H ισπανο – σουηδική «μονομαχία» στην αγορά της ένδυσης
Mία ισπανο-σουηδική «μονομαχία» στην ελληνική αρένα της αγοράς ένδυσης λαμβάνει χώρα τα τελευταία χρόνια. Δύο πολυεθνικές αλυσίδες που με «όπλο» τους το οικονομικά προσιτό ρούχο και με στήριγμά τους τις δύο ισχυρές μητρικές, την Inditex και την H&M, έχουν καταφέρει να «ανακατέψουν την τράπουλα» σε έναν κλάδο κατακερματισμένο, που ο τζίρος του έχει υποστεί «βουτιά» 70% από το 2009 έως σήμερα.
Mε δύο λόγια, Zara και H&M παρά τα όποια κατά καιρούς εμπόδια, από τις εποχικές μειώσεις των πωλήσεών τους, και τα capital controls μέχρι και τη συρρίκνωση της αγοραστικής δύναμης των καταναλωτών αποτελούν δύο «δυνάμεις» που έχουν βρει την δική τους θέση στην αγορά και διεκδικούν όλο και μεγαλύτερα μερίδια.Tην ώρα που τα «ελληνικά Zara», τα Sprider Stores του Σάκη Xατζηιωάννου, δεν κατάφεραν να επιβιώσουν, ενώ και άλλα ηχηρά ονόματα της ένδυσης, όπως η Fokas, η Ridenco, ο Carouzos έβαλαν λουκέτο, οι ξένοι συνεχίζουν να αντιστέκονται με το συνολικό τους μερίδιο να αγγίζει το 25% της ελληνικής αγοράς περίπου.
Ανοδική η πορεία της Η&Μ Ελλάδας
Συνεχίζει την ανοδική της πορεία η H&M στην Ελλάδα. Σύμφωνα με τα επίσημα στοιχεία που ανακοίνωσε η μητρική πολυεθνική, η εταιρία στην Ελλάδα έκλεισε την οικονομική χρήση του 2016 (1/12/2015-30/11/2016) με άνοδο 15% όσον αφορά τις πωλήσεις της (ή 16% αν ο υπολογισμός γίνει σε σουηδικές κορόνες). Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της αλυσίδας για την εν λόγω χρήση άγγιξαν τα 200,1 εκατ. ευρώ (1,891 δισ. σουηδικές κορόνες), σημαντικά αυξημένες σε σχέση με τα 173,2 εκατ. ευρώ (1,637 δισ. σουηδικές κορόνες) της προηγούμενης χρήσης (1/12/2014-30/11/2015). Πολύ θετικό ήταν και το τέταρτο τρίμηνο της χρήσης για την εταιρία στην Ελλάδα, καθώς στο συγκεκριμένο διάστημα οι πωλήσεις ανήλθαν σε 55,7 εκατ. ευρώ (526 εκατ. σουηδικές κορόνες) καταγράφοντας άνοδο 15% (ή 19% σε σουηδικές κορόνες) σε σχέση με το τέταρτο τρίμηνο της προηγούμενης χρήσης, όταν άγγιξαν τα 46,8 εκατ. ευρώ (442 εκατ. σουηδικές κορόνες).
Συνολικά η Η&Μ σαν όμιλος διεθνώς κατέγραψε για τη χρήση του 2016 πωλήσεις ύψους 209,9 δισ. ευρώ (222,8 δισ. σουηδικές κορόνες), καταγράφοντας αύξηση 7% σε σχέση με την προηγούμενη χρήση.
Το δίκτυο καταστημάτων
Η Η&Μ Ελλάδος, θυγατρική της Η&Μ Group, ξεκίνησε τη λειτουργία της τον Μάρτιο του 2007 στην Αθήνα. Σήμερα απαριθμεί 35 καταστήματα σε 14 πόλεις της Ελλάδας: Αθήνα, Βόλο, Ηράκλειο, Θεσσαλονίκη, Βέροια, Ιωάννινα, Καλαμάτα, Κομοτηνή, Κόρινθο, Λάρισα, Ξάνθη, Πάτρα, Ρόδο και Χανιά. Η εταιρεία είναι, επίσης, υπεύθυνη για τις αγορές της Βουλγαρίας και την Κύπρου, με την είσοδο στην τελευταία να γίνεται στην εξεταζόμενη χρήση, καθώς τα εγκαίνια του πρώτου καταστήματος στη Λευκωσία έγιναν στα τέλη Σεπτεμβρίου του 2016.