Καφεδάκι… στους καταθέτες
Επιστρέφω στο θέμα της προσέλκυσης καταθέσεων, που άνοιξα χτες.
Για να μαζευτεί, που λέτε, το χρήμα δεν χρειάζονται μόνο καλές προτάσεις. Πρέπει ο επενδυτής-καταθέτης να πειστεί να περάσει την πόρτα της τράπεζας. Τις προάλλες που βρισκόμουν στην Ισπανία είδα ότι πολλά κεντρικά καταστήματα τραπεζών, διαθέτουν ειδικούς χώρους υποδοχής των καταθετών. Δεν είναι απρόσωπα γραφεία, αλλά παραπέμπουν σε… καφενεία. Καλά διαβάσατε, οι χώροι αυτοί διαθέτουν μπουφέ, καναπέδες, τραπεζάκια και λοιπό εξοπλισμό, ενώ το γραφείο του υπαλλήλου βρίσκεται στη γωνία. Μόλις μπει ο υποψήφιος πελάτης στην τράπεζα, ο υπάλληλος σηκώνεται από τη θέση και τον προσκαλεί σε χαλαρό ύφος να πιουν ένα καφέ. Το «παίρνουμε έναν καφέ;», άλλωστε είναι το κεντρικό μότο που κυριαρχεί ως επικοινωνιακό μήνυμα με τεράστια γράμματα έξω από τα καταστήματα. Αυτό φαίνεται ότι είναι το νέο σύστημα των ισπανικών τραπεζών για την προσέλκυση πελατείας για προϊόντα παντός είδους. Προσέξτε και το άλλο: Οι υπάλληλοι των καταστημάτων αυτών είναι ντυμένοι casual, χωρίς γραβάτες οι άνδρες και χωρίς ταγιέρ οι γυναίκες.
Λέτε να το δούμε αυτό στην Ελλάδα, όπου και οι κλητήρες των τραπεζών είναι υποχρεωμένοι να ντύνονται «ομοιόμορφα» και να βάζουν γραβάτα;