Γιατί οι Κινέζοι αγαπούν τα πολυτελή ρολόγια;
Η κινεζική αγορά πολυτελών ρολογιών έχει σημειώσει σημαντική ανάπτυξη την τελευταία δεκαετία, οδηγούμενη από την αύξηση των εισοδημάτων, την επέκταση της μεσαίας τάξης και την πολιτιστική προτίμηση για σύμβολα κύρους. Το 2021, η Κίνα έγινε η μεγαλύτερη αγορά στον κόσμο για ελβετικά ρολόγια!
Μάρκες όπως η Rolex, η Omega και η Patek Philippe είναι ιδιαίτερα περιζήτητες μεταξύ των Κινέζων καταναλωτών. Αυτά τα πολυτελή ρολόγια δεν θεωρούνται απλώς αξεσουάρ, αλλά επενδύσεις και δείκτες προσωπικής επιτυχίας και κοινωνικής θέσης. Σύμφωνα με τη Deloitte (2020) το 80% των Κινέζων καταναλωτών θεωρεί την αναγνώριση της μάρκας και την φήμη ως τους πιο κρίσιμους παράγοντες κατά την αγορά ενός πολυτελούς ρολογιού.
Η προτίμηση για πολυτελή ρολόγια είναι ιδιαίτερα ισχυρή μεταξύ των πλουσίων και της αναδυόμενης μεσαίας τάξης στα αστικά κέντρα όπως το Πεκίνο, η Σαγκάη και το Γκουανγκζού. Επιπλέον, η καμπάνια κατά της διαφθοράς της κινεζικής κυβέρνησης έχει στρέψει κάποιους από τα χρηματικά ποσά (ως δώρα) σε ακριβά δώρα, όπως τα πολυτελή ρολόγια.
Το ηλεκτρονικό εμπόριο έχει επίσης παίξει σημαντικό ρόλο στην ανάπτυξη της αγοράς πολυτελών ρολογιών. Πλατφόρμες όπως η JD.com και η Tmall έχουν συνεργαστεί με πολυτελείς μάρκες για να προσφέρουν ευρύτερη πρόσβαση και πιο εύκολες επιλογές αγοράς.
Δίπλα σε αυτούς που βλέπουν τα ρολόγια ως μόδα, υπάρχουν και εκείνοι που τα βλέπουν ως επενδυτικά αγαθά!