Γιώργος Ασημακόπουλοs (Inventor A.E.): Παίζει δυνατά με 15% πωλήσεις στo ευρωπαϊκό Amazon και τριπλασιασμό τζίρου
Με όχημα ένα ολοκληρωμένο και διαφοροποιημένο χαρτοφυλάκιο, που περιλαμβάνει το 100% ελληνικό ομώνυμο brand Inventor, αλλά και την επίσημη αντιπροσώπευση για την χώρα μας των προϊόντων κλιματισμού General Electric και Haier, η Inventor A.G. Α.Ε. επιδεικνύει σημαντικούς ρυθμούς ανάπτυξης και μεγάλες αντοχές, παρά το δύσκολο οικονομικό περιβάλλον.
Η εταιρία, με CEO τον Γιώργο Ασημακόπουλο, με σταθερά βήματα έχει εδραιωθεί στην ελληνική αγορά, έχοντας πωλήσεις 15% μέσω τoυ ευρωπαϊκού marketplace της Αmazon (σε Αγγλία, Γαλλία, Γερμανία, Ιταλία). Η εταιρία έχει κύριους μετόχους την οικογένεια Ασημακόπουλου, με δανεισμό που φτάνει μόλις τα 5 εκατ. ευρώ. Απαντώντας σε ερώτηση της fmvoice.gr για το πώς αξιολογεί το νέο marketplace της Public, ο επικεφαλής της εταιρίας ανέφερε χαρακτηριστικά:
«Εμείς θέλουμε να πετύχει αυτή η μεγάλη προσπάθεια. Έχουμε την εμπειρία με την Αmazon. Aυτή την στιγμή, λοιπόν, δεν μπορούμε ούτε να μπούμε απέναντι ούτε να συνεργαστούμε με την Public. Το πλάνο μας είναι να κάνουμε άνοιγμα, μέσω της Αmazon, και στην ισπανική αγορά»
Σύμφωνα με τον διευθύνοντα σύμβουλο της Inventor, κ. Ασημακόπουλο, στις στρατηγικές προτεραιότητες της εταιρίας για τη διετία 2018-2019 περιλαμβάνονται, μεταξύ άλλων, η περαιτέρω ανάπτυξη του προϊοντικού χαρτοφυλακίου της εταιρείας, με την προσφορά νέων προϊόντων στην αγορά των οικιακών συσκευών με το brand Inventor, η ανάπτυξη των εξαγωγών, με έμφαση στην κεντρική Ευρώπη, καθώς και η διεύρυνση των υπαρχουσών συνεργασιών με την General Electric και την Amazon.
Αξίζει να σημειώσουμε ότι η Inventor A.G. A.E. κατέγραψε αύξηση του τζίρου της κατά 25%, από το 2016 στο 2017, με τις ενοποιημένες πωλήσεις της να φτάνουν τα 40 εκατ. ευρώ, ενισχυμένες κατά 32% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά. Είναι σημαντικό να σημειώσουμε ότι, ο ρυθμός ανάπτυξης της εταιρίας στον τομέα του κλιματισμού αλλά και των αφυγραντήρων κινείται σε ανώτερα επίπεδα από τον μέσο ρυθμό ανάπτυξης της αγοράς, που το 2017 κυμάνθηκε, με βάση τα στοιχεία της εταιρίας, στο 27% περίπου για την αγορά του κλιματισμού και στο 30% για την αγορά των αφυγραντήρων.
Παρά τα δύσκολα, μνημονιακά χρόνια, η εταιρία, την τριετία 2013-2017, κατάφερε να τριπλασιάσει το τζίρο της. Σήμερα, η Ιnventor κατέχει συνολικό μερίδιο αγοράς 13,5%, καταλαμβάνοντας τη δεύτερη θέση στην αγορά του κλιματισμού, πίσω από την Toyotomi Ηellas της Γ.Ε.Δημητρίου ΑΕΕ, ενώ είναι leader στην αγορά των αφρυγαντήρων.
Η εταιρία διαθέτει σήμερα εκτεταμένο δίκτυο διανομής σε Ελλάδα και εξωτερικό, με περισσότερους από 1.300 ενεργούς πελάτες συνολικά και εξαγωγές σε 50 χώρες παγκοσμίως. Στην Ελλάδα η Inventor συνεργάζεται με πάνω από 300 εξειδικευμένους συνεργάτες και διαθέτει παρουσία σε 600 σημεία, σε όλες τις αλυσίδες λιανικής ηλεκτρικών και ηλεκτρονικών προϊόντων, καθώς και σε 100 ηλεκτρονικά καταστήματα.
Με όχημα τα δύο υποκαταστήματά της σε Ρουμανία και Κίνα και ένα, επίσης μεγάλο, δίκτυο διανομής, η εταιρία σημειώνει σημαντική εξαγωγική δραστηριότητα σε Ευρώπη, Ασία, Αφρική, Ωκεανία και ΗΠΑ, με περισσότερους από 300 ενεργούς πελάτες.
Η εξελικτική διαδρομή
Η Inventor ιδρύθηκε το 1966 ως Γ.Ι. Ασημακόπουλος ΕΠΕ, αξιοποιώντας το κύμα της ανοικοδόμησης αλλά και την αυξανόμενη ανάγκη για κλιματισμό, σε μια Ελλάδα που εκμοντερνιζόταν. Γρήγορα ο Γιώργος Ασημακόπουλος, ο πρεσβύτερος, κατανόησε την άνοδο των αναγκών για κλιματισμό και έτσι πέρασε στη χονδρική.
Το μεγάλο άλμα, πάντως, έγινε το 2007, όταν λανσαρίστηκε το brand Inventor, ενώ σύντομα ιδρύθηκε το υποκατάστημα της εταιρίας στη Ρουμανία. Πέντε χρόνια αργότερα ήρθε το επόμενο στοίχημα, αυτό της Κίνας, ενώ το 2013 προέκυψε η εξαγορά της Inventor Concept SRL και η μετατροπή της εταιρίας από ΕΠΕ σε ανώνυμη.