Goody’s burger: H επιθετική πολιτική και η «απόβαση» σε δημοφιλή τουριστικά θέρετρα
Την στιγμή που η Ελληνική τουριστική βιομηχανία βρίσκεται στα καλύτερά της, με αλματώδη αύξηση των επισκεπτών , η διοίκηση της Goody’s αναπροσαρμόζει το business plan της επενδύοντας σε δημοφιλείς τουριστικούς προορισμούς θέλοντας έτσι να αυξήσει τζίρο και διελεύσεις πελατών.
Συγκεκριμένα, πριν λίγες ημέρες τα Goody’s ανακοίνωσαν τη λειτουργία νέου καταστήματος Burger House στη Μύκονο και τόνισαν πως η περαιτέρω ανάπτυξη σε περιοχές υψηλής τουριστικής κίνησης θα συνεχισθεί.
Πάντως ,ο αυξανόμενος αριθμός των ξένων επισκεπτών που κατακλύζουν τα δημοφιλή θέρετρα της χώρας κάθε χρόνο αποτελεί μια τεράστια ευκαιρία πηγή εσόδων.
Αυτή την πηγή φαίνεται πως επιδιώκει να εκμεταλλευθεί και η Goody’s, η οποία βρίσκεται σε φάση αναδιοργάνωσης της παρουσίας της εντός και εκτός συνόρων.
Περιορισμός του δικτύου
Η εταιρία λόγω της κρίσης αναγκάστηκε να περιορίσει το δίκτυο καταστημάτων και να περιορίσει τα λειτουργικά κόστη.
Τα τελευταία χρόνια όμως φαίνεται να ανακτά το χαμένο έδαφος, ειδικά μετά την αλλαγή της εικόνας της και την στροφή στα burgers που αποτελούν τη νέα μόδα στην εστίαση.
Σύμφωνα με τις ετήσιες οικονομικές καταστάσεις της Vivartia (μητρικός όμιλος), το 2016 το μερίδιο της Goody’s σε κατανάλωση για στη συνολική αγορά εστίασης, αυξήθηκε σε ποσοστό 15,1% σε σχέση με το ποσοστό 14,7% για το 2015 ενώ και το μερίδιο σε επισκεψιμότητα ανήλθε σε 11,1% έναντι 11,8% για το 2015.
Στη διάρκεια της περσινής χρονιάς, ξεκίνησαν τη λειτουργία τους 14 νέα ή ανακαινισμένα σημεία σε Αττική, Θεσσαλονίκη και επαρχία, εκ των οποίων 2 εταιρικά καταστήματα και 12 καταστήματα franchise ενώ παράλληλα άνοιξε το πρώτο κατάστημα στην Μελβούρνη της Αυστραλίας.
Επιπλέον, συνέχισε να επενδύει στην ανάπτυξη του Online καναλιού πωλήσεων goodysdelivery.gr και Goody’s Mobile App, το οποίο απέδωσε σημαντικά αποτελέσματα.
Το εν λόγω κανάλι πωλήσεων, σύμφωνα με την εταιρία, αποτελεί πλέον το 20% της συνολικής αξίας πωλήσεων της υπηρεσίας delivery.
Η Goody’s γονάτισε… τους Αμερικάνους
Η Goody’s, η εταιρία που έμαθε στο ελληνικό κοινό τον όρο burger που δραστηριοποιείται από το 1975 μπόρεσε και γονάτισε… κυριολεκτικά τα ΜcDonalds.
Στις αρχές της δεκαετίας του ’90 η διεθνής δύναμη των McDonalds ερχόταν με αξιώσεις στην Eλλάδα για να κατακτήσει την πρωτιά στον κλάδο του γρήγορου φαγητού και ίσως και να υποτίμησε την «αντίπαλό» της: μια μικρότερης δυναμικής για τα δικά της δεδομένα και μεγέθη αλυσίδα την Goody’s που έστησε μια ομάδα φιλόδοξων επιχειρηματιών με μπροστάρη τον Aχιλλέα Φώλια για να καταλήξει το 2006 στην αγκαλιά της Vivartia του ομίλου MIG.
Xρειάστηκε να περάσουν πάνω από 20 χρόνια επιχειρηματικού «πολέμου» για να αντιληφθεί πως ο ανταγωνιστής της, η ελληνική Goodys είναι πολύ σκληρή για να πεθάνει. Σε αυτόν τον «πόλεμο», οι Aμερικανοί αναγκάστηκαν να αποχωρήσουν το 2011 πουλώντας όλα τα εταιρικά καταστήματά τους στη μαλτέζικη Premier Capital, η οποία αναπτύσσει σήμερα το σήμα στην Eλλάδα. Tο στοίχημα χάθηκε για τη McDonalds τότε, όπως συνέβη και με μια ακόμη αλυσίδα, τα Wendys.
Την τελευταία διετία με την ελληνική οικονομία σε ύφεση και την κρίση να έχει αγγίξει και τον τζίρο της γρήγορης εστίασης συρρικνώνοντάς τον στα 1,6- 1,8 δισ. ευρώ, ο «πόλεμος» των burgers αναβιώνει και για μια ακόμη φορά «δείχνει» νικητή την Goodys. Πολλές μικρότερες αλυσίδες burgers έχουν «φυτρώσει σαν τα μανιτάρια» (Simply Burgers κ.α.) οι οποίες όμως, κινούνται σε ρηχά νερά, ενώ τα McDonalds αν και συνεχίζουν τις επενδύσεις αναβαθμίζοντας το προϊόν τους δεν έχουν καταφέρει να ανακτήσουν τη χαμένη «επιρροή» τους στην ελληνική αγορά. Έτσι, η Goodys θέλοντας να αξιοποιήσει τη ζήτηση των burgers στο νεανικό κοινό που αποζητά το νόστιμο και συνάμα προσιτό οικονομικά φαγητό αλλά και την τεράστια αναγνωρισιμότητα του brand της, αλλάζει «πρόσωπο» και φιλοσοφία , δημιουργεί νέα προϊόντα και κερδίζει καθημερινά όλο και περισσότερο τους καταναλωτές.