Jumbo: Το placement και τα 3 κτυπήματα στη μετοχή
Αλγεινή εντύπωση έχει κάνει και στους εγχώριους traders και στους ξένους επενδυτές που έχουν τοποθετηθεί η χρηματιστηριακή προσέγγιση (το λέμε ευγενικά) που είχε η διοίκηση και οι μεγαλομέτοχοι της Jumbo στην πορεία της μετοχής τους τελευταίους 3 μήνες και ειδικά από το placement και μετά.
Πιο συγκεκριμένα, το placement έγινε σε ιστορικά υψηλά επίπεδα πάνω από τα 27 ευρώ / μετοχή και αμέσως λίγο αργότερα ακολούθησε η υποβάθμιση των στόχων για τις πωλήσεις του 2024, επ’ αφορμή των Χούθι και του πολέμου στη Μέση Ανατολή που επηρέασε τα Logistics.
Πιο συγκεκριμένα, στις 10 Μαίου το βράδυ (ώρα Ελλάδος και αυτό έχει την σημασία του), ο κ. Βακάκης αποφάσισε αιφνιδιαστικά να κάνει placement χωρίς να έχει ενημερώσει κανέναν στο ελληνικό χρηματιστήριο. Συνολικά 4 εκατ. μετοχές διατέθηκαν από την Jumbo μέσω του αριθμός που αντιστοιχεί στο 3% περίπου του συνόλου. Σύμφωνα με το Bloomberg, η τιμή διάθεσης ανά μετοχή διαμορφώθηκε στα 27,20 ευρώ, με discount 9,3% έναντι του κλεισίματος που ήταν στα 30 ευρώ εκείνες τις ημέρες. Σταδιακά η μετοχή κατρακύλησε μέχρι τα 25 ευρώ περίπου 16% χαμηλότερα από τα υψηλά των 30 ευρώ, και παρέμεινε μέχρι τα μέσα Ιουλίου πέριξ των επιπέδων αυτών. Aξίζει να τονιστεί ότι το ίδιο το χρηματιστήριο και ο κ. Κοντόπουλος λίγο μετά πέρασε κανονισμό με τον οποίο υποχρεώνονται οι εισηγμένες να ενημερώνουν για το πότε θα κάνουν placement .
Το δεύτερο κτύπημα ήταν στα μέσα Ιουλίου (10/7) με την υποβάθμιση της εκτίμησης των πωλήσεων και της κερδοφορίας εξαιτίας του πολέμου. Και πάλι οι λόγοι ήταν βάσιμοι αλλά το θέμα ήταν ότι αφορούσαν μόνο το κόστος αγοράς και μεταφορών των προϊόντων. Οι εκτιμήσεις για τις πωλήσεις ήταν πολύ καλές και ο όμιλος το γνώριζε αλλά το αποσιώπησε.
Το 3ο κτύπημα στη μετοχή ήταν η μεγάλη διόρθωση της 5ης Αυγούστου, η οποία έριξε την μετοχή στα χαμηλά 3ετίας, στα 21,6 ευρώ. Και εδώ υπήρχαν πολλές πωλήσεις από ξένα και εγχώρια χαρτοφυλάκια που κατέγραφαν κέρδη. Οι περισσότεροι αγοραστές της μετοχής ήταν κυρίως από την εταιρεία και από διάφορα εξωχώρια funds.
Η εικόνα που πέρασε προς τους ξένους και κυρίως, τους Έλληνες μετόχους είναι ότι η μετοχή πουλήθηκε ακριβά στο placement και αγοράστηκε χαμηλά, ξαναπουλήθηκε ακριβά μετά την υποβάθμιση των προβλέψεων από την ίδια την εταιρεία και ξαναγοράστηκε χαμηλά μετά την 5η Αυγούστου. Όσοι αγόρασαν σ’ αυτά τα 3 χρονικά σημεία, έβγαλαν εκατομμύρια μέσα σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα