι ασφαλή, δύο μικρότερα εργοστάσια δεν έχουν μέλλον. Στο Transparent Factory στη Δρέσδη, όπου κατασκευάζονται ηλεκτρικά αυτοκίνητα που βασίζονται στην πλατφόρμα MEB σε μικρή κλίμακα (πιο πρόσφατα περίπου 6.000 ID.3), η παραγωγή οχημάτων πρόκειται να σταματήσει στα τέλη του 2025. Η τοποθεσία θα “επανασχεδιαστεί”. Το εργοστάσιο του Osnabrück, το οποίο ούτως ή άλλως δεν είχε μοντέλο από το 2026 και μετά, πρόκειται να πουληθεί και αναζητείται επενδυτής. Σύμφωνα με πληροφορίες της «Handelsblatt», το πρώην εργοστάσιο της Karmann θα μπορούσε «να πάει σε εταιρεία εξοπλισμών ή ανακύκλωσης». Προς το παρόν, ωστόσο, η παραγωγή του T-Roc Carbio θα παραταθεί έως το 2027. Μέχρι τότε πρέπει να βρεθεί αγοραστής – διαφορετικά οι συζητήσεις θα φουντώσουν ξανά.

Το Zwickau στο μέλλον μόνο με ένα μοντέλο

Σύμφωνα με τον συμβιβασμό, το Zwickau θα παραμείνει. Ωστόσο, τα αποσυρθέντα μοντέλα εγείρουν αμφιβολίες για τη μακροπρόθεσμη προοπτική: Με τα ID.3, Born, ID.4, ID.5 και Q4 e-tron, το εργοστάσιο ήταν ήδη ανεπαρκώς αξιοποιημένο, πριν από ένα χρόνο η νυχτερινή βάρδια σταμάτησε και πρόσφατα επιβεβαιώθηκε η λήξη όλων των συμβάσεων ορισμένου χρόνου. Με ένα μόνο μοντέλο στο μέλλον, πιθανότατα θα είναι δύσκολο για το Zwickau να λειτουργήσει κερδοφόρα. Σε κάθε περίπτωση, το εργοστάσιο θα εξαρτηθεί από τη ζήτηση για μία μόνο σειρά παραγωγής.

Το διοικητικό συμβούλιο είχε μετρήσει έως και τρία εργοστάσια – τα μικρά εργοστάσια στη Δρέσδη και το Osnabrück θεωρήθηκαν υποψήφια από νωρίς. Ωστόσο, εάν υπήρχαν τρία εργοστάσια, θα είχε επηρεαστεί και ένα μεγαλύτερο εργοστάσιο οχημάτων ή εξαρτημάτων. Αλλά και τα εργοστάσια των συγκροτημάτων είναι ασφαλισμένα. Υπάρχουν επίσης περαιτέρω δεσμεύσεις για συγκροτήματα eMobility για το Kassel. Και στο Salzgitter, το δεύτερο μπλοκ του εργοστασίου των κυψελών υδρογόνου PowerCo δεν αμφισβητείται πλέον – το αργότερο στον κύκλο προγραμματισμού 74 το 2026, θα ληφθεί απόφαση για το πότε οι μπαταρίες στο δεύτερο μπλοκ θα βγουν από τη γραμμή παραγωγής.

«Αποφασιστική πορεία για το μέλλον»

«Μετά από μακρές και εντατικές διαπραγματεύσεις, η συμφωνία είναι ένα σημαντικό μήνυμα για τη μελλοντική βιωσιμότητα της μάρκας Volkswagen, των επαγγελματικών οχημάτων Volkswagen και των εργοστασίων εξαρτημάτων», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Oliver Blume, σύμφωνα με τη δήλωση της εταιρείας. «Με το πακέτο των μέτρων που επιτεύχθηκε, η εταιρεία έχει χαράξει μια καθοριστική πορεία για το μέλλον της όσον αφορά το κόστος, τις δυνατότητες και τις δομές. Το Διοικητικό Συμβούλιο και η διοίκηση συμβάλλουν δυσανάλογα».

«Έχουμε θέσει τρεις προτεραιότητες για το μέλλον της μάρκας Volkswagen: μείωση της πλεονάζουσας χωρητικότητας στη Γερμανία, μείωση του κόστους εργασίας και επίτευξη ανταγωνιστικού κόστους ανάπτυξης», λέει ο επικεφαλής της VW Thomas Schäfer. “Οι διαπραγματεύσεις οδήγησαν σε βιώσιμα αποτελέσματα και στα τρία σημεία. Με τη δέσμη μέτρων που έχουμε συμφωνήσει, είμαστε σε θέση να κλείσουμε σε μεγάλο βαθμό το χάσμα στο πρόγραμμα επιδόσεων μας.”

“Κανένα εργοστάσιο δεν θα κλείσει, κανείς δεν θα απολυθεί για λειτουργικούς λόγους και η συλλογική σύμβαση της εταιρείας μας θα είναι εξασφαλισμένη μακροπρόθεσμα. Με αυτήν την τριάδα, έχουμε αγωνιστεί για μια σταθερή λύση κάτω από τις πιο δύσκολες οικονομικές συνθήκες.” λέει η Daniela Cavallo, Πρόεδρος του Γενικού Συμβουλίου Εργαζομένων της Volkswagen AG. «Αν και υπάρχουν παραχωρήσεις συλλογικών διαπραγματεύσεων πέρα από το μηνιαίο εισόδημα, αυτό αντισταθμίζεται από τη διατήρηση με βάση την αλληλεγγύη όλων των εργοστασίων, συμπεριλαμβανομένων των μελλοντικών προοπτικών, τη νέα ασφάλεια εργασίας έως το τέλος του 2030 και, τελευταίο αλλά όχι λιγότερο σημαντικό, τη βεβαιότητα για το Διοικητικό Συμβούλιο ότι Οι αλλαγές στη Volkswagen ενάντια στη θέληση του εργατικού δυναμικού είναι καταδικασμένες σε αποτυχία».

This website uses cookies to improve your experience. We'll assume you're ok with this, but you can opt-out if you wish. Accept Read More

where to buy viagra buy generic 100mg viagra online
buy amoxicillin online can you buy amoxicillin over the counter
buy ivermectin online buy ivermectin for humans
viagra before and after photos how long does viagra last
buy viagra online where can i buy viagra