Η singles economy «σπάει ταμεία» στην Κίνα!
Η Κίνα βρίσκεται αντιμέτωπη με μία ραγδαία μείωση των ποσοστών γάμου, με τους νέους να επιλέγουν διαφορετικούς τρόπους ζωής και καταναλωτικών προτιμήσεων.
Αντί να επενδύουν σε έναν γάμο και οικογένεια, οι Κινέζοι στρέφονται σε άλλες μορφές προσωπικής ικανοποίησης. Ένα από τα κύρια καταναλωτικά φαινόμενα που έχουν αναδυθεί είναι η «αυτο-ανταμοιβή» (self-gifting), με τους καταναλωτές να αγοράζουν πολυτελή αγαθά, ακριβά καλλυντικά και ταξίδια ως τρόπο αυτο-φροντίδας. Η τάση αυτή είναι ιδιαίτερα έντονη στις νεαρές γυναίκες, που πλέον επενδύουν περισσότερο στην προσωπική τους ευημερία παρά στην οικογενειακή ζωή.
Με την αύξηση του κόστους διαβίωσης, της επαγγελματικής αβεβαιότητας και της εντατικοποίησης των απαιτήσεων για επιτυχία, οι νέοι Κινέζοι καθυστερούν ή αποφεύγουν τον γάμο. Επίσης, η μεγαλύτερη ανεξαρτησία των γυναικών και η απομάκρυνση από τις παραδοσιακές οικογενειακές προσδοκίες συμβάλλουν στη μείωση των γάμων.
Παράλληλα, οι δαπάνες για κατοικίδια ζώα έχουν εκτοξευθεί. Καθώς πολλοί αποφεύγουν τη δέσμευση του γάμου και της τεκνοποίησης, τα κατοικίδια γίνονται σύντροφοι ζωής, με τους ιδιοκτήτες να ξοδεύουν μεγάλα ποσά για τη φροντίδα τους.
Η αλλαγή αυτή στην κοινωνική δυναμική επηρεάζει και τις επιχειρήσεις, καθώς οι εταιρείες προσαρμόζουν τις στρατηγικές τους στις νέες τάσεις κατανάλωσης. Η αγορά προϊόντων πολυτελείας και ειδών για κατοικίδια αναμένεται να συνεχίσει να αναπτύσσεται, αντανακλώντας μια βαθύτερη μετατόπιση στις προτεραιότητες της κινεζικής κοινωνίας.