Η καραντίνα «στοίχειωσε» τις πωλήσεις των Ι.Χ.
Μείωση της τάξης του 66% παρουσίασαν οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων τον μήνα Μάρτιο, σε σχέση με τον αντίστοιχο μήνα του 2019, στις τέσσερις κορυφαίες οικονομίες της Ευρώπης, με τη μεγαλύτερη πτώση, εν μέσω πανδημίας, να καταγράφεται στην Ιταλία και τη μικρότερη στη Γερμανία.
Τον μήνα που μας πέρασε, στη Γερμανία καταγράφηκε πτώση 38% στις πωλήσεις επιβατικών αυτοκινήτων. Αν και η μείωση αυτή είναι μεγάλη, εν τούτοις σε καμία περίπτωση δεν είναι τόσο δραματική όσο σε άλλες αυτοκινητο-παραγωγικές χώρες της Ευρώπης, όπως την Ιταλία, όπου οι ταξινομήσεις τον περασμένο μήνα μειώθηκαν κατά 85% σε ετήσια βάση, τη Γαλλία που άγγιξε το μείον 72% και την Ισπανία, όπου η πτώση έφτασε το 69%.
Ανά εταιρία
Η Tesla και η Lexus ήταν μεταξύ των εμπορικών σημάτων, οι πωλήσεις των οποίων προχώρησαν σχετικά καλά τον προηγούμενο μήνα στη Γερμανία. Συγκεκριμένα, οι πωλήσεις της Lexus παρουσίασαν πτώση μόλις κατά 2,8% και ο όγκος της Tesla μειώθηκε κατά 4,4%.
Από την άλλη, τεράστια ήταν η πτώση των πωλήσεων για τις κορυφαίες γερμανικές φίρμες.
Η Volkseagen, η εταιρία με τις μεγαλύτερες ταξινομήσεις στη χώρα, «είδε» τον όγκο των πωλήσεών της να μειώνεται κατά 35% και να περιορίζεται στα 40.643 αυτοκίνητα. Η Mercedes, που είναι δεύτερη σε πωλήσεις, είχε απώλειες της τάξης του 28% (20.132 ταξινομήσεις), η 3η εταιρία, η BMW παρουσίασε πτώση 21,3% (20.047), η 4η, η Αudi «έχασε» 36,5% (18.904) και η 5η, η Ford 50% (12.730).
«Η μείωση των πωλήσεων, τον Μάρτιο, αποτελεί τη μεγαλύτερη πτώση που έχει καταγραφεί ποτέ», αναφέρει σε ανακοίνωσή του ο Σύνδεσμος Γερμανών Αυτοκινητοκατασκευαστών. Μάλιστα, από τους ίδιους κύκλους διαρρέεται πως ανάλογη αναμένεται να είναι η κατάσταση στη γερμανική αγορά αυτοκινήτου και τον Απρίλιο, καθώς οι συνθήκες σε ότι αφορά την πανδημία του κορονοϊού δεν έχουν αλλάξει.
Μία από τα ίδια στη Γαλλία
Στη Γαλλία, οι πωλήσεις τον περασμένο μήνα παρουσίασαν πτώση της τάξης του 72%, με τους ειδικούς αναλυτές να προβλέπουν πως στο τέλος της χρονιάς η μείωση στις ταξινομήσεις θα «αγγίξει» το 35%. Οι ίδιοι αναλυτές προβλέπουν πως, συνολικά, στην Ευρώπη οι πωλήσεις καινούργιων αυτοκινήτων το 2020 θα είναι μείον 20% (σε μία, μάλλον, αρκετά αισιόδοξη προσέγγιση), σε σχέση με τον προηγούμενο χρόνο.
Από την απότομη πτώση των πωλήσεων στη Γαλλία δεν έμεινε μάρκα που να μην επηρεαστεί. Μάλιστα, αν λάβει κάποιος υπόψη ότι η μόνη φίρμα που οι πωλήσεις της δεν μειώθηκαν περισσότερο από 50% είναι η premium μάρκα του ομίλου PSA, η DS με πτώση μόλις 38%, εύκολα μπορεί να καταλάβει την πίεση που έχει ασκηθεί στη γαλλική αγορά.
Λιγότερες (!) απώλειες
Από εκεί και πέρα, η Mini με πτώση κοντά στο 50%, η Kia με 53% και η Toyota και η Hyundai με πτώση 57% η κάθε μία, έχουν κάθε λόγο να… αισθάνονται καλύτερα από όλες τις άλλες διεθνείς μάρκες, οι πωλήσεις των οποίων καταβαραθρώθηκαν.
Τα εμπορικά σήματα που κατέγραψαν τη μεγαλύτερη πτώση σε πωλήσεις είναι η Opel (του ομίλου PSA) με μείωση 89%, η Jeep με 85% και η Fiat, η Seat και η Suzuki με 82% η κάθε μία.
Από τις γαλλικές μάρκες, τη μεγαλύτερη πτώση σημείωσαν οι πωλήσεις της Citroen, στο μείον 77% και ακολούθησαν η Renault και η Peugeot με μείωση κατά 69%.
Ο χειρότερος Μάρτης της 20ετίας για τη Βρετανία
Στη Βρετανία, παραδοσιακά, ο Μάρτιος είναι ο καλύτερος μήνας στις ταξινομήσεις αυτοκινήτων. Φέτος, όμως, οι πωλήσεις τον προηγούμενο μήνα παρουσίασαν πτώση 44%, ένα ποσοστό που σε απόλυτους αριθμούς «μεταφράζεται» σε 254.684 αυτοκίνητα, έναντι των 458.054 το 2019. Μάλιστα, ο φετινός Μάρτης είναι ο χειρότερος που έχει γνωρίσει η αγορά αυτοκινήτου στη χώρα από το μακρινό 1999.
Στο σύνολο του πρώτου τριμήνου, οι πωλήσεις αυτοκινήτων στο Νησί έφτασαν μόλις τις 483.557, παρουσιάζοντας πτώση 31% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2019, όταν είχαν πρωτοκυκλοφορήσει 701.036 καινούργια αυτοκίνητα.
Ο Σύνδεσμος Κατασκευαστών και Εμπόρων Αυτοκινήτων της Βρετανίας προβλέπει πως το 2020 οι πωλήσεις στη χώρα θα περιοριστούν σε μόλις 1,73 εκατ. οχήματα, αριθμός που θα είναι μικρότερος κατά 23% σε σχέση με το 2019.
Τρίτωσε το κακό
Η αυτοκινητοβιομηχανία της Βρετανίας αγωνιζόταν ήδη πριν από την πανδημία να ξεπεράσει τα ισχυρά πλήγματα που είχε δεχτεί από την πτώση των πωλήσεων, την αναγκαστική απόσυρση των πετρελαιοκίνητων οχημάτων από την κυκλοφορία και, φυσικά, το Brexit.
Η πανδημία του κορονοϊού βάζει νέα δεδομένα στην προσπάθεια αυτή, χωρίς κάποιος να μπορεί να κάνει με ασφάλεια μακροπρόθεσμες προβλέψεις για το μέλλον της αγοράς αυτοκινήτων.